GSX-R 1000 K7-tråden

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Hallo.
Har tänkt att köpa en gsxr 1000 å prismässigt blir de nog en k7 eller k8 å undrar om de är nå speciellt jag bör kolla på om de finns nå typ fel? Verkar vara en fin hoj i övrigt.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Har haft min i över 5 år och den har gått drygt 6000 mil utan några problem...
så jag kan inte bidra med något mer än att från 2005 och framåt så byter man ut bromspumpen gratis..

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Hej!
Har en lamdasondsfråga.
Har köpt en K7 som har varit i backen och i samband med krasch så ett antal givare gått sönder, först tänkte jag fråga om det är någon som har en lamda och en cam shaft sensor som inte behövs??

Min andra fråga är om det är någon som vet om det går att använda eftermarknads-lamdasonder, i så fall vilken ska man köpa? går det med titansensorn från Feltema??

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Har någon nån koll på denna hoj?

Tjena

Skaffade denna skönhet tidigare i somras. Kastar ut en fråga om det är någon som känner igen den. Enligt den dokumentation jag fick med så har hojen rullat i Stockholmstrakten från 2010. Registreringsbesiktigad i Högdalen 2010-04-28. Reg nr CKC431
Har ingen servicebok på hojen men den har funkat alldeles utmärkt de 150-200 mil jag hann med innan vintern.
Mappad och bänkad med PCIII på Andersson Turbosystem 2010-06-03

IMG_0076.JPG

Fel ordning att leta info om en hoj EFTER man köpt den, jag vet men det vore intressant o se om någon känner igen den

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Fordonet har 8 ägare i Sverige sedan import, varav 7 är synliga i historiken. Dessa 7 kan du nog hitta med lite sökning på nummerupplysningstjänster. Jag ringer ofta och pratar med fd ägare om historiken är oklar. Rullade i Stockholm 2010-04 till 2012-08. Ägaren från 2011-12-26 var bosatt i Stockholm iaf. Finns bara en ägare innan henne i Sverige, den som importerade/regbesiktigade/bänkade. Att kontakta den andra ägaren kan vara rätt väg att hitta den första, om hon minns namn eller har något annat kvar. Man kommer ofta långt med bara namn+ort och ett trevligt/tydligt bemötande i telefon.

Last edited:

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Tjena

Skaffade denna skönhet tidigare i somras. Kastar ut en fråga om det är någon som känner igen den. Enligt den dokumentation jag fick med så har hojen rullat i Stockholmstrakten från 2010. Registreringsbesiktigad i Högdalen 2010-04-28. Reg nr CKC431
Har ingen servicebok på hojen men den har funkat alldeles utmärkt de 150-200 mil jag hann med innan vintern.
Mappad och bänkad med PCIII på Andersson Turbosystem 2010-06-03

View attachment 434432

Fel ordning att leta info om en hoj EFTER man köpt den, jag vet men det vore intressant o se om någon känner igen den

Vet inte om man får lägga ut namn hur som helst men på transportstyrelsen kan du beställa samtliga tidigare ägare till din e-post.
I detta fallet är det: Magnus, Sretko, Christian, Reijo, Sixten, Ulla och Wendy (med reservation för mellannamn :tummenupp ) Resten får du beställa själv.
Och med namnen hittar du flera på FB :)

Last edited:

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Vet inte om man får lägga ut namn hur som helst men på transportstyrelsen kan du beställa samtliga tidigare ägare till din e-post.
I detta fallet är det: Magnus, Sretko, Christian, Reijo, Sixten, Ulla och Wendy (med reservation för mellannamn :tummenupp ) Resten får du beställa själv.
Och med namnen hittar du flera på FB :)

Slängde upp frågan här på Sporthoj för att om möjligt komma i kontakt med någon tidigare ägare....
Alltid roligt att dela erfarenheter och kanske få lite mer info om hojen som man inte hittar via officiella kanaler....

//Magnus

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Slänger ut en fråga här

Blev precis Daddy till en K8, tänkte kolla vilka summor folket hamnar på på sin FK och med vilket bolag?

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
48 år
haft min K7 i 7 år
bor i Stockholm län
från och med i år betalar jag
ca 3210 kr/år för halvförsäkring och 6426 kr/år för helförsäkring
hos Trygg Hansa

Last edited:

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
48 år
haft min K7 i 7 år
bor i Stockholm län
från och med i år betalar jag
ca 3400 kr för halvförsäkring och 6500 kr för helförsäkring
hos Trygg Hansa
Inte illa!
Snabbkollade, de få som gav svar över nätet ville ha 2500:- för Hel/Hel/månad via Gjensidige eller Folksam för 4900:- Hel/Hel/månad.

Ska kolla med De övriga via telefon imorgon, men lite väl saftiga priser höhö

Just ja, 34 år, västerås.

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Inte illa!
Snabbkollade, de få som gav svar över nätet ville ha 2500:- för Hel/Hel/månad via Gjensidige eller Folksam för 4900:- Hel/Hel/månad.

Ska kolla med De övriga via telefon imorgon, men lite väl saftiga priser höhö

Just ja, 34 år, västerås.

Glömde skriva att mina priser är per år......
Dvs.
6426 kr/år hel och 3210 kr/år halv
568 kr/mån hel och 284 kr/mån halv

Jo min hoj fyller 10 år i år kanske därför priset sjönk på försäkringen.

Last edited:

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Kan nämna att jag idag ägnade ca 1 timme effektiv tid åt detta. Jag kontaktade ett flertal FK och nedanstående är de offert/förslag jag fick

-Moderna/Bilsport och MC
Erbjöd enbart trafikförsäkring på 30 000:-/ år och erkände att de inte ville ha sådana här hojar hos sig

-Gjensidige
40900:-/år för helförsäkring och avställningsbart
Gick dock att få ner ytterligare om man testade med Insplanet (för övrigt också den enda som gav prisexempel direkt på nätet)

-Svedea
Erbjöd enbart trafikförsäkring för 26500:- / år, ville heller inte ha sådana här hojar

-Länsförsäkringar
Vägrade försäkra hojen

Trygg Hansa
14300:- /år helförsäkring men ej avställningsbart alternativt
1633:-/månad helförsäkring när den är påstålld och 260:-/månad vid avställning
Självrisk 5000:-

-Suzuki Märkesförsäkring (via länsförsäkringar)
13 90:-/ år helförsäkring
25000:- i självrisk vid stöld, brand eller där motorcykeln blir demolerad...

-Folksam
4700:-/månad påställd och 450:-/månad avställd

Där har vi alltså priserna för en Suzuki GSXR 1000 K8 med 3500mil och 34årig förare i Västerås

Valet kommer hamna på Trygg Hansa då de kom med bäst offert.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Betalar ca 7500 kr för halv/år Suzuki märkes. Hel skulle kosta strax över 9000.. 25k självrisk.. har hört att att den höga självrisken försvinner när hojen blir 10år men kanske nån annan kan bekräfta om.det stämmer..

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Betalar ca 7500 kr för halv/år Suzuki märkes. Hel skulle kosta strax över 9000.. 25k självrisk.. har hört att att den höga självrisken försvinner när hojen blir 10år men kanske nån annan kan bekräfta om.det stämmer..

Stämmer polaren har en K7 försäkrad hos Suzukis märkes och i år så sjönk självrisken för honom.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ser fin ut kollade på den men är så rädd för miltal...
Köp en ny om du är rädd för mil, eller hellre ingen alls. 6000 välskötta är inga problem, däremor bör den ju vara ett antal tusenlappar billigare än motsvarande hoj som gått 1000. Står en K4 750 i garaget som gpr Enduranceracing och har runt 6000 på mätaren. Ska byggas tillbaka till gathoj och touras på nu...

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Ser fin ut kollade på den men är så rädd för miltal...

Det är nog tyvärr det som avskräcker många, och det är han väl medveten om. Men de milen på en välservad japanare är ju ingenting.

Problemet på säljmarknaden är väl att alla andra knappt kör sina motorcyklar så marknaden kryllar av "lågmilare". :lol

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det är nog tyvärr det som avskräcker många, och det är han väl medveten om. Men de milen på en välservad japanare är ju ingenting.

Problemet på säljmarknaden är väl att alla andra knappt kör sina motorcyklar så marknaden kryllar av "lågmilare". :lol

Vad ska Magnus köra i år ? Velar mellan en gixxer och tidig 1000rr när jag letar asfalthoj nu farsgubbens hoj har ju dom rätta tillbehören men lite mycket mil men körd som en gixxer ska köras är den ju ??

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Vad ska Magnus köra i år ? Velar mellan en gixxer och tidig 1000rr när jag letar asfalthoj nu farsgubbens hoj har ju dom rätta tillbehören men lite mycket mil men körd som en gixxer ska köras är den ju ??

Han byter från K7 till L7 (R-versionen), bör dyka upp nu i slutet av månaden. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati