GSX-R 1000 K7-tråden

Persian Rider

HojgasM
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Kista
Hoj
K7 x 2 skrotad!, R6-02 såld, GSX-S 1000-24
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Hittade ingen k8 tråd men det är ju princip samma hojj som k7an. Tänkte kolla på en k8a imorrn som rullat 600mil. Hur är det med service intervall på en k8a? Vilka intervaller är det? säljaren sa att 600 är en storservice så den kostar lite extra då. Har suzuki samma princip som yamaha att hojjen MÅSTE servas minst 1gång per år eller vid service intervaller för att garantier ska gälla?

btw så letar jag efter k7/k8 i sthlms områden, alla förslag är välkommna förutom dom dåliga :tummenupp
 
Last edited:

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Hittade ingen k8 tråd men det är ju princip samma hojj som k7an. Tänkte kolla på en k8a imorrn som rullat 600mil. Hur är det med service intervall på en k8a? Vilka intervaller är det? säljaren sa att 600 är en storservice så den kostar lite extra då. Har suzuki samma princip som yamaha att hojjen MÅSTE servas minst 1gång per år eller vid service intervaller för att garantier ska gälla?

btw så letar jag efter k7/k8 i sthlms områden, alla förslag är välkommna förutom dom dåliga :tummenupp

Tror inte den ska va särskillt dyr, är mest en massa vätskor som ska bytas ut om dom är dåliga.

Hur det är med garantierna har jag ingen aning om.
 

Bifogat

  • Service schema.jpg
    Service schema.jpg
    95 KB · Visningar: 96

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)

kolla dödarknappen ( den röda)
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)

Du råkar inte ha en växel i och stödet nere? :)
 

Persian Rider

HojgasM
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Kista
Hoj
K7 x 2 skrotad!, R6-02 såld, GSX-S 1000-24
hej
I torsdags slängde jag in batteriet som hade stått på underhållsladdning hela vintern. Den startade på första o motorn fick vara på i 6-7 min på tomgång.
Nu vägrar den starta igen. Gör precis som man ska göra. Ström finns där..., ljudet fr. insprutningen finns där(om det heter så)..., men det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen.
Meckar inte m. hojen själv, öppnade ändå upp sadeln o kollade lite på sladdarna, ingenting verkade vara av eller sitta lös...
Vore tacksam för alla svar! :)

Det var kopplingsspärren (om det nu heter så)...
Jag bytte kopplingshandtaget o hade glömt att sätta in den där runda platta grejen m. ett hål i . Hoppas ni förstår hur jag menar...
Tack för alla svar som ni kom med!:)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
happ då va man gixxer ägare då
2lvjoms.jpg
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ni som kör med Waltermotohållare.. Vad är det för size på skylten?

Har min under tailen nu, har fått ett par påhälsningar från länsman för det. Förvisso inga böter, men jag börjar lessna..
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Ni som kör med Waltermotohållare.. Vad är det för size på skylten?

Har min under tailen nu, har fått ett par påhälsningar från länsman för det. Förvisso inga böter, men jag börjar lessna..

Jaa kör med Orginal Plåten ???
Å jaa tycker W-m`s hållare e kanon för den kan man ju bara vika upp om det skulle va så, å man kommer åt den när man kör å så:tummenupp
Har nån bild i mitt garage på hur den ser ut tror jag???
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jaa kör med Orginal Plåten ???
Å jaa tycker W-m`s hållare e kanon för den kan man ju bara vika upp om det skulle va så, å man kommer åt den när man kör å så:tummenupp
Har nån bild i mitt garage på hur den ser ut tror jag???

Hmm, ska kolla om det funkar. Danke. :tummenupp
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Yep, funkade med original. Den var inte så stor som jag inbillade mig (that's what she said). Dock har tidigare ägare moddat plåten (läs: borrat helvet) för att få plats med den under, så det blev till att beställa en ny plåt.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tjenna!

Skall iväg och kolla på en K7 i helgen som gått ca 800 mil.
Något speciellt man bör vara vaksam/kolla på?
Tacksam för tips,
/
T
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top