GSX-R 1100-tråden

Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
2158589 :tummenupp :tummenupp mkt fin (för att vara fel färg.... :hihi ). Och klistermärken är jävligt gay... :hihi
Inte mer gay än vita fälgar. :)


Den går som en dröm också.
Men det behöver man ju knappast säga i den här tråden, där i princip alla har drömmaskiner.

:banana :yoparty :tummenupp :fyllisar
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
War-psycho skrev:
2158593 Inte mer gay än vita fälgar. :)


Den går som en dröm också.
Men det behöver man ju knappast säga i den här tråden, där i princip alla har drömmaskiner.

:banana :yoparty :tummenupp :fyllisar

hade en lila 94 (tysk import) förra året, med kromade fälgar...den var übergay :rolleyes: ...å ett sänke i jämförelse med -91an.

Jag är skitnöjd, snyggaste årsmodellen helt klart :yoparty och ett perfekt komplement till 86an...två helt olika körupplevelser men lika hysteriskt roliga :)
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
2158976 hade en lila 94 (tysk import) förra året, med kromade fälgar...den var übergay :rolleyes: ...å ett sänke i jämförelse med -91an.

Jag är skitnöjd, snyggaste årsmodellen helt klart :yoparty och ett perfekt komplement till 86an...två helt olika körupplevelser men lika hysteriskt roliga :)
Inte bara snyggaste, utan även bästa dessutom.

Fortfarande oljekyld, men med bästa chassit, gaffeln m.m.
92'an är väl lika bra, men den nya grafiken är ju lite fulare.
Nä, 91'orna är perfekta. :yoparty
(Speciellt i mina färger.)

Sista riktiga superbiken enligt mig :Bugar , därefter blev alla sporthojar små & trånga 600'or med litermotorer istället.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
War-psycho skrev:
2159040 Inte bara snyggaste, utan även bästa dessutom.

Fortfarande oljekyld, men med bästa chassit, gaffeln m.m.
92'an är väl lika bra, men den nya grafiken är ju lite fulare.
Nä, 91'orna är perfekta. :yoparty
(Speciellt i mina färger.)

Sista riktiga superbiken enligt mig :Bugar , därefter blev alla sporthojar små & trånga 600'or med litermotorer istället.

Har faktiskt aldrig kört en 88 el. 89, är det stor skillnad?

Det va då ett jävla tjat om dina färger..... :arsele :hihi får nog hänga av dig på Boge så det blir tyst nångång...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
Har faktiskt aldrig kört en 88 el. 89, är det stor skillnad?
Ingen aning, har aldrig kört såna.

Tänkte mest på USD-gaffel, dämpare m.m. som är uppdaterat just på 91'an.
(Och även allt som skrivits om dom olika modellerna.)

fazerfun skrev:
Det va då ett jävla tjat om dina färger..... :arsele :hihi får nog hänga av dig på Boge så det blir tyst nångång...
Det gör du med en snabb Ciao-moppe iallafall. :rolleyes:

Min hoj är mycket snabbare än mig, för jag kör som en riktig fegis.
(Men jag har roligt iallafall, och lever för att köra även nästa dag.)

Men köra tillsammans med andra finhojar, det låter kul. :tummenupp

antonoliver skrev:
2159492 Iordninggjord inför sommaren..
Hmm... ser fräsh ut, fast jag tycker inte bakdelen passar in riktigt. (SRAD-bakdel?)

Men det beror nog mest på att jag ogillar SRAD-hojarnas utseende, och även TLR'en. (Jo, faktiskt)

Men snyggare än 86-88'ans bakdel iallafall, och kul med hojar som eser lite annorlunda ut. :tummenupp
 
Last edited:

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r1
del från vilken hoj

Är ej jag som bytt ut bakdelen,skulle vara kul att veta från vilken hoj den är ifrån ser ut att vara från gsxr 750 96-99 ,men lysets placering ser inte ut att stämma.kanske är det en kraschkåpa ????Skylbel. dioderna har jag satt ditt.
nån som vet?????
 

Bifogat

  • PICT1568.JPG
    PICT1568.JPG
    38 KB · Visningar: 248
  • PICT1234.JPG
    PICT1234.JPG
    53.2 KB · Visningar: 97

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
antonoliver skrev:
2160527 Är ej jag som bytt ut bakdelen,skulle vara kul att veta från vilken hoj den är ifrån ser ut att vara från gsxr 750 96-99 ,men lysets placering ser inte ut att stämma.kanske är det en kraschkåpa ????Skylbel. dioderna har jag satt ditt.
nån som vet?????
Jag tycker också att det ser ut som bakdel från 750R 96-99. Om det är kraschkåpa så brukar det till 99% vara glasfiber, är det original till i princip vilken hoj som helst så är det abs-plast. Kolla på insidan av cutsen så ser du det iallafall.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
War-psycho skrev:
2159827

Det gör du med en snabb Ciao-moppe iallafall. :rolleyes:

Min hoj är mycket snabbare än mig, för jag kör som en riktig fegis.
(Men jag har roligt iallafall, och lever för att köra även nästa dag.)

Men köra tillsammans med andra finhojar, det låter kul. :tummenupp

:) ok, låter som vi har samma inställning....har två småkids hemma och kör numera med marginalerna gott och väl på min sida. Och ska man köra som en kärring så kan man i alla fall göra det med stil... :hihi
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
2161019 :) ok, låter som vi har samma inställning....har två småkids hemma och kör numera med marginalerna gott och väl på min sida. Och ska man köra som en kärring så kan man i alla fall göra det med stil... :hihi
Jo, själv har jag alltid gillat accelerationen, mer än farten.

Men det ene brukar ju ge det andre... :hihi

Vart ska vi samla alla brutalgixxrar då ?

(Skogis ?) Kom med förslag.
 

bynne

#3312
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducce Bastard
antonoliver skrev:
2160527 Är ej jag som bytt ut bakdelen,skulle vara kul att veta från vilken hoj den är ifrån ser ut att vara från gsxr 750 96-99 ,men lysets placering ser inte ut att stämma.kanske är det en kraschkåpa ????Skylbel. dioderna har jag satt ditt.
nån som vet?????

Tjenare! Det är jag som har moddat hojen. Bakan är en gsxr 750-96 och den är orginal från början med bakram och allt. Tyckte inte att en passade in riktigt som den så ut och moddade till orginal ljuset från -86. Tycker att den är helt OK, det är ju jag som byggt den :hihi

Kul att se att den fortfarande rullar.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
War-psycho skrev:
2159827 Ingen aning, har aldrig kört såna.

Tänkte mest på USD-gaffel, dämpare m.m. som är uppdaterat just på 91'an.
(Och även allt som skrivits om dom olika modellerna.)
Dom uppdateringarna kom 1990, pluss att 90 modellen var lettare ---> 90 = bäst
:mattias
 

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r1
Ok ,härligt,var det dig jag köpte den av ?




bynne skrev:
2161119 Tjenare! Det är jag som har moddat hojen. Bakan är en gsxr 750-96 och den är orginal från början med bakram och allt. Tyckte inte att en passade in riktigt som den så ut och moddade till orginal ljuset från -86. Tycker att den är helt OK, det är ju jag som byggt den :hihi

Kul att se att den fortfarande rullar.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jaha då var det dags igen....

.....missförstå mig rätt, jag har sällan problem med mina hojar men det här tycker jag mig känna igen.. :rolleyes:

Nya pärlan startade som vanligt men började gå som en påse skit på låga varv på väg in till jobbet i morse. Märkte det först vid ett rödljus (då hade den blivit varm) då tomgången plötsligt började dala och den gick ojämnt, fick hålla liv i den med gasen. Väl iväg ryckte den på 1an och 2ans växel och ville inte varva ur men sen gick den bra. Tyckte även det puffade lite svart när man varvar på tomgång.

Någon idé? För mycket soppa? För lite (igensatta lågfartsmunstycken)?. Hojen är ännu inte servad efter vintern (ska in på onsdag) så det låter ju inte otroligt att det är något skit i fuggarna.

War-psycho skrev:
2161088 Jo, själv har jag alltid gillat accelerationen, mer än farten.

Men det ene brukar ju ge det andre... :hihi

Vart ska vi samla alla brutalgixxrar då ?

(Skogis ?) Kom med förslag.


Skogis låter väl som en utmärkt idé....bara man kan posera ordentligt :rolleyes:

Avanti skrev:
2161210 Dom uppdateringarna kom 1990, pluss att 90 modellen var lettare ---> 90 = bäst
:mattias

Skillnaden är större på pappret än i praktiken (tycker jag). Har du kört 88-89, där inbillar jag mig att viktskillnaden känns. Det 91an även har är bättre förgasare och modifierade topplock...en luft/oljebrännare kan aldrig få för bra genomströmning. :mattias
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
War-psycho skrev:
2161241 Jo, men nya karossen kom 91 = både snyggast & bäst. :)

:D
Smaken är som baken, jag tycker 2. generasjons GSX-R är snyggast :)
 

bynne

#3312
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducce Bastard
antonoliver skrev:
2161333 Ok ,härligt,var det dig jag köpte den av ?

Om du köpte den i Karlskoga och jag körde hem den till Dig i Västerås så är det mig du köpte den av.

Hoppas hojen har givit dig Skoj :)
 

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r1
Det stämmer,Då var det dig jag köpte den av ,Får tacka en en gång för hemkörningen,nu har jag kortet iallafall ,hojen var väldigt välskött och det ska jag se till att den förblir ...
Vet du om det något gjort i motorn eller är den orginal ,den rör ju på sig ganska friskt :)
Tack.stefan



bynne skrev:
2161785 Om du köpte den i Karlskoga och jag körde hem den till Dig i Västerås så är det mig du köpte den av.

Hoppas hojen har givit dig Skoj :)
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
2161480 .....missförstå mig rätt, jag har sällan problem med mina hojar men det här tycker jag mig känna igen.. :rolleyes:

Nya pärlan startade som vanligt men började gå som en påse skit på låga varv på väg in till jobbet i morse. Märkte det först vid ett rödljus (då hade den blivit varm) då tomgången plötsligt började dala och den gick ojämnt, fick hålla liv i den med gasen. Väl iväg ryckte den på 1an och 2ans växel och ville inte varva ur men sen gick den bra. Tyckte även det puffade lite svart när man varvar på tomgång.

Någon idé? För mycket soppa? För lite (igensatta lågfartsmunstycken)?. Hojen är ännu inte servad efter vintern (ska in på onsdag) så det låter ju inte otroligt att det är något skit i fuggarna.
Du har inte tvättat hojen då ??

Min gick som en påse nötter efter tvätten, tog ett bra tag att "köra bort" vattnet.
(Har ju inge tryckluft i garaget. :rolleyes:)
Tvättade lite försiktigare nästa gång, och fick inte lika stora problem.

fazerfun skrev:
Skogis låter väl som en utmärkt idé....bara man kan posera ordentligt :rolleyes:
Posera, va e de ? :confused:

Nä, jag har iofs aldrig varit där,
men det vore ju kul om vi fick till en liten brutalgixxer-invasion där bland alla R1'orna. :arsele

:squid
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top