GSX-R 1100-tråden

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
MILKY skrev:
2164876 Tänkte göra ngt liknande :huvet


Den var ju snygg :3freak

fazerfun skrev:
2164916 jadå..lila/mörkblå med gröna dekaler. Fast de såldes inte i sverige med det färgschemat. Min importerades till Saudi från Tyskland innan den hittade hit.

Vilken gräslig lack! :skrämd
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
JT skrev:
2165360 Den var ju snygg :3freak



Vilken gräslig lack! :skrämd

Nop det är den inte, men den väcker säkert uppmärksamhet :fyllisar

Jag har inte tänkt o göra så bara så det är klart :fatta!

Fan va det är kul o skruva o tååna :banana
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
MILKY skrev:
2165381 Nop det är den inte, men den väcker säkert uppmärksamhet :fyllisar

Jag har inte tänkt o göra så bara så det är klart :fatta!

Fan va det är kul o skruva o tååna :banana


Lite jobbig att wheela med... :gnissla

MILKY skrev:
2165296 Inom kort river jag hojen för polering o moddning. Då jag endast skall polera Sving/Ram själv o lämna iväg fälgarna då dessa blir apa att polera.

Det kostar 2.800:- bagis/st men då blir tydligen resultatet strålande!

Det skall blli intressant att se hojen klar i vinter!!

Ska du köra med blankpolerade fälgar också, posör! :7peta ;)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
MILKY skrev:
2164876 Tänkte göra ngt liknande :huvet
Klart den är fet! :tummenupp Men jag är ganska mycket för det där långa och låga dragrace-stuket på sporthojar. Men min hoj ser inte ut så pga att jag vill kunna svänga också.
Svingen var ganska tuff! Kommer bara inte ihåg vilket märke det är... Jag har det nog uppskrivet här någonstans. Den har ju en extra drevaxel mitt i svingen så man får köra med två kedjor. Från motor till sving, och från sving till bakdrev. Finns det någon ordentlig fördel med att ha det så eller är det bara för att förhindra att kedjan ligger och slår pga längden?
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
fazerfun skrev:
2164675 Allvarligt?? Tyckte jag var försiktig med slangen men det kanske kom in lite vatten ändå...fan va det var känsligt då :confused:
Kolla in Andersbrink's inlägg (#304 i den här tråden), det tipset ska iallafall jag kolla, rensa kanalerna.

fazerfun skrev:
Will do. Som tvåbarnsfarsa är det dessvärre glest mellan körtillfällena men en söndag eller onsdag kan jag säkert komma loss. Vet att dragits ihop gixxers förut men kommer inte ihåg av vem....tanken är lockade, en massa gamla godingar på samma ställe...tror det skulle vara rätt uppskattat :) Frågan är var vi drar gränsen för gammelgixxer? Vid vattenkylningen?
Kör inte mycket jag heller, men en träff vore kul.
JT skrev:
2164794 Jag tycker alla Gixxrar med den gammla ramen, 750 -95 och 1100 -97 är Gammelgixxers!
Precis som jag tycker. :tummenupp

JT skrev:
2164581 Jag ångrar att jag sålde min fina Gixxer!
Rätt åt dig !!! :arsele (Traitor !!!)

Jag blev nästan förbannad när du skrev att du sålt din fina hoj, efter att ha startat den här tråden i vintras. :dummer

Dirtfighter skrev:
2165069 Köpte min urgixxer 1100:a-86 för 18 papp, den är snudd på nyskick och går som en klocka.
Snart åker dock crossdäck på och övrig ''offroad pimpning'' just nu ser den ut som en streetfighter.
Vaffan, skaru skända en sån pärla ???
Är dom fina ska man inte bygga om dom. :fatta!


(Långt inlägg, eller hur. :tungan)
 
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
War-psycho skrev:
2165561
Rätt åt dig !!! :arsele (Traitor !!!)

Jag blev nästan förbannad när du skrev att du sålt din fina hoj, efter att ha startat den här tråden i vintras. :dummer

Jag vet och nu pimpar MILKY sönder den ;)

Men som lite försvar så kan nämna att jag faktiskt hade bestämt mig för en annan Fireblade när jag av en slump hittade Gixxern och impulsköpte den istället!

Jag får väl starta en Firebladetråd istället :tungan


Men det blir en urgixxer igen, jag letar lite efter en billig 750 eller 1100 från mitten av 80-talet.
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
[

Vaffan, skaru skända en sån pärla ???
Är dom fina ska man inte bygga om dom. :fatta!


jamen jag har ju alla org delar kvar, kan fixa till den på några timmar till org skick.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
JT skrev:
2165360 Den var ju snygg :3freak



Vilken gräslig lack! :skrämd

Ja lite übergay eller hur.... :hihi Man var rätt ensam om den

Dirtfighter skrev:
2165069 Köpte min urgixxer 1100:a-86 för 18 papp, den är snudd på nyskick och går som en klocka.
Snart åker dock crossdäck på och övrig ''offroad pimpning'' just nu ser den ut som en streetfighter.
Jag har dubblauppsättningar hjul,tank,kåpor så jag har egentligen 3 hojjar i 1 :tummenupp

crossdäck på en urgixxer.....??? :va :va :va du får passa dig vad du hittar på i den här tråden....

Fast är det inte en 87a du har....har aldrig sett det färgschemat på en 86a..

JT skrev:
2165921 Jag vet och nu pimpar MILKY sönder den ;)

Men som lite försvar så kan nämna att jag faktiskt hade bestämt mig för en annan Fireblade när jag av en slump hittade Gixxern och impulsköpte den istället!

Jag får väl starta en Firebladetråd istället :tungan


Men det blir en urgixxer igen, jag letar lite efter en billig 750 eller 1100 från mitten av 80-talet.

Lugn JT, du kan får köpa min 91a om jag tröttnar på den....den stannar i originalskick. Var ute en sväng med urgixxern idag...fan va lätt och go den är...roligare än 91an...iaf i dag :rolleyes:
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Hur mycket för en motor?

Har hittat en komplett GSX-R750 motor i bra skikk från en 1989 modell.

Funderar på att kjöpa den, för att ta delar fra den när det behövs, (88 och 89 är samma motor).

Frågan är hur mycket tycker ni jag bör betala för den?
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Avanti skrev:
2166767 Har hittat en komplett GSX-R750 motor i bra skikk från en 1989 modell.

Funderar på att kjöpa den, för att ta delar fra den när det behövs, (88 och 89 är samma motor).

Frågan är hur mycket tycker ni jag bör betala för den?
Jag skulle gissa på mellan 5 & 10 tusen.

Men lita inte för mycket på det. :rolleyes:
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
lahi skrev:
2165535 Klart den är fet! :tummenupp Men jag är ganska mycket för det där långa och låga dragrace-stuket på sporthojar. Men min hoj ser inte ut så pga att jag vill kunna svänga också.
Svingen var ganska tuff! Kommer bara inte ihåg vilket märke det är... Jag har det nog uppskrivet här någonstans. Den har ju en extra drevaxel mitt i svingen så man får köra med två kedjor. Från motor till sving, och från sving till bakdrev. Finns det någon ordentlig fördel med att ha det så eller är det bara för att förhindra att kedjan ligger och slår pga längden?

Jo förlängda svingar kan se coolt ut, men får inte vara för lååånga bara. Visst blir det sämmre köregenskaper men det får man leva med!.

Jag ska INTE ha förlängd Sving eller likn, allt skall bara poleras!. Visst kommer man att uppgradera med lite andra bromsar osv men det förstör ju inte hojen. Är det ngn som vet vart man kan hitta en Hugger till en gammelgixxer?. har ju en orginal men den är fan lite sliten tyvärr!.

Är det ngn här som har sänkt sin fram, funtar på att göra det nämligen o undrar över hur den då beter sig?.

Det kommer ju att dröja men ni får själva bedömma om hojen blir bra elr inte, sommaren är ju på ingång så nu blir det ju inte av ialf.

Fan gött väder idag me :banana
 

Bifogat

  • moddad5.jpg
    moddad5.jpg
    43.4 KB · Visningar: 121
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Avanti skrev:
2166767 Har hittat en komplett GSX-R750 motor i bra skikk från en 1989 modell.

Funderar på att kjöpa den, för att ta delar fra den när det behövs, (88 och 89 är samma motor).

Frågan är hur mycket tycker ni jag bör betala för den?

Håller med: 5-8k, absolut max 10k.

MILKY skrev:
2165296 Inom kort river jag hojen för polering o moddning. Då jag endast skall polera Sving/Ram själv o lämna iväg fälgarna då dessa blir apa att polera.

Det kostar 2.800:- bagis/st men då blir tydligen resultatet strålande!

Det skall blli intressant att se hojen klar i vinter!!

Är också sugen på att få lite puts på sving o ram...har du några tips?
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
MILKY skrev:
2167116 Jo förlängda svingar kan se coolt ut, men får inte vara för lååånga bara. Visst blir det sämmre köregenskaper men det får man leva med!.


Är det ngn här som har sänkt sin fram, funtar på att göra det nämligen o undrar över hur den då beter sig?.


Jag har åkt med långsving och sänkt på gatan och det går men man har väl inte den roligaste hojen då. Har man mycket pulver i motorn så är det vansinnigt halt, det ser iofs coolt ut när man lägger 20-30m långa lakrisränder när man växlar till 2án.

Sänker du hojen bara fram så funkar det med max 5-10mm då kan hojen tom gå bättre, mer så blir hojen nervös och skum i styrningen.
 

Bifogat

  • my_r_01.jpg
    my_r_01.jpg
    65.6 KB · Visningar: 132

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Är också sugen på att få lite puts på sving o ram...har du några tips?[/QUOTE]

Jag kommer att plocka ner den o lämna in Sving/Ram så dom får bort hmm glömt vad det kallas nu bara för det. Man slipper då en massa jobb med att stå o slipa bort denna.

Sedan är det bara o gasa på med slippapper av olika slag, sedan avslutar man med olika polermedel ( kommer inte att köra med Autosol ). Faktiskt första gången jag gör detta så det skall bli spännande o intressant!. Jag är typen som tycker det är lika roligt att skruva som det är att köra. Plus känslan av att få en hoj fin efter egna prestationer är ju kanon :tummenupp
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
gixxer_1255 skrev:
2167497 Jag har åkt med långsving och sänkt på gatan och det går men man har väl inte den roligaste hojen då. Har man mycket pulver i motorn så är det vansinnigt halt, det ser iofs coolt ut när man lägger 20-30m långa lakrisränder när man växlar till 2án.

Sänker du hojen bara fram så funkar det med max 5-10mm då kan hojen tom gå bättre, mer så blir hojen nervös och skum i styrningen.

Aha ok. Ja jag tänkte sänka den en aning fram, o efter vad du har sagt så kanske 5-10mm är det man ska köra på, blir väl till att testa sig fram också.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
MILKY skrev:
2167526 Är också sugen på att få lite puts på sving o ram...har du några tips?

Jag kommer att plocka ner den o lämna in Sving/Ram så dom får bort hmm glömt vad det kallas nu bara för det. Man slipper då en massa jobb med att stå o slipa bort denna.

Sedan är det bara o gasa på med slippapper av olika slag, sedan avslutar man med olika polermedel ( kommer inte att köra med Autosol ). Faktiskt första gången jag gör detta så det skall bli spännande o intressant!. Jag är typen som tycker det är lika roligt att skruva som det är att köra. Plus känslan av att få en hoj fin efter egna prestationer är ju kanon :tummenupp[/QUOTE]

Ok...eloxeringen (anodiseringen) tänker du på?
Hmm..verkar ju vara ett jävla jobb...undrar om jag inte ska låta dig gå i täten och slipa armen ur led så får jag se sen om det är värt det... :hihi Är lite smygputsbög, har svårt att inte gå runt och gnida på grejorna när jag inte kör...
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
fazerfun skrev:
2167456 Håller med: 5-8k, absolut max 10k.

Det var det jag trodde, säljaren vil ha 500 euro ~ 4.650sek, skall försöka pruta lite..
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top