GSX-R 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
92:a fälgar på 86:a

Hej på er
Jag håller på och hjälper en polare att skifta fälgar på hans 86:a.
Bakfälgen var det inga problem med alls men fram är det lite knepigare.
Det är ju bara en 15mm hjulaxel fram på 86:an :mad:
Jag trodde att det var en 17mm axel och hade köpt lager som skulle passa för den (17mm inv. och 47 utv.) distansen inne i fälgen var beställd oxå.
Jag vet att det är många av er som har gjort sådana här byten.
Hur gjorde ni ???
Vi tänkte fortsätta i helgen. Alla tips mottages tacksamt.
mvh katana83
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Hej på er
Jag håller på och hjälper en polare att skifta fälgar på hans 86:a.
Bakfälgen var det inga problem med alls men fram är det lite knepigare.
Det är ju bara en 15mm hjulaxel fram på 86:an :mad:
Jag trodde att det var en 17mm axel och hade köpt lager som skulle passa för den (17mm inv. och 47 utv.) distansen inne i fälgen var beställd oxå.
Jag vet att det är många av er som har gjort sådana här byten.
Hur gjorde ni ???
Vi tänkte fortsätta i helgen. Alla tips mottages tacksamt.
mvh katana83

Här finns lite hjälp:
http://web.telia.com/~u92104830/trix.htm
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Hallå gott folk! Jag letar någon som kan göra ett portningsjobb på min topp. Önskar portning och större ventiler.
Bättre flöde, bättre nöje nästa sommar=)

Någon som kan göra detta för en vettig peng?

Mvh//Rickard
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hallå gott folk! Jag letar någon som kan göra ett portningsjobb på min topp. Önskar portning och större ventiler.
Bättre flöde, bättre nöje nästa sommar=)

Någon som kan göra detta för en vettig peng?

Mvh//Rickard

Kolla med Dr Bike här på SH. Han kan portning :tummenupp
 

Gabor

Guest
Hej på er
Jag håller på och hjälper en polare att skifta fälgar på hans 86:a.
Bakfälgen var det inga problem med alls men fram är det lite knepigare.
Det är ju bara en 15mm hjulaxel fram på 86:an :mad:
Jag trodde att det var en 17mm axel och hade köpt lager som skulle passa för den (17mm inv. och 47 utv.) distansen inne i fälgen var beställd oxå.
Jag vet att det är många av er som har gjort sådana här byten.
Hur gjorde ni ???
Vi tänkte fortsätta i helgen. Alla tips mottages tacksamt.
mvh katana83

Bra att byta lager, så att ytter och innerdameter passar både axel och fälg. enkelt.
 

Andy15

Full gas
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Blentarp
Hoj
Honda CBR 600RR 06
tjena.Någon som kan svara på varför varvräknaren på min gsxr 1100 -91a
"fladdrar"??Pendlar ganska mycket..typ mellan 5000 och 8000 varv..i smma hastighet..Tips på vad man kan göra??? kanske ska säga att det är min papps cykel..
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
tjena.Någon som kan svara på varför varvräknaren på min gsxr 1100 -91a
"fladdrar"??Pendlar ganska mycket..typ mellan 5000 och 8000 varv..i smma hastighet..Tips på vad man kan göra??? kanske ska säga att det är min papps cykel..

Taskig vajer??
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Hallå gott folk! om ja vill byta gaffel på min gsx-r 1100 -89, vad passar bolt on? och vad behöver ja byta i fälgväg o axel osv?

Mvh//Rickard
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
tjena.Någon som kan svara på varför varvräknaren på min gsxr 1100 -91a
"fladdrar"??Pendlar ganska mycket..typ mellan 5000 och 8000 varv..i smma hastighet..Tips på vad man kan göra??? kanske ska säga att det är min papps cykel..

Du har taskig kontakt i ett kontaktstycken (troligtvis gult) som sitter på högrasidan av hojjen. Har för mig att det ligger strax under tanken innanför ramen på högra sidan. Gör rent plus mycket WD 40 eller liknande.
 

biker_dude

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx-r 1100, gsx-r750(såld),xc430(såld),letar..
Hej!

Har en fråga angående min nyinköpta gixxer 1100 (årsm 93).
Har för närvarande helsystem(yoshimura) och ombestyckade förgasare. Är det värt pengarna att köpa ett par beggade racingfuggar, ex Keihin eller dylikt. eller behöver det göras arbete på toppen då också för att få märkbar effektskillnad? (i förhållande till vad det kostar)
 

KarlVS

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-R 1100 projekt
Hallå

Sett att ni har pratat mycket om toppar och att det finns kunnigt folk här.
Någon som vet om en 750 topp passar rakt på 1100ans cylinder?
Skillnad på ventilstorlek? Passar det men förbränningsrum m.m?

Mycket tacksam för svar!
MVH Calle
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Hallå

Sett att ni har pratat mycket om toppar och att det finns kunnigt folk här.
Någon som vet om en 750 topp passar rakt på 1100ans cylinder?
Skillnad på ventilstorlek? Passar det men förbränningsrum m.m?

Mycket tacksam för svar!
MVH Calle

Ja om det är dom gamla oljekylda varianterna du pratar om.

-Samma ventil storlek.
-750 locket passar rakt av på 1100
-skall man använda 750 lock skall man ta från 88-89års modell (kortslagiga)

Det finns dom som hävdar att 750 88-89 locken är bättre än 1100, pga att insugs kanalen sitter högre upp i locket, iom det får man en rakare kanal med bättre flöde. Och förbräningsrummet är mindre än 1100 så man får högre komp.
 

KarlVS

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-R 1100 projekt
Tack så hemskt mycket för ett snabbt och superbra svar!
Nu vet jag att det kommer fungera!

MVH Calle
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vad är rimligt pris för en GSXR1100 91-92 i originalskick.

Ge mig ett intervall så att jag vet vad jag har att jobba med :)

Har märkt själv att de ligger mellan 20-30 grovt uppskattat. Är grymt sugen på en i originalskick, helst blå/vita någon gång i framtiden.
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Nu har ja tappat hoppet om mänskligheten! Planderade ett turbobygge på min gsx-r 1100 -89 och köpte mig en räsh kkk24 turbo och fixade mig ett plenum ja rita till själv. Lämnade det i verkstan på skolan, dum som jag är, i ett låst skåp. Tro på fan att skiten är borta!

Så snälla någon, ge mig plåster på såren, finns det någon som sitter på ett parmikuni rs36or eller 38or ? tänker slänga på en portad topp jag har liggandes och borra upp skiten ist!

Någon?=)
 

Andy15

Full gas
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Blentarp
Hoj
Honda CBR 600RR 06
tjena.Otroligt "dött" det är i dena tråden.Ingen som har klasikerna kvar??Har själv en -91 såklart oi rätt färger..ler..
Ingen som har ett dynojet kit liggande???
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
tjena.Otroligt "dött" det är i dena tråden.Ingen som har klasikerna kvar??Har själv en -91 såklart oi rätt färger..ler..
Ingen som har ett dynojet kit liggande???

Jodå, jag har ett dynoshit liggandes, men varför montera det? Köp ett KN filter som passar i orginal luftburk, och sen upp i bänk och justera.

Men visst jag byter gärna bort hela förgasarbrygan mot din orginal! hehe
 

Andy15

Full gas
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Blentarp
Hoj
Honda CBR 600RR 06
Du menar att jag får samma eller bättre effekt med bara ett kn-filter?
Tänkte ha både filter o dynojet o sen upp i en bänk(vilket jag tror kan kosta en del)Eller?Har haft en annan cykel innan o då med kn filter o dynojet o jag tycker absolut att den gick mycket bättre än den jag har nu.Men kanske kan ett byte med dina förgasare vara intressant..Om du inte kan tänka dig att sälja dynokitet alltså??
Mvh.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top