Oj oj många frågor
Skulle ja nu i efterhand välja, skulle ja köpt en 90a ist.
Usdgaffel fortfarande skruvsjusterad topp. längre swing så att man kan gasa lite mer rakt fram.
Mitt favvorör är la vance and hines. "v&h" och då bestyckar man givetvis efter förgasarna om den inte riktigt får rätt blandning.
När man serdan sätter på"besiktningsdämparen" så går den givetvis inte hundra men det ä ju bara i ett par timmar max?...
Att slänga på ett annat avgas ger ju givetvis inte mkt ifall man inte rör resten av hojjen; men med portad topp och beroende på vad man gör med toppen osv så kan det bli riktigt elaka hojjar detta, mkt med vrid och otroligt bra möjligheter att röka ett par nya plastraketer rakt fram, men svänger det får man nog ge sig om man inte är ruggit dukti på att köra.
Kopplingen är inte farligt att renovera vad ja vet? det är om lagren är kassa då kanske?
ett nytt lamellpaket kostar inte mer än 1000kr och solfjädrar från barnett för 300hkr paketet finns att köpa och då håller kopplingen upp te 300hkr vad ja förstått?
Har ja ljugit nu?
Mvh//Rickard
Oj , såg att de var saker ja inte besvarat;
En hoj som itne är körd på länge behöver itne vara allt för farligt; hojjen har aluram. Bromsarna är prec som på alla andra fordon, en sak som kostar pengar tyvärr.
Skivorna är dyra att köpa tyvärr. och lager är alltid! bra att se över.
En portad topp innebär att föraren alltså velat ha mer effekt, därmed gillar att åka fort eller gasa lite åtminstone= hårdare körd hoj. MEN kan även innebära att hojjen är välservad osv ifall nu ägaren har intresse i hojjen.
En portning och större ventiler gör iaf en hel del enligt min mening
//RIckard