Hej! Jag tänkte sparka liv i min GSXR 1100 1993 efter drygt fem års dvala i garaget. Jag har ett problem med bränlslekranen. Dom två små stiften i aluminium som vrider runt plastdelarna inne i kranen är avbrutna dvs det duger inte att bara köpa en repsats. Någon som har tips på var man kan hitta ny bränslekran eller delar till min befintliga. Jag är också allmänt intresserad av var man köper delar till denna hoj bäst och billigast i Sverige och resten av världen.
Detta tycker jag är en bra sajt, kanske inte den billigaste, men definitivt billigare än att köpa i Sverige: http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx-r1100-1993-wp_model13597/partslist/
Ett alternativ till: http://www.bikebandit.com/1993-suzuki-gsxr1100wp/o/m6204
Jag har själv inte handlat härifrån men kommer att göra det. De har helt klart bra priser jämfört med många andra.
Vad är det för skillnader mellan förgasarna på 92an och 93an, kan man plocka delar emellan?
tja...
ska nu sälja min -90 1100...orörd motor, snart passerar den 10000 mila strecket.. fräscha däck, bra drivlina, besiktad och skattad...bara att vrida om nyckeln och köra...nu till min fråga..vad kan man begära tror ni??
Haft den sedan -03
Har du fått ordning på kopplingen?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239306
De tål ju en massa de där men hur har det varit med service? Inte oväsentligt med de milen. Inte helt rätt att skriva; "bara att vrida om nyckeln och köra.", när du precis beskrivit problem i en annan tråd.
Har du lämnat in på service kan man kanske ju förstå men det känns ju lite mysko med en snubbe som haft en cykel sen -03 utan att veta om det är vajer eller hydraulik till kopplingen. De kan ju börja dra i kopplingen och är det inte det nämnda kan det vara byte av korg som gäller. Ingen större fara och hanterbara summor men inte "bara att vrid...."
Ärlig beskrivning är bättre, sen saknas ju inte objekt att referera till varken här eller på blocket. Kanske inte skall jämföra med Gardeus fina maskin Köp & Sälj på SH...
Helt rätt..beskrivning är när den är fixad och klar. Att inte veta om det är vajer eller inte.. ja..man lär sig så länge man lever. `Ska sägas att jag har kört och njutit...bytt olja och filter varje år, tillika tändstift.. Den lämnades in för justering av förgasere och ventiljustering för ett par år sedan. När det gäller kopplingen så var jag och körde för första gången i år..och den blev bättre och bättre.. men jag ska lämna in den på en verkstad kommande vecka för åtgärder..
...men varför inte byta alla vätskor? Bromsvätska, samma till kopplingen, absorberar vatten och detta i sin tur fördärvar o-ringar och packboxar, ger ärg på metallerna.
Byt även bromsvätskan och tryck igenom tills det kommer helt klar vätska, glöm inte bakbromsen.
Lät kanske tyket, men du har ju behållarna till både broms och koppling inom synfältet när du kör, en vajer har ingen behållare....
Lycka till!
Du har så rätt ..aldrig tänkt tanken eller fått det rådet...
Vad tror du om priset??
Ha en trevlig hojvår...
Ingen som har några touringerfarenheter av gammgixxers? Iofs skiter jag i vilket vid närmare eftertanke, jag SKA ha en 1100 likaförbannat...
Skål!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |