fortpelle
Fortpelle
Den vattenkylda är ju på 1074cc std.
De har iaf funnits kolvsatser, en på 1146cc och en på 1195cc
1146cc är absolut sista borret innan de krävs foderbyte som till 1195cc satsen å då blir de riktigt dyrt, om de finns att få tag på.
Det som är enklare och ger skapligt med effekt, är en förgasarsats Keihin FCR-39 eller 41mm.
Ett bra 4-2-1 el.4-1 avgassystem.
Dessa saker behöver du bara montera på och justera in å sedan tuta å köra.
Att borra å porta kostar och man måste ta isär motorn... du måste fundera på om det är värt att lägga ner pengarna på de hela, eller kanske köpa en busa eller gixxer-1000
GSX-RW1100 är en tung klump jmf. med många nyare, så de e ju vad du tänkt att använda hojen till som avgör hur du går vidare
Själv har jag vampire 4-2-1 system och Mikuni RS40 med trattar och den ger ett sju jefla gassvar när man vrider på gasen
De har iaf funnits kolvsatser, en på 1146cc och en på 1195cc
1146cc är absolut sista borret innan de krävs foderbyte som till 1195cc satsen å då blir de riktigt dyrt, om de finns att få tag på.
Det som är enklare och ger skapligt med effekt, är en förgasarsats Keihin FCR-39 eller 41mm.
Ett bra 4-2-1 el.4-1 avgassystem.
Dessa saker behöver du bara montera på och justera in å sedan tuta å köra.
Att borra å porta kostar och man måste ta isär motorn... du måste fundera på om det är värt att lägga ner pengarna på de hela, eller kanske köpa en busa eller gixxer-1000
GSX-RW1100 är en tung klump jmf. med många nyare, så de e ju vad du tänkt att använda hojen till som avgör hur du går vidare
Själv har jag vampire 4-2-1 system och Mikuni RS40 med trattar och den ger ett sju jefla gassvar när man vrider på gasen
Hoho!
Slänger ur mig en liten övrig fråga:
Är det någon som har borrat upp sin hoj? Till vad, och vad nyttjas förutom andra kolvar?
Anledningen till frågan är att jag besökte en verkstad där det var en person som sade att man bör börja med att borra upp för att få lite mer kraft i "botten" ca: 8 hk.
Man behövde bara bestycka om orginalgasarna, å byta kolvar. Naturligtvis förutsätts det att det ska vara Ett bra 4-1, och luftfilter. Sedan kan man börja med att porta, nya kammar osv...
Man jag tycker det verkar vettigt att börja med?
Bra7 Anus?
Vad har ni på era vattenkylda?? Tips?
mvh: mickeer