Steve Harris
Ny medlem
Någon som har RS 36r el 38r att avyttra
Tja! Här kommer en bild på min -88. Är det fler som har en I denna färgen?
Är det ryckutjämnarfjädrarna som är sunkiga?Koll, jag behöver en fräsch kopplingskorg (yttre)till min gsxr1100 -92 vet någon om bandit korgarna passar- det verkar vara omöjligt hitta några till min..
Tack, den kopplar inte fritt hela vägen, typiskt svårt att hitta friläge. Ska riva kopplingen igen för att kolla bättre, det har varit en följetong sedan jag köpte cykeln. Renoverat slavcylindern- läckte, krokiga stålskivor, köpte en komplett barnettsats stål o lameller....Är det ryckutjämnarfjädrarna som är sunkiga?
Alla kopplingar från 1127 och 1157 funkar om du flyttars med allt annat - förrutom kardanmotorn som har snedskurna primärdrev. 1052-korgen är för liten då drevet på 1052 veven är större. Mer läsning:
1157 Archives - Oldskoolsuzuki.info
oldskoolsuzuki.info
När korg och hub blir slitna brukar jag lägga en extra stållamell innerst för att flytta på lamellerna lite så att dess ingreppsklackar får ny fräsch yta att jobba mot. Funkar bäst med ett redan använt lamellpaket då det finns risk att den yttersta lamellen hoppar ur läge. Den extra stållamellen funkar även när kopplingen blir sliten och fjädrarna inte är lika förspända som med en ny koppling. Snål jävel jag! Frikoppling skall testas med fullt uppvärmd motor, annars jobbar du bara mot seg olja.Tack, den kopplar inte fritt hela vägen, typiskt svårt att hitta friläge. Ska riva kopplingen igen för att kolla bättre, det har varit en följetong sedan jag köpte cykeln. Renoverat slavcylindern- läckte, krokiga stålskivor, köpte en komplett barnettsats stål o lameller....
Jag såg att man kan justera hur mycket den frikopplar med ett annat lager 9/13mm?? Är det lagret i centrumkåpan på kopplingen dom syftar på ?? (texten du länkade)..När korg och hub blir slitna brukar jag lägga en extra stållamell innerst för att flytta på lamellerna lite så att dess ingreppsklackar får ny fräsch yta att jobba mot. Funkar bäst med ett redan använt lamellpaket då det finns risk att den yttersta lamellen hoppar ur läge. Den extra stållamellen funkar även när kopplingen blir sliten och fjädrarna inte är lika förspända som med en ny koppling. Snål jävel jag! Frikoppling skall testas med fullt uppvärmd motor, annars jobbar du bara mot seg olja.
Fick du den såld ?Ja, någonstans måste det finnas någon som är intresserad Jag är inne på skapa musik nuförtiden. Här är några bilder. Säg till om jag ska ta fler på någon detalj. Verkar som den är avställd 2007/2008 enligt besiktningsmärket (2007). Vi fick barn 2005 och 2007, efter det blev det familjebil. /Mikke
Finns här, men sannerligen inte billigt. https://www.ebay.ca/itm/203102579031?hash=item2f49db6957:g:-MwAAOSw0aNfWksHNu håller jag på att leta efter ett original avgassystem så har Ni något som Ni vill sälja är det bara att skrika till.
Skit också, jag sålde ett riktigt fint system nyligen. Tydligen var jag för billig!Finns här, men sannerligen inte billigt. https://www.ebay.ca/itm/203102579031?hash=item2f49db6957:g:-MwAAOSw0aNfWksH
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|