krille krokodil
turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Fråga: var det shimsad topp även på modell 90? Samma goa 1127 ju men har för mig att den shimsade toppen kom 91 eller 92?
-91 började man med shims
Fråga: var det shimsad topp även på modell 90? Samma goa 1127 ju men har för mig att den shimsade toppen kom 91 eller 92?
-91 började man med shims
Hej, är ny här på tråden. Har en GSX-R 1100, -90.
Vid samtal med MC-Shopen i Karlstad då jag skulle beställa ny Jet Needle (förgasarnål kallar jag den) eftersom den nu gått av för tredje gången (fattar f-n inte vad det beror på) , så påpekade MC-Shopen-killen att jag har de strypta trottlarna i mina förgasare eftersom jag bara har ett styck hål i botten på trottelhuset bredvid nålen, det skall vara två, ett på var sida om nålen, enligt honom i original. Vet någon nåt om detta?
Vågar jag mig på att borra själv eller är det ett för stort precisionsjobb å ge sig på i garaget?
Trottlarna var en del av strypningen för att komma ner till 100hk som dom såldes med som nya.
Om jag kommer ihåg rätt (1990 är ett par år sen) så ser man på dom strypta trottlarna var man ska borra och det går bra att göra själv. Ta det lungt å försiktigt så blir det bra.
Vad har detta föresten med dina avbrutna nålar att göra ??
Lycka till
Tack för svar Katana 83!
Nä, du har rätt i din undran katana83. Det där med nålarna och strypningen är bara jag som uttrycker mig rörigt. Ibland när jag stressar upp mig blir jag ostrukturerad
Jag hade egentligen två frågor och det blev lite otydligt. Dels ville jag fråga om nån kan ha en minsta lilla aning om varför nålarna går av stup i kvarten?
Sen hade en liten undran om det där med trottelhusen som nu Katana83 förklarat alldeles utmärkt.
Nu har det iofs dykt upp en 38mm förgasarbrygga (i nyskick) som jag funderar på att hänga på istället för den troligen rätt slitna o gamla 36mm:s bryggan (det är förmodligen ålder och slitage som är orsak till att nålarna/nålen går av för tredje gången på två år.)
Är det några saker att tänka speciellt på om jag skall byta till en ny större förgasarbrygga som i mitt fall nu?
Byt förgasarbrygga
Kolla diametern på förgasarna och på insugsgummina innan du börjar.
Det går kanske bra för dig att byta rakt av men det finns olika diametrar och det kan vara väldigt jobbigt att få dit förgasarna med för små insugningsgummin.
Skaffa även ett gashandtag med dubbla gasvajrar.
Lite spånig fråga hurm vad är det för skillnad på en 530 och en 532 kedja ?
Lite spånig fråga hurm vad är det för skillnad på en 530 och en 532 kedja ?
Byt förgasarbrygga
Kolla diametern på förgasarna och på insugsgummina innan du börjar.
Det går kanske bra för dig att byta rakt av men det finns olika diametrar och det kan vara väldigt jobbigt att få dit förgasarna med för små insugningsgummin.
Skaffa även ett gashandtag med dubbla gasvajrar.
530 har en rulldiameter på 10,16 mm, och 532 har en rulldiameter på 11,10 mm. Längden på rullarna (dvs. kedjans "innerbredd") är samma på båda, 9,53 mm.
Med flatslide-förgasare ersätter man väl alltid luftburk & tillbehör med K&N-filter? Annars hör man ju inte trottelflappret ordentligt.
Hej läste dit inlägg om förgasare,jag köpte nya förgasare till min 97a keihinTack för svar Katana 83!
Nä, du har rätt i din undran katana83. Det där med nålarna och strypningen är bara jag som uttrycker mig rörigt. Ibland när jag stressar upp mig blir jag ostrukturerad
Jag hade egentligen två frågor och det blev lite otydligt. Dels ville jag fråga om nån kan ha en minsta lilla aning om varför nålarna går av stup i kvarten?
Sen hade en liten undran om det där med trottelhusen som nu Katana83 förklarat alldeles utmärkt.
Nu har det iofs dykt upp en 38mm förgasarbrygga (i nyskick) som jag funderar på att hänga på istället för den troligen rätt slitna o gamla 36mm:s bryggan (det är förmodligen ålder och slitage som är orsak till att nålarna/nålen går av för tredje gången på två år.)
Är det några saker att tänka speciellt på om jag skall byta till en ny större förgasarbrygga som i mitt fall nu?
Hej läste dit inlägg om förgasare,jag köpte nya förgasare till min 97a keihin
fcr 39mm,vilket grymt gassvar det blev,köpte dem av en kille på blocket,tror han har en uppsättning kvar som passar delningen på din 90,killen annonserarmycket suzuki dlar mvh paan
har du haft någon typ av "flatsideförgasare" innan??
jag provade RS 38 först för att sedan byta ner till RS36 och det blev ett helt annat vrid i maskinen, dock fick man böta med högvarvresponsen istället
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |