GSX-R 750 00->02 eller CBR 954 till bankörning?

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Provade du en 954? Grattis till en gixxer, ja tror fortfarande att du hade trivts bättre med en 954 på bana;) Skulle alla dagar i veckan hellre kört min gamla 954 på bana än min K6 1000.
Kan vara så att du får rätt iallafall...
Har kört några mil och 750:n är för liten, blir för trångt med benen.

Blir till att hålla ögonen öppna för en relativt lågmilad 954 (finns inga på annons just nu) eller kanske en superduke.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Blir till att hålla ögonen öppna för en relativt lågmilad 954 (finns inga på annons just nu) eller kanske en superduke.

Jag är 190, tycker alla mina hojar har funkat ok för detta. Något du bör tänka på om en 954 är att de låter rätt hårt i ventilerna. Lite som en bensinar Fårrd, låter som en BMW diesel;) Min 954 hade gått 3800 när ja bytte den mot gixxern, inga som helst problem!

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14

Jag har kört med en gixxer 750 -00 de senaste fyra åren på bana och jag är 190 cm lång.
Funkar utmärkt att kasta runt när man kör och jag upplever den inte som "liten" när jag smiskar den runt runt med andra läderklädda personer som doftar ljuvligt av använt gummi.
Men på väg kan jag hålla med om att den känns liten, där känns CBRen nog mer "hemma".

Ägde även en -96:a Blade tidigare men den kändes mest STOR på banan, 954:an är förhoppningsvis smidigare.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har ägt och kört både lillebror cbr929 -01 samt gixxer 750 -01! Gixxern upplevde jag lite som en 600 dvs ketchup eller inget, Sålde den efter endast ett par veckor, tyckte inte den funkade jättebra på bana (för mig iaf) då jag i princip endast kör bana med mina gathojar. 929:an skulle jag aldrig sålt, 954 har jag förvisso aldrig testat men jag misstänker att den likt sin lillebror är sådär lagom bra på det mesta, en riktigt bra allroundhoj helt enkelt som passar till det mesta vare sig det gäller banåka, gatåka eller leka lite på bakhjulet!

Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag saknar min 954:a!!! Den hade allt... till och med handtagsvärme. Hur gott är det inte att mysköra första varvet på Anderstorp med varma handskar. De e najs!

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Tack för tipset. Den ser fin ut.

2 problem, den finns i Piteå och jag hittar en CBR1000RR för den pengen :)

Jag har kört med en gixxer 750 -00 de senaste fyra åren på bana och jag är 190 cm lång.
Funkar utmärkt att kasta runt när man kör och jag upplever den inte som "liten" när jag smiskar den runt runt med andra läderklädda personer som doftar ljuvligt av använt gummi.
Men på väg kan jag hålla med om att den känns liten, där känns CBRen nog mer "hemma".

Ägde även en -96:a Blade tidigare men den kändes mest STOR på banan, 954:an är förhoppningsvis smidigare.
Har än så länge endast kört några mil på gata och upplever att det kanske blir lite tokigt med växlingarna pga skarp knävinkel och så kommer knät ovanför inbuktningen i tanken där knät egentligen skall vara.

Blir det bra väder närmaste helgerna och jag inte hittar en 954 eller Superduke som faller mig smaken (och plånboken) så kommer jag testa den på bana iallafall.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja den är fin och dyr.. Tjaa jag försår avståndet och det blir ju en kostnad, men när man börjar ställa lite krav kanske det inte finns runt hörnet som när ja köpte min:) Lycka till :) oavsett!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC