GSX-R 750 K8 tråden

Om du tittar på mina krashkåpebilder, så är allt som kan gå sönder vid en lowsider bytt,kåpor avgassystem, backspeglar och där sitter ett PUIG doublebouble mörkt glas på. Rekommenderas av många på amerikanska forum. Jag har lång överkropp(tänk 1,90 längd) och lufttryck har inte varit några problem med detta så här långt, vi får se efter Gelleråsen vad jag säger då. Krashpuckar ram, framaxel, sving och styrändar kommer från valtermoto.
 
Absolut, det kan jag göra:tummenupp När ,var, hur? Nästa helg? Vad tycker ni?

Kommande helg är jag själv borta.. men blir det en kväll i nästa vecka (vardag) så kan jag. Ska det vara helg kan förhoppningsvis planera in det, om det är låt säga 2, 3 helger bort.
 
En fundering kring motor-/avgasljud:
Jag har ett standard system på min hoj och jag upplever, ett som jag tycker lite
udda motor-/avgasljud, vid lägre varvtal typ 3.000-5.000 varv för att sen återgå till ett
mer "normalt" motorljud över typ 5.000 varv. Vid typ 3.000-5.000 varv så tycker jag det låter som om det ligger tidningspapper i avgassystemet....:-)

Någon som känner igen sig eller några kommentarer till detta?
Jag förmodar att det är std systemet som helt enkelt låter på detta sätt men jag tycker det låter lite moppe vid dessa varvtal....
 
Det är inte "insugssnarkandet" du hör? Jag upplever det som högre än andra hojar jag har haft/kört. Orginalsystemet är rätt tyst i de varvtalen, samt att det sitter en vajerstyrd avgasventil på höger sida vid kollektorn som förmodligen täpper igen en del på de varven. Styrningen av den sitter under tanken.
 
Det är inte "insugssnarkandet" du hör? Jag upplever det som högre än andra hojar jag har haft/kört. Orginalsystemet är rätt tyst i de varvtalen, samt att det sitter en vajerstyrd avgasventil på höger sida vid kollektorn som förmodligen täpper igen en del på de varven. Styrningen av den sitter under tanken.

Det är garanterat detta ljud jag noterat - ett snarkande ljud var en
klockren beskriving!
 
Nån som har ett manual på hur man skruvar i GSXR 750 k8? Har fått hem lite delar nu efter kraschen å fått på bakramen men ska skruva dit kåpor, bakljuse och blinkers mm.

PDF funkar kalas, letat som en tok men det enda ja hitta va till 1000 K6.
 
Efter g'åsen igår blev reflektionen vad de gamla hojarna man haft flexar i ramen i kurvorna. Fast det tyckte man inte när man körde med dem. Gixxern går som på räls. Vilken skön hoj vi har. :tummenupp Ljudkraven klarades trots det düska sliponet och utan db-killern i. Krashkåporna funkade hur bra som helst (inget prov av krashförmågan utfördes).
 
Nån som har ett manual på hur man skruvar i GSXR 750 k8? Har fått hem lite delar nu efter kraschen å fått på bakramen men ska skruva dit kåpor, bakljuse och blinkers mm.

PDF funkar kalas, letat som en tok men det enda ja hitta va till 1000 K6.


750 K8-K9 manualen har ännu ej kommit ut på nätet:(

Du får hålla tillgodo med 600 K8 manualen, allt e lika förutom motordetaljer så klart:tummenupp
 
Efter en härlig sväng på små kurviga vägar till mc-dagarna i västervik och sedan vidare till öland har man verkligen fått känna på hojen! Den är helt underbar:tuttar men det ända jag skulle vilja ändra på är ljudet. jag har ett Yoshimura R55 slipon och tycker den låter alldeles för dåligt. på -08 har vi ju en rätt skaplig katalysator. någon som vet något schyst ställe som säljer helsystem utan sliponet? och hur mycket man får betala?

Är det skillnad eller är det bara jag som fått för mig att hojen går bättre när man kör på A-läget än när man inte kör på nått läge alls?
 

Bifogat

  • Foto196.jpg
    Foto196.jpg
    254.6 KB · Visningar: 110
Då va äntligen ny framgaffeln på efter vurpan i mitten av juni. Mätaren och ljuset med och detta funkar perfa, förutom att den startar fan inte. Man hör inte ens startmotorn sätta igång. Bensinpumpen hörs dock. Nån som vet vad felet är och vad som behövs åtgärdas?
 
Är det skillnad eller är det bara jag som fått för mig att hojen går bättre när man kör på A-läget än när man inte kör på nått läge alls?

Är inte A och inget val av läge samma sak?:va

Efter en härlig sväng på små kurviga vägar till mc-dagarna i västervik och sedan vidare till öland har man verkligen fått känna på hojen! Den är helt underbar:tuttar men det ända jag skulle vilja ändra på är ljudet. jag har ett Yoshimura R55 slipon och tycker den låter alldeles för dåligt. på -08 har vi ju en rätt skaplig katalysator.

Håller med, har även plockat bort killern men tycker inte att ljudet räcker till riktigt enligt min smak.
 
Last edited:
Hej, nån som vet på rak arm hur mycket spänning det är till/från mappomkopplaren.
Eller om nån vill göra en jätte insats å mäta upp spänningen till/från mappomkopplaren.
Hade gjort det själv men kan ju inte det eftersom mitt nya handtag som är från en GSXR 600 K8 från USA inte har detta funktionen (välja A,B,C läge). Hojen startar som sagt förmodligen inte utan denna.

Tack på förhand


EDIT: Den fungerade ändå, fick igång den tidigare under kvällen efter lite pill och vart ute å kört lite, så najs :yoparty
 
Last edited:
Är det någon som monterat stålomspunnet? Dvs inte bara köpt. Hur är känslan och vilket fabrikat? Min frambroms känns odistinkt så jag funderar på en liten investering.
 
Efter en härlig sväng på små kurviga vägar till mc-dagarna i västervik och sedan vidare till öland har man verkligen fått känna på hojen! Den är helt underbar:tuttar men det ända jag skulle vilja ändra på är ljudet. jag har ett Yoshimura R55 slipon och tycker den låter alldeles för dåligt. på -08 har vi ju en rätt skaplig katalysator. någon som vet något schyst ställe som säljer helsystem utan sliponet? och hur mycket man får betala?

Är det skillnad eller är det bara jag som fått för mig att hojen går bättre när man kör på A-läget än när man inte kör på nått läge alls?

Om du vill att den skall låta bättre & mera, ta bort ljuddämparen helt, då kommer den låta gött:tummenupp

Under förutsättning att du har kvar katten samt ej inaktiverat avgasventilen!
Till besiktningen skall du naturligtvis köra med ljuddämparen:D
 
Efter en härlig sväng på små kurviga vägar till mc-dagarna i västervik och sedan vidare till öland har man verkligen fått känna på hojen! Den är helt underbar:tuttar men det ända jag skulle vilja ändra på är ljudet. jag har ett Yoshimura R55 slipon och tycker den låter alldeles för dåligt. på -08 har vi ju en rätt skaplig katalysator. någon som vet något schyst ställe som säljer helsystem utan sliponet? och hur mycket man får betala?

Är det skillnad eller är det bara jag som fått för mig att hojen går bättre när man kör på A-läget än när man inte kör på nått läge alls?

För helsystem utan slipon leta på ebay/skrot efter 07ans främre avgasrör. Skillnaden är att det är delat före katen istf för 08 som är delat efter katen. om man sen slänger på ett mellanrör till 07 slipon skall det funka. Det är en hel del i staterna som kör just den varianten för att få bort katen.

A-läget skall vara default när inget anges så det borde inte vara någon skillnad(psykologiskt?) eller har du bänkat?
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top