GSX400 pendlarhoj går dåligt på topp

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Du torde behöva nålar också, de är den svåraste biten (nålprofilen styr det ack så viktiga mellanregistret).
Plus att billiga filter tenderar göra det helt omöjligt att få till bestyckningen på gamla Suzukis. K&N eller APE är budet om du vill eliminera luftburken.

Sist, det finns kollosalt mycket bra info här: http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/

Gick med
17 Feb 2014
Hoj
CM400T
Plus att billiga filter tenderar göra det helt omöjligt att få till bestyckningen på gamla Suzukis. K&N eller APE är budet om du vill eliminera luftburken.

Känner förgasaren av priset på filtret? :va ha ha jag antar att det är svårt med filter som har för lite motstånd?

Sen skall det tilläggas att detta "projekt" inte tillåts sluka några större summor.

Last edited:

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Känner förgasaren av priset på filtret?

Ja. :)

Allvarligt, dock. Det beror på att (alla?) billiga filter har turbulens/konstiga kanter/annat jox som stör flödet längs väggarna vid förgasaröppningen. Tittar man på förgasaren ser man i pereferin flera mindre öppningar.
Dessa styr hur förgasaren fungerar och vill ha laminärt flöde och samma tryck som resten av öppningen för att saker och ting ska bete sig väl.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Har du kollat att choke-vajern inte kärvar? Det har jag råkat ut för o det va fett irri innan jag upptäckte det.

Gick med
17 Feb 2014
Hoj
CM400T
uppföljning:
Har nu pendlat i 3 dagar och den går finfint. Utan luftburk får den också ett roligare ljud :)
Svårt att avgöra exakt hur bra den går då jag inte riktigt vet hur den skall gå. Det är ju också en 30 år gammal 400. Det går bara den får vara så här nu. kanske lyxar till det och kollar ett tändstift.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati