Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nice..MangeH skrev:2554911Blev lite hål i framskärmen idag:
Nice..MangeH skrev:2554911Blev lite hål i framskärmen idag:
MangeH skrev:2548763Ja anledningen att jag bygger på -02:an är:
Vill bygga så billigt som möjligt och eftersom jag köpte den så billigt så känns det bäst att bygga på den. Är nere i 34000 spänn och det känns helt OK.
Sen har jag gjort en del med motorn på den andra vilket jag inte behöver på en stunthoj. T.ex portat och planat toppen. Acrapovic helsystem i rostfritt/titan, KN-filter och PCIII= 164,3 hk SAE.
Tänker givetvis ta bort toppen på min -02 och fixa den också men det kostar ju knappt nått. Ca 600 spänn för en toppackning. Sen blir det en hemmabyggd ljuddämpare av kortare modell= gratis. Sitter redan ett BMC luftfilter på.
Det blir helt enkelt ett budgetbygge .
Slappa skrev:2554999Vad använde du för nåt för att göra hålen? Dremel? Såg väldigt snyggt ut iaf!
sx-pojken skrev:2555211inte för att vara nån besser wisser...men.. e det inte lättare att ha en org. hoj som SF...tänkte att det e väl ingen hit att ha helsystem då vridet försvinner lite men effekten hk höjs förvisso.. räcker det inte med en tunnare topp-packning... vanligt på gixxers att man slänger dit en tunnare packning bara....
dock så e ju bygget grymt fräck...
har själv lite planer på att köpa en väg.regad ban.hoj och ha som både SF och ban-räser...
skulle det bli nå iskörning med ryktades det om...
vill du ha tag i acerbis lyset så e det bara och ringa fun bike förresten..
mvh tobbe
Riktigt snyggtMangeH skrev:2554911Blev lite hål i framskärmen idag:
grrrr de där ska jag stjäla av dig till minMangeH skrev:2557431Så här ser det ut när det är färdigt. Någon timmes jobb och 32 kr senare:
zitor skrev:2562492kör utan att slipa funkar bra ändå... om du slipar så nöts dom så fort
MangeH skrev:2562937Har läst i en tråd här på forumet om någon som dubbade utan att slipa skruven och det gick visst inte så bra. Men jag tar gärna tips av de som provat!
zitor skrev:2563225jag har kört med oslipat å det gick bra. men du ska kanske bara köra på is bana jag körde på plogade snö vägar och skoter spår också...
granen slipade sina men dom vart slö väldigt fort
MangeH skrev:2563247Ja det blir ren iskörning på en sjö i närheten!
Simp skrev:2563318Då ska det vara slipat och inte för tätt mönster.. Ju färre du har ju större blir ju trycker på varje dubb och ju bättre borde ju fästet bli.. Lycka till med bygget....
zitor skrev:2566994hur går det med bygget??
matte_mannen skrev:2567956köp inget spinkstyre med fågelinne till det feta bygget utan kör på fatbar...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |