Markus Olofsson
Ny medlem
- Gick med
- 22 Aug 2023
- Hoj
- Suzuki GSXR 1000 2004
Har en gsxr 1000 k4 med 5600 mil på mätaren.
Hojen köptes in innan sommaren och under sommaren beställde jag hem en Power Commander V och lade in rätt mapp för mitt system för den.
Frid och fröjd i några veckor och sen började det spöka. Hojen kunde baksmälla och dö och jag var tvungen att stanna, stänga av tändningen i några sekunder för att sedan starta upp och kunna köra. Jag bestämde mig att testa ta bort Power Commmandern för att utesluta det felet och visst hade jag rätt, hojen dör inte längre som den gjorde med PCn.
Men nu fortsätter den misstända på höga varv, framförallt över 9-10k varv men även vid 6-7 ibland.
Varvräknaren och växelidikatorn lägger av och det känns som att hojen tappar ström.
Min tanke kan vara om Power Commanderns mapp har varit dålig och hojen har gått för fett eller snålt och att tändstiften kan ha blivit dåliga.
Eller finns det andra tankar och spekulationer på vad som har hänt?
Tacksam för svar och ideér!
Hojen köptes in innan sommaren och under sommaren beställde jag hem en Power Commander V och lade in rätt mapp för mitt system för den.
Frid och fröjd i några veckor och sen började det spöka. Hojen kunde baksmälla och dö och jag var tvungen att stanna, stänga av tändningen i några sekunder för att sedan starta upp och kunna köra. Jag bestämde mig att testa ta bort Power Commmandern för att utesluta det felet och visst hade jag rätt, hojen dör inte längre som den gjorde med PCn.
Men nu fortsätter den misstända på höga varv, framförallt över 9-10k varv men även vid 6-7 ibland.
Varvräknaren och växelidikatorn lägger av och det känns som att hojen tappar ström.
Min tanke kan vara om Power Commanderns mapp har varit dålig och hojen har gått för fett eller snålt och att tändstiften kan ha blivit dåliga.
Eller finns det andra tankar och spekulationer på vad som har hänt?
Tacksam för svar och ideér!