Gsxr 1000 Turbo, sammanfattning av året

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Inte förvånad över att bilfolket alltid ska ha någonting att klaga på efter de förlorat ett race. Samma sak med han som körde den vita Hayabusan. Då skyllde de på att AWD inte funkade, men hade de vunnit så hade de inte nämnt det..

Ja, verkar inte vara någon vidare kvalitet på det bygget.

Tydligen så var underlaget för dåligt också, verkar knappt gå att använda bilen utan att gnälla på något. Släng skräpet är mitt tips.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
clockren video och clockren clean "sleaper" gixxer, skitsnyggt bygge! Villha behovet blir STORT efter en sån video. :)

Så in i helvete gick den ju också, vad toppade du i racet mot GTR?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Har varit på ett Gutav Event med GTBoard förut och det brukra kunna komma riktigt snabba bilar.. Den Lambon är ju extremt as-snabb för att vara en bil så jag tror säkert att ägarn (+ Gustav) trodde att den skulle klara turbomoppen, men så var inte fallet.

Oftast så brukar bilfolket ha respekt för hojar, men det kommer alltid kommentarer om "höga farter" och att bilen "kommer ikapp" efter 250 någonstans, precis som att försprånget upp dit helt utraderas.

Snyggt bygge och skönt att hojen används!
Några missfall under sommaren då?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Se till att vara med på ERF-sprint när det är på Anderstorp. Verkar bara vara en annan till som kör turbo... Nästan allt tillåtet i den klassen.
Delas 1000cc och 600cc på pappret.

Någon annan nämnde ju att du redan hade licens mm så det är bara att dyka upp och dra oss på rakan ;)


Jag skyller på att det var länge sen jag var och snurrade på bana, samt grymt tokig drevning för den banan... 19-39 är kanske inte optimalt... :D

Ska försöka ta mig ner och prova på anderstorp till nästa sommar, midlanda är lite liten för turbo..

Edit: För visst måste man skylla på något, det kan väll inte vara fel på chauffören? :rolleyes:
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Se till att vara med på ERF-sprint när det är på Anderstorp. Verkar bara vara en annan till som kör turbo... Nästan allt tillåtet i den klassen.
Delas 1000cc och 600cc på pappret.

Någon annan nämnde ju att du redan hade licens mm så det är bara att dyka upp och dra oss på rakan ;)

Tommy har ju vunnit en del Rookierace så han är ju ingen snigel direkt. Speciellt i regn kör han i från allt och alla, han är ju från Piteå så han begriper inte att det är halt...:D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hmm de hade varit ett skönt projekt att sleeper turbo modda Gixxern hemma, synd bara att man inte är begåvad med dom motor/trim/mek skillen annars hde de fått bli nästa projekt... eller synd kanske är tur att man inte är de för då hade de garanterat blivit ett vinter projekt... Efter det klippet med så blev man inte mindre sugen.. :D

Nice one...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Se till att vara med på ERF-sprint när det är på Anderstorp. Verkar bara vara en annan till som kör turbo... Nästan allt tillåtet i den klassen.
Delas 1000cc och 600cc på pappret.

Någon annan nämnde ju att du redan hade licens mm så det är bara att dyka upp och dra oss på rakan ;)
Det hade varit riktigt kul, måste dock ta om licensen då jag enbart åkte på engångslicenser då jag bara körde några tävlingar / år.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har varit på ett Gutav Event med GTBoard förut och det brukra kunna komma riktigt snabba bilar.. Den Lambon är ju extremt as-snabb för att vara en bil så jag tror säkert att ägarn (+ Gustav) trodde att den skulle klara turbomoppen, men så var inte fallet.

Oftast så brukar bilfolket ha respekt för hojar, men det kommer alltid kommentarer om "höga farter" och att bilen "kommer ikapp" efter 250 någonstans, precis som att försprånget upp dit helt utraderas.

Snyggt bygge och skönt att hojen används!
Några missfall under sommaren då?

Det var inte gustav som åkte med i gallardon vid det tillfället utan det var en av hans medhjälpare.

Den har faktiskt fungerat över förväntning denna sommaren, hade räknat med några barnsjukdomar men klarat mig förvånansvärt bra. En wg fjäder som mattats av, lite strul med en bränsleledning samt en koppling som inte ville vara med och leka. Annars bara bytt olja (ofta!) och tankat :banana

clockren video och clockren clean "sleaper" gixxer, skitsnyggt bygge! Villha behovet blir STORT efter en sån video. :)

Så in i helvete gick den ju också, vad toppade du i racet mot GTR?

Skulle tro att det gick ca 320~325km/h, högsta noteringen var 338km/h enligt gps på den sträckan men den är för kort :rolleyes:

343km/h har jag haft upp den i, men då varvar den ur... måste hitta mindre drev bak :va
 
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
343 riktig gps fart räcker väl till det mesta? Skönt att ha vettig drevning till annat. Eller skall du sätta hastighetsrekord?

Det var inte gustav som åkte med i gallardon vid det tillfället utan det var en av hans medhjälpare.

Den har faktiskt fungerat över förväntning denna sommaren, hade räknat med några barnsjukdomar men klarat mig förvånansvärt bra. En wg fjäder som mattats av, lite strul med en bränsleledning samt en koppling som inte ville vara med och leka. Annars bara bytt olja (ofta!) och tankat :banana



Skulle tro att det gick ca 320~325km/h, högsta noteringen var 338km/h enligt gps på den sträckan men den är för kort :rolleyes:

343km/h har jag haft upp den i, men då varvar den ur... måste hitta mindre drev bak :va
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
343 riktig gps fart räcker väl till det mesta? Skönt att ha vettig drevning till annat. Eller skall du sätta hastighetsrekord?
Hade varit intressant att se hur långt den orkar, sen blir den lite lugnare på varje växel i.o.m högre drevning.
Den hjular på alla växlar utom 6an som det är nu, men helt klart kommer jag dreva ner den en aning när jag får dit längre sving
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Hade varit intressant att se hur långt den orkar, sen blir den lite lugnare på varje växel i.o.m högre drevning.
Den hjular på alla växlar utom 6an som det är nu, men helt klart kommer jag dreva ner den en aning när jag får dit längre sving

Menar du dreva ner som i gå nedåt i utväxling dvs hojen går fortare eller gå ner i drev fram?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
343km/h har jag haft upp den i, men då varvar den ur... måste hitta mindre drev bak :va

Vafan, där slog du mig med 1 km/h! :D Haft min på varvstoppet på högsta växeln (har bara 5 växlar på min...) och då gick det 342 enligt GPS :huvet Har iofs ett annat drev i garaget som jag köpte inför Speedweekend som aldrig blev av här i Halmstad (hmm, startavgiften har jag inte fått tillbaka ännu...) Då ska den teoretiskt gå i 376. Måste testa hur långt den orkar men det är lite kass väder för det nu :gnissla
 

micke_77

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Ort
karlstad
Hoj
2008 yamaha fz1
riktigt bra film och grymt turbo bygge :) så sjukt bra när du drar ifrån töntarna i lambon, haha.
vad är det för låt du har lagt in i början?
ser fram emot fler filmer på din hoj.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Riktigt cool film! Helt rätt soundtrack också :yoparty

Lambon gick verkligen skit, kvittar liksom hur många hästar man har bänkat om den aldrig funkar. Du hade varit stekt om BMW:n hade varit en 330 dock! :tungan

Som sagt, riktigt imponerad - fortsätt så!
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Det var inte min kommentar utan en kameramans, och ja det är rätt uppenbart de två i Lamborghini får äta upp den kommentaren...

I min värld står man för vad man säger, bekräftar man medverkande så kommer man. Att det dessutom berodde på mig var en överraskning, direkt och konstruktiv kritik föredrar jag.

Jag tycker det är grymt kul att rejsa snabba bilar mot snabba MC, det spelar ingen roll vem som vinner. Det var en kul dag oavsett vilket fordon som var snabbast.

Om det är Gustav som står bakom den komentaren (grundaren av m5board.com) så är det han som var förklaringen till att vi inte dök upp & så förstår jag jag det som sägs då han lever i en pinsam fantasi värld - mupparna på TV är närmast beskrivningen jag kan komma på!! :rolleyes:

:D

Hur som: mycket bra filmsnutt!! :tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
jaja.. han var morsk till det var dags för WOT och åkte dit.. Enkelt. sånt händer och det är garanterat inte den sista vars haka går i golvet när man väl möter verkligheten.

Xyron!
Hur är hojen att köra under "normal" körning då? Alltid hysterisk eller funkar det att köra kurviga vägar i lagom tempo? Finns det någon fundering på justerbar effekt eller?
Den är najs hojen! Nästan så man blir sugen på en Turbohoj alltså.. Men vaf*n det går väll inte på en twin va?
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Såg kul ut! Lite heinzketchup över effekten ;) Kanske inte så körvänligt men jääkligt kul såg det ut!
 

hayabusa.patrik

Motorcyklar utan Turbo.............SUGER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Hayabusa Turbo . Hayabusa..XT660x.GasGas 450 Sm KV75 "mini kawa". Gsx S1000
:tummenupp

Bra film . Hoppas att vi ses på liknande event nästa sommar

Om vi FORTfarande är välkomna :D

Blir ny drevning och kåpor under vintern

/Patrik
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top