Gsxr 1100 turbo projekt.

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Var o hämtade fjädrarna till Tial wastegaten, trodde först jag hade fått två stötdämpare:D:D

Den största är på 1bar, och den andra är 0,5, och den som sitter i är på 0,7bar. Så nu kan jag ladda mellan 1,5-1,7 bar:banana
 

Bifogat

  • tial fjäder.jpg
    tial fjäder.jpg
    188.3 KB · Visningar: 107

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Hade packat o gjort allt i ordning inför dragrace i malmö, men vädret gjorde att jag valde att stanna hemma istället:gnissla

Istället så testade jag starter med den nya hojen, och vid fullt laddtryck på 4:e växel. Så stannade skiten, efter att fått igång den igen. Så gick den inte på alla cylindrar:gnissla men jag tog mig hem iaf

Hoppas Hoppas att det räcker att byta tändstift

Tog istället ut fin hojen, och satan vilket skillnad det är på effekten

Den är helvild och hjular oavsett växel, 750:ins kortsving måste bytas ut mot något mycket längre. Förslag mottages tacksamt på företag som säljer sådant. Gärna i Eu så man slipper tull
 

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Östhammar
Hoj
En packe GSXer
Jag prova att bygga en till gsxr utan finish med 150mm justering slot och sex tum längre en org och med 230 hjul och det blev under 600GBP = 6200SEK inte så farligt tycker jag. :)
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Jag prova att bygga en till gsxr utan finish med 150mm justering slot och sex tum längre en org och med 230 hjul och det blev under 600GBP = 6200SEK inte så farligt tycker jag. :)

Finish måste man ju ha:tungan

Det kanske är bäst att låta någon i sverige förlänga orginal svingen, och sedan lacka det vit/svart

Frågan är vad som är lagom:va man vill ju kunna svänga också

Som en 1100 sving + några cm till kanske?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Finish måste man ju ha:tungan

Det kanske är bäst att låta någon i sverige förlänga orginal svingen, och sedan lacka det vit/svart

Frågan är vad som är lagom:va man vill ju kunna svänga också

Som en 1100 sving + några cm till kanske?

Nu har jag original hjulbas när hjulet är längst fram i svingen, men jag har kört ett bra tag med 5 cm längre hjulbas än original och det gjorde stor skillnad i svängigheten. När jag drog ner från +5 till original så blev den mycket svängigare. Men den hjular som fan istället när man gasar. Iofs roligt, men det går inte så fort.
Jag kan förlänga hjulbasen med 10 cm med den svingen jag har på. Han som byggde svingen till mig skakade på huvudet när jag sa att jag vill ha den så lång. Han kör mycket motocross och tycker det gör stor skillnad när han förlänger hjulbasen med en centimeter på sin hoj :D Jaja, det ska göras ordentligt. Annars bygger man bara om igen.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Undra hur stor skillnaden är mellan din 1100 sving o min 750, det börjar hjula fruktansvärt redan vid ca 6000rpm på sista växeln.

Dreva om och +15cm justerslot på svingen borde vara rätt melodi
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Undra hur stor skillnaden är mellan din 1100 sving o min 750, det börjar hjula fruktansvärt redan vid ca 6000rpm på sista växeln.

Dreva om och +15cm justerslot på svingen borde vara rätt melodi

Jag har för mig att det skiljer 40 mm i hjulbas mellan 1100R -86 och 750R -90 (det är väl en sådan ramen är?). 1460 mm för 1100:an och 1420 mm för 750. Men hur mycket av de millimetrarna som sitter i ramen och hur mycket som sitter i svingen vet jag inte. Men förlänger du svingen 40 mm så har du ju samma hjulbas iallafall.
Drevning om du inte ändrat är 16/44 (original 15/48). Något mellanting mellan original och vad jag har. Original på min är 14/47 och jag har nu 16/42.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Jag har för mig att det skiljer 40 mm i hjulbas mellan 1100R -86 och 750R -90 (det är väl en sådan ramen är?). 1460 mm för 1100:an och 1420 mm för 750. Men hur mycket av de millimetrarna som sitter i ramen och hur mycket som sitter i svingen vet jag inte. Men förlänger du svingen 40 mm så har du ju samma hjulbas iallafall.
Drevning om du inte ändrat är 16/44 (original 15/48). Något mellanting mellan original och vad jag har. Original på min är 14/47 och jag har nu 16/42.

Jepp 750 ram, och 15/48 drevning. varvar lite väl mycket när man ligger i motorvägsfart.

Lyckades även tappa justerskruven till pysventilen idag:huvet så all luft till wastegaten gick ut i det fria. Nästan helt okörbart för en amatör som mig.

Efter alla roliga inlägg på Zatzy angående filmerna ifrån när turbohojarna steker ryssar, så åkte jag o besökte zatzymupparna idag på någon onsdags träff.

Varför säger alla "om jag sätter mig på den där så kommer jag dö diiirekt" samt hur fort går den?:död

Imån blir det puts och lite små pill, sedan guldbågen och hojrock i västervik
 

Bifogat

  • siba parkering.jpg
    siba parkering.jpg
    183 KB · Visningar: 158

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Fick även hjärtat i halsgroppen idag, stannade vid ett rödljus. La i neutral då kopplingsfjädrarna är i från helvetet. Och märkte att oljetryckslampan flämade när jag stod där, och väntade på gröntljus.

Har aldrig varit med om problemet tidigare, men hade kört hårt innan. Tappar man tryck när oljan blir riktigt varm? Höja tomgågen avhjälper säkerligen problemet
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Precis, funderar på om 18-35 skulle passa, men får man plats med 18 fram utan att det tar i motorblocket?

Vetefan om 18 passar. Jag har 16 fram och det är inte mycket plats kvar. Möjligtvis skulle 17 funka men större tvivlar jag på.
Men 18/35 är väl att ta i? Det blir ju bättre om det har lite att jobba med, men med 18/35 är den drevad för 427 km/h :näsblod 312 på trean! :D Tufft på en fighter.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Vetefan om 18 passar. Jag har 16 fram och det är inte mycket plats kvar. Möjligtvis skulle 17 funka men större tvivlar jag på.
Men 18/35 är väl att ta i? Det blir ju bättre om det har lite att jobba med, men med 18/35 är den drevad för 427 km/h :näsblod 312 på trean! :D Tufft på en fighter.

Killen som räknade på det kom fram till att teoretisk hastighet skulle landa på drygt 350 med 18-35, inte 427:död

17 fram får det bli.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Killen som räknade på det kom fram till att teoretisk hastighet skulle landa på drygt 350 med 18-35, inte 427:död

17 fram får det bli.

Ahaa, på så sätt... testa denna: http://www.gearingcommander.com/
Där kan du laborera med lite olika utväxlingar. Välj hoj i listan så får du fram originalutväxling och hjuldimension och en massa mer. Sen kan du köra en custom setup och se hastighet på olika växlar.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Ahaa, på så sätt... testa denna: http://www.gearingcommander.com/
Där kan du laborera med lite olika utväxlingar. Välj hoj i listan så får du fram originalutväxling och hjuldimension och en massa mer. Sen kan du köra en custom setup och se hastighet på olika växlar.


Tjusig sida, 16-38 alt 17-38 verkar vara rätt okej, lite att jobba imot och trevligt varv när man är fiser på motorvägen

Tack för länken:tummenupp
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Sitter på hotellrummet i västervik och väntar på att regnet skall sluta vräka ner:gnissla

Medans det är sol och 25grader på bästkusten.

Men det verkar vara många tappra hojåkare som har tagit sig hit, dock mest kromslädar
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top