http://www.swingarm.com/ ? Har aldrig köpt från dom men dom har ju funnits ett tag.
Har hört att de har en redig leveranstid därifrån.http://www.swingarm.com/ ? Har aldrig köpt från dom men dom har ju funnits ett tag.
Jag prova att bygga en till gsxr utan finish med 150mm justering slot och sex tum längre en org och med 230 hjul och det blev under 600GBP = 6200SEK inte så farligt tycker jag.
Finish måste man ju ha
Det kanske är bäst att låta någon i sverige förlänga orginal svingen, och sedan lacka det vit/svart
Frågan är vad som är lagom man vill ju kunna svänga också
Som en 1100 sving + några cm till kanske?
Undra hur stor skillnaden är mellan din 1100 sving o min 750, det börjar hjula fruktansvärt redan vid ca 6000rpm på sista växeln.
Dreva om och +15cm justerslot på svingen borde vara rätt melodi
Jag har för mig att det skiljer 40 mm i hjulbas mellan 1100R -86 och 750R -90 (det är väl en sådan ramen är?). 1460 mm för 1100:an och 1420 mm för 750. Men hur mycket av de millimetrarna som sitter i ramen och hur mycket som sitter i svingen vet jag inte. Men förlänger du svingen 40 mm så har du ju samma hjulbas iallafall.
Drevning om du inte ändrat är 16/44 (original 15/48). Något mellanting mellan original och vad jag har. Original på min är 14/47 och jag har nu 16/42.
Orginal drevning och så undrar du varför det hjular så
Precis, funderar på om 18-35 skulle passa, men får man plats med 18 fram utan att det tar i motorblocket?
Vetefan om 18 passar. Jag har 16 fram och det är inte mycket plats kvar. Möjligtvis skulle 17 funka men större tvivlar jag på.
Men 18/35 är väl att ta i? Det blir ju bättre om det har lite att jobba med, men med 18/35 är den drevad för 427 km/h 312 på trean! Tufft på en fighter.
Killen som räknade på det kom fram till att teoretisk hastighet skulle landa på drygt 350 med 18-35, inte 427
17 fram får det bli.
Ahaa, på så sätt... testa denna: http://www.gearingcommander.com/
Där kan du laborera med lite olika utväxlingar. Välj hoj i listan så får du fram originalutväxling och hjuldimension och en massa mer. Sen kan du köra en custom setup och se hastighet på olika växlar.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |