Gsxr 1100 turbo projekt.

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
På lån eller har du köpt den. Den där hojen är väldigt häftig.

Imorgon har jag köpt den. Ringde precis svedea och försäkra den. Helförsäkring med största trygghetspaketet ( gratis bärgning bla) för 1620sek för ett helår. På mig 23 år i göteborg city. Galet pris:banana:banana

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Imorgon har jag köpt den. Ringde precis svedea och försäkra den. Helförsäkring med största trygghetspaketet ( gratis bärgning bla) för 1620sek för ett helår. På mig 23 år i göteborg city. Galet pris:banana:banana

Häftigt. Kan bara gratulera till en mycket unik hoj. Åtminstonde vad jag kunnat läsa om den.

Den är reggad som amatörbyggt fordon då förstår jag. Billigt!

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Häftigt. Kan bara gratulera till en mycket unik hoj. Åtminstonde vad jag kunnat läsa om den.

Den är reggad som amatörbyggt fordon då förstår jag. Billigt!

Reggad som vanlig 750.

Tanken är att få min hoj reggad med turbo snarast. Jobbigt att behöva tänka på sheriffen när man är ute o kör

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Reggad som vanlig 750.

Tanken är att få min hoj reggad med turbo snarast. Jobbigt att behöva tänka på sheriffen när man är ute o kör

Här någonstans började jag inse att jag hade tittat för fort på bilden. Trodden det var den 2-hjulsdrivna R6an du köpt:död

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Här någonstans började jag inse att jag hade tittat för fort på bilden. Trodden det var den 2-hjulsdrivna R6an du köpt:död

Jag är väl inte gjord av pengar:tungan:tungan

Stressig dag, först upp i ottan och hämta släp. Ut till yamaha centre o lämna hojen. Peka och förklara hur allt fungerar. Sedan fort iväg till banken och hämta ett lass med pengar.

Sedan iväg till mellerud och köpa Heliac´s hoj. Sedan fort hem och lasta av hojen. Och iväg igen och hämta hem fin hojen på yamaha centre. Sedan hem o riva heliac´s fd hoj. Fyllde intercoolern och tryck rör när man startade soppa pumpen.

Felsökte förgasarna men hittade inga fel, byggde om bränsleregulatorn och nu flödar inte förgasarna ut i tryckröret längre.

God natt:död

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vad gav fin hojen då?

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Kan den ha gått lite fett där måntro.. :tungan

Nu skall jag väl inte skämta om missöden som drabbar andra. Hoppas du löser det hela :)

Lite fett skall de allt gå, man vill ju inte smälta kolvarna:tungan
Fick testkört förgasarna innan jag gick hem, flödade ej längre efter att jag kapade fjädern i regulatorn. Hur silverryggen fick det att fungera är ett mysterium

Satt lite godis på hojen som kanske kommer hitta hem till fin hojen istället. Bla öhlinare, dyna 2000 med retader samt några balla bromsskivor

Bifogat

• dyna.JPG
    dyna.JPG
    200.9 KB · Visningar: 108
  • förgasare.jpg
    förgasare.jpg
    75 KB · Visningar: 109
  • öhlins.JPG
    öhlins.JPG
    175.6 KB · Visningar: 116
  • hojen.JPG
    hojen.JPG
    181.7 KB · Visningar: 138

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Har nästan fått ordning på den nya hojen. Hackar lite vid 1 bar, men skall testa o koppla bort retader funktionen som aktiveras vid 1bar.

Blev en lång och skön tur på 6mil, kortpipan brölar rätt bra kan jag intyga. Människor vid busshållplatserna tar två steg tillbaka när man åkerförbi på motorbroms och eldkvastar ur rykröret:D

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Blev en till sväng upp till kungälv, och äta massa glass

Längsta turen på 3 år, hade nästan glömmt hur skoj det är att köra hoj:)

Bifogat

• två turbo hojar.jpg
    två turbo hojar.jpg
    223.8 KB · Visningar: 282
  • två turbo hojar1.jpg
    två turbo hojar1.jpg
    89.7 KB · Visningar: 246

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Det finns några riktigt vettiga på blocket, bland annat en Busa. Så det är bara hala fram plånboken och ge dig in i leken.
:D

Fast måste hålla med om att Mr.Steens setup inte är illa :tummenupp

du glömde säga "ger man sig in i leken får man leken tåla"

Absolut bästa för plånboken är att köpa en "färdig" turbo hoj

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Softish, det är bara att börja bygga:tummenupp

Sp1 turbo, var det inte pucken som försökte sig på det?! vet inte hur det gick tillslut....:va

har nog inte kunskapen eller alla verktyg för den delen heller att påbörja ett sådant bygge, sen kan plats och pengar bli lite av ett problem då sambon inte ens vill ha min rena och fina hoj i vardagsrummet....
Men nån gång i framtiden kanske!!!:tummenupp

Det finns några riktigt vettiga på blocket, bland annat en Busa. Så det är bara hala fram plånboken och ge dig in i leken.
:D

Fast måste hålla med om att Mr.Steens setup inte är illa :tummenupp

money, money money som ABBA sjunger.....:gnissla
Fattig student...:huvet

Det finns ju några till salu på blocket, en GSXR750 -96 vit för överkomliga pengar....:rolleyes:

Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Hemma igen efter att ha varit på italienska rivieran, imån blir det 1 vecka med minneslucka i bulgarien:fyllisar

Men vad skall hända i byggtråden då, finhojen funkar fin fint. Bara den sista effekten som fattas. (beställt nya fjädrar 1,5bar till wastegaten som skall hämtas ut när pengar finns igen)

Vad blir nästa steg:va Känns lite udda att inte behöva åka och skruva längre..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hemma igen efter att ha varit på italienska rivieran, imån blir det 1 vecka med minneslucka i bulgarien:fyllisar

Men vad skall hända i byggtråden då, finhojen funkar fin fint. Bara den sista effekten som fattas. (beställt nya fjädrar 1,5bar till wastegaten som skall hämtas ut när pengar finns igen)

Vad blir nästa steg:va Känns lite udda att inte behöva åka och skruva längre..

Måste vara en konstig känsla. Hade så gött på semestern:tummenupp

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Måste vara en konstig känsla. Hade så gött på semestern:tummenupp

Mycket konstig känsla, men jag har några idéer. Men jag har inte ett öre just nu. Så fin hojen får vara som den är nu. Tills lite mer kapital finns igen:)

Har under semestern haft ett stort "ut och bomba satan" behov. Och idag var det dax. Var ute i garaget tidigt och började skruva på den nya hojen, den ville dö vid 1bar.

Men efter att jag kopplade bort retader funktionen så går den mjukt o fint upp till 1,2bar. Lyckades köra ca 2min innan regnet kom. Fick vänta tills det började torka upp igen, vilket tog 7timmar:mad:

Väl ute på E6:an 5:ans växel och fisa på 6000rpm och få lite snurr på turbon, sedan full trottel. Satan vad roligt det är att köra turbohoj, adrenalin i överflöd. :banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati