Gsxr 1100 turbo projekt.

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Pro gold slangarna är inget för denna aplikation ( för mycket slangklämmenipplar)

Dessa förutsätter AN gängor över allt

Visst det går ju men det kostar nog mycket mer än det smakar

grönslangarna och väldigt korta slangar så blir det riktigt bra


Tanken var att ha an (JIC) kopplingar över allt förutom på matningen på förgasarna.

Kostar gör det alltid, men att åka till sthlm och spruta ner din fina bromsbänk med soppa känns lagom underhållande. Och man skall kunna lita på prylarna när man är ute o kör.

Tips på droppfria kopplingar som tål bensin mottages tacksamt
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Har satt kapen i plenum nu, det skall bli rena nöjet att montera o demontera sedan:tummenupp
 

Bifogat

  • plenum.jpg
    plenum.jpg
    68.7 KB · Visningar: 152

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Isr

ISR:tummenner:tummenner

Rena skiten tyvärr, ser snyggt ut men det är allt.
Pratade med acke på isr igår, angående skiten till plaströr dom säljer samt "justeringen" på handtaget

För 7000 sek, så hade man hoppas på bättre prylar som håller tätt. Samt att handtaget går in till hälften innan man börjar kompromera oljan, oavsett hur man justerar.

Svaret man får:

Plaströren är race, och håller inte mer än någon vecka, och justeringen var det absolut ingen fel på:huvet

Men han lovade att återkomma,men tog varken namn eller telefonnummer
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
ISR:tummenner:tummenner

Rena skiten tyvärr, ser snyggt ut men det är allt.
Pratade med acke på isr igår, angående skiten till plaströr dom säljer samt "justeringen" på handtaget

För 7000 sek, så hade man hoppas på bättre prylar som håller tätt. Samt att handtaget går in till hälften innan man börjar kompromera oljan, oavsett hur man justerar.

Svaret man får:

Plaströren är race, och håller inte mer än någon vecka, och justeringen var det absolut ingen fel på:huvet

Men han lovade att återkomma,men tog varken namn eller telefonnummer
:tummenupp Låter som kvalite!

Be om att få reklamera
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
:tummenupp Låter som kvalite!

Be om att få reklamera

Blir arg bara att tänka på skiten



Men idag har jag fått gjort massa små pyssel.

Har plockar bort alla "bensin" slangar som inte höll, samt borrat o gängat i bränsleregulatorn. 1/8 gänga passade fint.

Sedan monterade jag sveriges dyraste kraschpuck. Gjorde även ett fäste till pysventilen
 

Bifogat

  • krachpuck.jpg
    krachpuck.jpg
    197.4 KB · Visningar: 154
  • krachpuck 2.jpg
    krachpuck 2.jpg
    188.8 KB · Visningar: 156

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Har nu bytt alla bensin slangar, även tagit bort onödiga skarvar o skit. Så antalet slangklämmor har minskat.

Även hittat felet till den nervösa tomgången, satt förstora insugningsgummin. Har nu bytt till gummin som passar cv 34:eek:r.

Plenum wokas hos han med benet, så uppstart är snart ett faktum

Bifogar en film på Isr skiten

http://www.youtube.com/watch?v=q-sAXhUuwzY
 

Bifogat

  • peter.JPG
    peter.JPG
    200.8 KB · Visningar: 213

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Honda 900 F Superbike
Att det skulle vara så stort "dödläge" på ISR hade jag svårt att tro:(
Har du pratat med tillverkarna och frågat om det ska vara så?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Montera dit orginalhandtaget och gör samma test på film

Jag håller med om att ISR lämnar lite att önska i funktionen men utan hårda bevis kommer man ingen vart
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Montera dit orginalhandtaget och gör samma test på film

Jag håller med om att ISR lämnar lite att önska i funktionen men utan hårda bevis kommer man ingen vart

Har tyvärr sålt orginalhandtaget:gnissla

Men jag var och hämtade ut ett ny wokat plenum hos peter p, var fortfarande varmt när jag kom!

Sedan hem o stress meka en stund, för att avsluta med en provkörning.

Det nya soppasystemet håller tätt, men nu helt plöstligt så tvekar den när man skall börja bygga laddtryck, gör man ett omtag eller väntar 1sec. Så funkar det

Typ som om bränsleregulatorn inte hinner med.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Har tyvärr sålt orginalhandtaget:gnissla

Men jag var och hämtade ut ett ny wokat plenum hos peter p, var fortfarande varmt när jag kom!

Sedan hem o stress meka en stund, för att avsluta med en provkörning.

Det nya soppasystemet håller tätt, men nu helt plöstligt så tvekar den när man skall börja bygga laddtryck, gör man ett omtag eller väntar 1sec. Så funkar det

Typ som om bränsleregulatorn inte hinner med.

Det var regulatorn som inte hann med. Var för många förbrukare på samma ledning. Pluggade slangen som går till wastegaten och då slutade den tveka :tummenupp Som bonus så blev hojen helvild:tungan

Nya Tial dumpen, funkar dock mindre bra. Låter som om det bor en liten fågel i turbon vid avslag. Antagligen för stark fjäder i dumpen

Som grädde på moset, så testade jag oljetrycket ofrivilligt sista repan innan jag skulle ställa in hojen för dagen.

Sprutade ner hela hojen, stora delar av mig själv inklusive i hjälmen samt hela vindrutan på bilen jag körde om
 

Bifogat

  • slang.JPG
    slang.JPG
    211.1 KB · Visningar: 164

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Honda 900 F Superbike
Spruta är manligt:rolleyes:

Man tror inte att det kan komma så mycket olja, men det var verkligen ett stort moln över hela vägen

Btw, dax o göra en update på ditt projekt va?;)

Stämmer bra det du säger;)
Vet exakt vad du menar med mkt olja.. jag lyckades ju nästan tömma hela min nyfyllda hoj i början av våren... hade glömt att dra åt en an koppling i oljetråget sen ställde jag den i garaget:näsblod

Jo får väl ta o lägga upp lite nya bilder ikv sen då;)
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Min hatkärlek till hojen växer,

Var otrogen mot Andersson idag, och var på Yamaha center.
Och gud vad jag saknade mys farbrorn Andersson, Gräset var inte grönare på andra sidan.

Men det sparade mig ca 102mil att köra.

Fick inte vara med inne i bänkrummet, utan fick stå ute i försäljnings hallen och vänta. Och det var max 3 repor som gällde, sedan var tiden ute.

Repa 1 och 2, gjordes mad grundladd och afr låg enligt mig riktigt bra. Från 3000 till 10000rpm så låg jag mellan 12 och 13 varken mer eller mindre. Och mellan 7500 till 10000rpm såg låg den stadigt på 12,3-12,6

När bänk gubben berättar att jag bara har en repa kvar, så beslutar jag att plugga wastegate slangen och be till turbogudarna om tjockt mycket effekt och att bitarna håller ihop

Icke, afr ballar ut fullständigt 11 till 18+ då grafen slutar, fiasko är ett faktum.

Skall kolla om nålventilerna har åkte ner igen och blockerar flotörerna, samt undersöka bränsletrycksregulatorn.

Det positiva jag tar med mig:
Grundladd så ligger afr kalas bra, samt att alla bitarna håller ihop och är täta, även kopplingen lirade bra.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Har varit ute o kört i det fina vädret, var tvungen att åka till jobbet och visa vad man har gjort dom senaste åren.

Avslutade med en riktig turboburnout, ligga och mjölka gasen vid 9000rpm med ett konstant frustande ifrån turbo och dump är öronorgasm:kär:kär
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Har varit ute o kört i det fina vädret, var tvungen att åka till jobbet och visa vad man har gjort dom senaste åren.

Avslutade med en riktig turboburnout, ligga och mjölka gasen vid 9000rpm med ett konstant frustande ifrån turbo och dump är öronorgasm:kär:kär

Vart är filmen eller iaf ljudklipp.... Vi vill ju oxå höra.....:gnissla
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
ARG:mad::huvet

En mc tidning kommer på fredag, och idag skulle jag byta ISR skit "behållare"

När jag väl var klar med bytet skulle jag bara testköra lite.

Ute på favorit rakan, på 5ans växel och hög hastighet. Så känner jag att något dunkar mig i ryggen, vänder blicken snabbt o ser att något stutsar på vägen

Stannar intill kanten, och ser att cutskåpan är borta, HELVETE.

Springer så fort jag kan för att försöka rädda kåpan ifrån att bli överkörd. Det lyckas jag iaf med

Får se om lackeraren kan rädda skiten, och innan fredag.
Om inte så får jag lära mig sy, och fixa till passagerarsadeln
 

Bifogat

  • DSC00513.JPG
    DSC00513.JPG
    172.7 KB · Visningar: 148
  • DSC00512.JPG
    DSC00512.JPG
    161.5 KB · Visningar: 126
  • DSC00511.jpg
    DSC00511.jpg
    77.6 KB · Visningar: 124
  • DSC00510.JPG
    DSC00510.JPG
    212.5 KB · Visningar: 139
  • DSC00509.JPG
    DSC00509.JPG
    187.4 KB · Visningar: 158
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top