Slappa
Rage closed inside!
Spännande!
Spännande!
Festen uteblev, blev tyvärr bara skit av allt.
Kopplingen gav upp efter 3 pull.
AFR som ni ser är också den skit, bestyckade om och skulle göra ett nytt försök idag med mindre munstycken.
Väl inne i bänkrummet igen, så vart det bara ett stort fiasko. Soppa sprutade överallt, när det väl var fixat så ville inte skiten starta igen. Och vi valde att åka hem.
Det enda positiva, var kurvan upp till 7500rpm rak och fin. Körde bara på 1bar. Så jag hoppas att det finns effekt att hämta om man får ordning på AFR.
Det verkar som om topp kammar och ventiler gör gott för effekten på gammel gixxern. Kollade på Lahis 1,5bar bänkpapper ifrån förra vecka.
Vid 7500rpm så skiljer det över 100 hästar. Även max vrid verkar skilja en del
Lite fix med rörmokeriet å den kommer gå fint ( hjälp Mr Steen å hitta gröna bränsleslangar)
Festen uteblev, blev tyvärr bara skit av allt.
Kopplingen gav upp efter 3 pull.
AFR som ni ser är också den skit, bestyckade om och skulle göra ett nytt försök idag med mindre munstycken.
Väl inne i bänkrummet igen, så vart det bara ett stort fiasko. Soppa sprutade överallt, när det väl var fixat så ville inte skiten starta igen. Och vi valde att åka hem.
Det enda positiva, var kurvan upp till 7500rpm rak och fin. Körde bara på 1bar. Så jag hoppas att det finns effekt att hämta om man får ordning på AFR.
Det verkar som om topp kammar och ventiler gör gott för effekten på gammel gixxern. Kollade på Lahis 1,5bar bänkpapper ifrån förra vecka.
Vid 7500rpm så skiljer det över 100 hästar. Även max vrid verkar skilja en del
Nej den går minst en A/F enhet för fett
Den orkar inte ens få fart på bänken utan att man får mjölka med gasen
Det är stor skillnad på att gå runt 11 på full last och att gå ner mot höga 10 under spoolupen
Men det blir väl en favorit i repris eller??
Peter P lär ju komma å få den färdigjusterad å Mr Steen har några körningar innestående
Lite fix med rörmokeriet å den kommer gå fint ( hjälp Mr Steen å hitta gröna bränsleslangar)
Imponerande papper!
Med rätt afr och varvtal uppemot 10.000rpm så har du 50hk mer under spool up och dina efterlängtade 350hk vid full mutter redan vid 1-1,2 bar! (tror jag)
Det hade jag gärna också haft.
Faktist nyfiken på hur det kommer bli med rätt afr och en koppling som inte slirar
Du kom närmast när du tippade på 280hk
TE]
Kanon! skicka en krokig stake på posten
Har inga krokiga stakar ännu
Du kan få några trasiga väldoftande lameller
Andersson, om man inte hittar dom gröna slangarna. Kan man köra på pro gold teflon slangarna och klä dom i skyddsplast?
Vad var problemet med dina bränsleslangar då? Smälte dom för dom låg på motorn eller var det dålig kvalitet som "löstes" upp?
Du har ju förgasare så du borde väll ha lågt tryck i dina slangar också?
Jag köpte mina från Hydroscand dom tålde E85 och var mjuka och smidiga att ha på hojen. Kolla med dom.
Vill i första hand ha dom gröna slangarna, hoppas andersson kan svara på om han har testat nbm´s pro gold teflon slang som bensinslang.
Tror jag har hittat felet till varför den inte ville starta.
Den guldiga historian hade åkte ner på alla 4 förgasare så att flytbojarna (flottörerna) satt stumt
bra då åker vi igen
Snart så
Har lagt en beställning på nya rör och slangar till plenum, Skall sätta sågen i skiten imån. Nu skall det bli lätt o montera plenum
Skall även iväg o hämta en Tial 50mm
Vill i första hand ha dom gröna slangarna, hoppas andersson kan svara på om han har testat nbm´s pro gold teflon slang som bensinslang.
Tror jag har hittat felet till varför den inte ville starta.
Den guldiga historian hade åkte ner på alla 4 förgasare så att flytbojarna (flottörerna) satt stumt
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|