Gsxr 600 -04 streetfighter/stunt

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
idag har jag byggt bakram, ofh va tid de tog!! kan ha blivit lite mycke tyskröv också men men de blir no bra.

Beställde nytt större bakdrev igår, 50k sitter 45k på nu. får se hur den beter sig med det. Jag har ju aldrig kört hojjen enns så jag ringde förra ägarn och rådfåga. Han sa att den reste sig på 2an på bara gas, så vi får se hur framhjulet gillar 5k upp. :)

de ja behöver skaffa nu e en mutter och distans till framaxeln, och en framskärm. Å en ny framkåpa, den ja köpte passa inte alls på hojjen:huvet:mad::arsele

nån som har en framskärm liggandes så hojta till

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
idag har jag byggt bakram, ofh va tid de tog!! kan ha blivit lite mycke tyskröv också men men de blir no bra.

Beställde nytt större bakdrev igår, 50k sitter 45k på nu. får se hur den beter sig med det. Jag har ju aldrig kört hojjen enns så jag ringde förra ägarn och rådfåga. Han sa att den reste sig på 2an på bara gas, så vi får se hur framhjulet gillar 5k upp. :)

de ja behöver skaffa nu e en mutter och distans till framaxeln, och en framskärm. Å en ny framkåpa, den ja köpte passa inte alls på hojjen:huvet:mad::arsele

nån som har en framskärm liggandes så hojta till

Bilder bilder massor av bilder:D

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag letar efter en ny framlampa men har helt kört fast. vad fan ska man ha för nån!?!?! Blir toki!:huvet:D[/QUOTE]

Det där känner jag igen:tungan Letade o funderade länge och tillslut ledsnade jag. Köpte mig en "sosse" lykta som alla andra har MT03:gnissla Får köpa en annan lykta längre fram.
Det är inget lätt beslut det där med framlyktor bara du inte tar Acerbis eller nån liknande moppelykta:3freak

Kolla streetfighter lyktor på ebay.de där fanns riktigt många att välja på:tummenupp

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Jag letar efter en ny framlampa men har helt kört fast. vad fan ska man ha för nån!?!?! Blir toki!:huvet:D

Det där känner jag igen:tungan Letade o funderade länge och tillslut ledsnade jag. Köpte mig en "sosse" lykta som alla andra har MT03:gnissla Får köpa en annan lykta längre fram.
Det är inget lätt beslut det där med framlyktor bara du inte tar Acerbis eller nån liknande moppelykta:3freak

Kolla streetfighter lyktor på ebay.de där fanns riktigt många att välja på:tummenupp[/QUOTE]

ja de e ett helvette :), men jag gillar den typen du har. ser ut lite som en orginal lykta om du förstår va ja menar. en moppe lykta är ju uppenbar att den satt inte på hojjen från fabrik även för ett otränat öga:)

försöker scanna igenom stretfighter bilder för å försöka hitta nån jag gillar. ska kolla på ebay:tummenupp

Såg att du bor i gbg, hoppas jag får se din hoj live i sommar då:banana

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
ajjemen kommer imon (söndag)

Jag letar efter en ny framlampa men har helt kört fast. vad fan ska man ha för nån!?!?! Blir toki!:huvet:D

Kolla på lyktan till (senaste modellen av) KTM EXC, vet inte hur bra den lyser men den är väldigt "platt" och ser ändå helt ok ut. Möjligen lite moppevarning. Här är någon som monterat på en BMW Xmoto.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    14.9 KB · Visningar: 142
  • 2.jpg
    2.jpg
    16.4 KB · Visningar: 164

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
gillar den kåpan men de e surt att jag inte får platts med orginalmätarnba bakom den..

Idag har det hänt en del, bakramen är färdigbyggd och färdigsvetsad.
Nu ska den slipas och lackas.:banana

Fick svetsat en skada på avgassystemet också.
Funderar på ljud dämparn, jag har redan kortat den typ en decimeter men jag får nog ta den en bit till.
Så den brötar lite mer. :tuttar Sen blir de svårt å få till ett snyggt dämparfäste på nya bakramen:va å är den mindre så behövs de kanske inget..

en bild på framkåpan när den sitter på hojjen, tycker inte den passar nå vidare....?

Sen funderar ja lite runt styrkronan, vågar man borra den och sätta på raisers å köra med de sen?
Om man gör en 3mm plåt som passar där jag ringat in så lägger man en sån i varje "hål" å sen tar man kemisk metall å kläggar i sen lägger man en likadan plåt i den kemiska metallen liksom juter in den kan man säga. sen borrar man igenom alltihop.
Håller det då tro??

De kan ju bli rätt hårda nerslag ibland när man åker bakhjul.
(hade ju inte vart roligt å tappa styret när man går ner från bakan i 200 blås:gnissla:D:D)

Hur har ni andra gjort???

Bifogat

• SANY0423.JPG
    SANY0423.JPG
    127 KB · Visningar: 288
  • SANY0441.JPG
    SANY0441.JPG
    159.7 KB · Visningar: 297
  • SANY0439.JPG
    SANY0439.JPG
    160.8 KB · Visningar: 336
  • SANY0424.JPG
    SANY0424.JPG
    160.8 KB · Visningar: 369
Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
så har ja fått på en styrdämpare, kan va bra å ha.
:)

bilder är alltid kul:)

Bifogat

• SANY0438.JPG
    SANY0438.JPG
    129.3 KB · Visningar: 276

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Fasen här är det full fart på grejerna:banana Vad det gäller kronan så kan du lägga kemisk metall undertill och det behövs ingen 3mm plåt. Men men om du tänker köra på bakkan hela tiden och räknar med att smälla framhjulet i asfalten ofta så hade jag köpt en färdig krona av Slow Dog här på SH.
Han tar 1500:- och det är mera hållbart i längden.

Styrdämpare är inte dumt:yoparty Kör hårt och det är roligt med bilder:tummenupp

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Fasen här är det full fart på grejerna:banana Vad det gäller kronan så kan du lägga kemisk metall undertill och det behövs ingen 3mm plåt. Men men om du tänker köra på bakkan hela tiden och räknar med att smälla framhjulet i asfalten ofta så hade jag köpt en färdig krona av Slow Dog här på SH.
Han tar 1500:- och det är mera hållbart i längden.

Styrdämpare är inte dumt:yoparty Kör hårt och det är roligt med bilder:tummenupp

Hehe nja vet inte om jag kommer åka så mycke bakhjul men om ja säljer den nån gång så vill jag kunna sova gott om nätterna:tungan.

Han har bra priser så de får nog bli en sån men de hade vart roligare för ekonomin om de hade funkat med en borrning.
:tungan

Jag mecka lite i paint, så här skulle de se ut med mindre dämp. Vad tror ni??

Här kommer några bilder till då:)

Fundera först på om röven var för hög?? (tyskröv:))
men de blir nog bättre när crossstyret och en annan framkåpa kommer på. Då blir han ju äna högre fram mää:rolleyes:

Bifogat

• sh1.jpg
    sh1.jpg
    188 KB · Visningar: 504
  • sh2.JPG
    sh2.JPG
    139.3 KB · Visningar: 401
  • mindre dämp.jpg
    mindre dämp.jpg
    188.4 KB · Visningar: 458
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Hehe nja vet inte om jag kommer åka så mycke bakhjul men om ja säljer den nån gång så vill jag kunna sova gott om nätterna:tungan.

De får nog bli en sån men de hade vart roligare för ekonomin om de hade funkat med en borrning.
:tungan

Jag mecka lite i paint, så här skulle de se ut med mindre dämp. Vad tror ni??

Här kommer några bilder till då:)

Fundera först på om röven var för hög?? (tyskröv:))
men de blir nog bättre när crossstyret och en annan framkåpa kommer på. Då blir han ju äna högre fram mää:rolleyes:

Jag har borrat min krona med kemisk metall undertill och jag sover gott:) Men det klart att en färdig krona är bättre.
Röven ifrån GSX-R1000 är riktigt snygg:tummenupp

Mitt slipon kortade jag ner till 25cm:yoparty Brötar säkert riktigt bra:gnissla Så korta på du!

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Jag ÄLSKAR din röv!!!
Hm!:va
Ser helt rätt ut!
Din bakram bara ÄGER!! milt sagt.
SKITSNYGGT och 5:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenuppav 5 möjliga!:)

Tack!!

Fan va kul å höra!:)

Här är en "skiss" på hur ja tänkte med linjerna när jag bestämde höjden.

Igentligen ska baken upp lite till för å följa tanken men då hade den blivigt för hög tycker jag + att då hade de inte lirat lika bra med avgasystemet heller..

Bifogat

• linjer.jpg
    linjer.jpg
    192.5 KB · Visningar: 371

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj

Bifogat

• Slowdog övre krona.jpg
    Slowdog övre krona.jpg
    8.9 KB · Visningar: 1,281
  • Slowdog undre krona.jpg
    Slowdog undre krona.jpg
    9 KB · Visningar: 1,272

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Du har ju lyckats totalt med linjer och så!!
Kan fan inte bli mer klockrent!:tummenupp
Lampan blir KANON till ditt bygge..
Kanske Du skall "dölja" avgassystemet helt!??
Det blir såååå jävla läckert om det är tomt där!
Din snygga bakram och häck får liksom sticka ut lite.:tummenupp
Kanske ha slutsystemet under motorn??
Nåja.
Klart häftigt bygge!:tummenupp:)

tack:)
ja ska ju ha på en magkåpa tänkte ja så de kanske hade livit nice med en liten tratt ut bakom den istället för dämparn. Får fundera på de lite..

Du har inge tipps på vart man kan få tag i en framskärm till rätt pengar?

Kanske denna styrkrona kunde va nåt:D Roligt för ögonen men inte för plånboken:tungan

Harrejösses! De va godis de! Hur mycke får man punga upp för en sån??:tungan

Man ska ju ha en sån i jutjärn haha då behöver man ju inte oroa sig för plötsliga weelis över back krön:D

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
tack:)
ja ska ju ha på en magkåpa tänkte ja så de kanske hade livit nice med en liten tratt ut bakom den istället för dämparn. Får fundera på de lite..

Du har inge tipps på vart man kan få tag i en framskärm till rätt pengar?

Harrejösses! De va godis de! Hur mycke får man punga upp för en sån??:tungan

Jag fann min framskärm på ebay.co.uk 600:-fraktat hemma. Vet inte om det var så billigt men fanns inte den jag ville ha hemma i SE.

Det är Slowdog som har gjort prylarna till en annan här på SH och jag tror man talade 5 siffrigt belopp:gnissla

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Tänkte på en grejj hur är det med luftburken? måste den moddas nu när luftrören är borttagna och den inte blir trycksatt i högre hastigheter??

Har hört att vissa hojjar går skit när dom byggs om till fighters bara för luftkanalerna till luftburken tas bort och då tappar man fuktionen att luftburken blir trycksatt när man kör.

Gäller detta gsxr 600 -04 också??

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Kan dementera prisuppgifterna....
Dela lägsta 5 siffriga med 2 och dra av något mer så är det nära.....:)

Då ber jag om ursäkt:Bugar Du vet säkert vilken tråd jag menar:tungan
Men är det dom pengarna vi talar om så sänder jag gärna dig ett PM för det är BILLIGT:)
Ursäkta trådkapningen Sämsgård:Bugar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...