GSXR 600 vs cbr 600 vs R6

Sebbe85

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Ktm 990 Superduke
...

265 står det på cbr 03 regpapprena att dom gör
en r6 gör runt 280-285 på mätaren
samma med suzuki
min första strypta gjorde 210 på mätaren suzuki gsxF 600

var dock en 98 med trottel som,
så en nyare borde gå fortare om man får strypa dom

strypte den såhär:
borrade hål i trottlarna : och då händer såhär : när man kommer upp på ett visst varvtal så sjunker dom så max varv var runt 10 000.. denna strypning ger dock ingen effekt förlust alls från 0-10 000 varv och är/var tillåtet att göra oxå om dom inte ändrat ngt nu, om du skall köpa en äldre hoj så kan du göra så =) ,

tror inte man får strypa nyare insprutar hojjar
och självklart skall du ha suzuki =)

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Wimpa skrev:
Nu börjar det bli dags att skaffa mellankort och en hoj till våren =)

Har kollat runt lite på olika hojar och dom jag har fått mest smak för är GSXR 600, cbr 600 och R6.
osv...
mvh

Tjaa, du har fått många goda råd om hojar, service osv. Tycker att du gör rätt i att köra strypt till att börja med. Strunta i vad tusan hojen heter och testa vilken som passar dig bäst. Vilken du än väljer så är det en bra hoj som räcker och blir över i strypt utförande. Glöm inte bort att kolla på en kawa heller då dom är riktigt sköna och prisvärda hojar.

Lycka till!

Wimpa

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Kommer snart...
Ska kolla lite på kawa också det lovar jag ;)

Hur stor risk är det att polisen kommer på att hojen inte är strypt om man har tagit bort strypningarna men det står att den är strypt på papperet?

Antar att man åker ditt för olovlig körning om dom kommer på det. Innebär det körkortsindragning för både mc och bil körkortet?

mvh

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det är olovlig körning och båda korten ryker... Dock så gäller provotiden bara från det datum du fick ditt första körkort...

Wimpa

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Kommer snart...
okey. Fan har inte råd att ta om bilkörkortet igen och framförallt inte mc kortet också. Men ska man vara så dum så man kör olovligt så får man stå sitt kasst...

Men brukar dom typ testa hojen när dom stoppar en i en kontroll? för att typ kolla om den är strypt eller ej..

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Wimpa skrev:
okey. Fan har inte råd att ta om bilkörkortet igen och framförallt inte mc kortet också. Men ska man vara så dum så man kör olovligt så får man stå sitt kasst...

Men brukar dom typ testa hojen när dom stoppar en i en kontroll? för att typ kolla om den är strypt eller ej..

Nä det har jag aldrig hört talas om. Däremot om man lägger hojen och blandar in försäkringsbolag som har misstanke om att det är fiffel och båg med hojen så ligger man risigt till. :4skrika
Om en polis stoppar dig har han ingen som helst rätt att angripa din egendom. Det han kan göra är bara att fråga om du har pluggarna i (vilket aldrig kommer att hända). Han ställer sig inte och "meckar" i alla fall :lol

nikko

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
R6 + ktm 660 04;=)
Hej

Hej vill bara säga att jag har en r6,,, och är så nöjd med den;) har kört andra hojar men den här känns helt rätt;) det är en smak sak skulle jag tro,,, försäkringen kan du kolla upp genom att hitta en annons på nätet o ta reg nummret till den o gå in på www.vv.se o se vad försäkringen skulle kosta för dig;)
lycka till o stressa inte när du köpper hoj,,,kan bli helt fel då;) ta med dig en kunnig person;) hejdåååå

Wimpa

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Kommer snart...
tack för svaren.

Kenya: Prova hojen får fom väll göra? tex en flygande besiktning...

Nu har jag hört 2 olika saker om att bli av med körkortet eller ej =)
vart ska man vända sig? polisen? länsstyrelsen?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Wimpa skrev:
tack för svaren.

klart du blir av med lappen vid olovlig körning! Och OM det inte skulle va olovlig körning finns det ju ingen vits med körkort för olika behörigheter...

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Wimpa skrev:
tack för svaren.

Tveksamt, det vet jag faktiskt inte. Men va ska dom göra åt det? Tror inte det finns en polis som vågar beslagta en mc bara för att han tros "känna" att den inte är strypt. Han skulle åka dit fett om han hade fel. :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0