Wheelieboy90
Ny medlem
Tjena, Ja då var det väl dags igen. Efter en tur på 15mil för cirka 3 veckor sedan hände det något med kärleken. Den vibrerar och går taskigt på gaspådrag, den startar och "går" att köra med (har inte gjort det mer än ett par hundra meter). Men känns som den är döende, vibrationerna är väldigt kraftiga men dyker först upp efter lite gas, runt 3000varv börjar det och sedan fortsätter relativt till varvtalet tror jag. Mer gas = kraftigare vibrationer. Obs inga missljud vad jag kan höra!
Hur gick då detta till, jag möte upp en kompis i Helsingborg och körde precis iväg från vår samlingspunkt vid södra avfarten var på jag gjorde en lättare wheelie och saktade sedan ner så kompisen kom ikapp. När han dragit förbi ger jag lite gas och känner att det vibrerar värre än något jag någonsin känt förut, vi kommer ner på motorvägen och jag kan snabbt konstatera att effekten känns inte rätt, där saknas något utöver vibrationerna.
Så....vad kan nu detta roliga helvete vara, mina tankar kretsar kring följande:
Lager som gått i motorn, vevstakslager/ramlager?
Kamkedja som inte är som den ska?
Sprucken kopplingskorg?
Ideer, tankar, förslag, tips, ja stort sätt allt som kan vara till användning för underlättandet av min rivning tas emot med öppna armar
Inte några fel koder i displayn heller!
/ Wheelieboy90
Hur gick då detta till, jag möte upp en kompis i Helsingborg och körde precis iväg från vår samlingspunkt vid södra avfarten var på jag gjorde en lättare wheelie och saktade sedan ner så kompisen kom ikapp. När han dragit förbi ger jag lite gas och känner att det vibrerar värre än något jag någonsin känt förut, vi kommer ner på motorvägen och jag kan snabbt konstatera att effekten känns inte rätt, där saknas något utöver vibrationerna.
Så....vad kan nu detta roliga helvete vara, mina tankar kretsar kring följande:
Lager som gått i motorn, vevstakslager/ramlager?
Kamkedja som inte är som den ska?
Sprucken kopplingskorg?
Ideer, tankar, förslag, tips, ja stort sätt allt som kan vara till användning för underlättandet av min rivning tas emot med öppna armar
Inte några fel koder i displayn heller!
/ Wheelieboy90
Last edited: