Wilcan
Socialdemokrati är klassförräderi.
Gsxr 750 -97 med slip/bolt-on?
Hej alla där ute!
Var och inhandlade en gsxr750 -97 häromdagen där ett Yoshimura Helsystem följde med. Som många vet så måste man konfigurera hojen för att få det att funka optimalt, samma med nyare insprutningsmodeller men då med power commander och dyl(?)..
Så. När jag bytte från originalsystem till yoshimurasystemet så tyckte jag att hojen betedde sig lite hackigt vid låga varv/stadskörning osv, något som säljaren även intygade på när jag senare ringde upp honom.. Alltså behövs hojen optimeras för systemet, vilket innebär ställa in bränsleflöde och vadå? Vad jag har hört ska det vara en stor kostnadsfråga.
Eftersom hojen gick som en dröm innan, men ljudet är lite tråkigt så vill jag lösa det här på bästa sätt.
Nu till frågan:
Kommer hojen att bete sig likadant MED slip/bolt-on eller är det helsystemet som påverkar? Vill inte beställa/köpa något dyrt avgasrör innan jag vet så det sedan inte visar sig att jag måste göra samma operation med det som jag hade behövt med helsystemet.
I så fall lägger jag hellre ut pengarna nu och behåller prestandan man får med helsystemet.
Tack på förhand och tacksam för snabbt svar då jag vill åtgärda det här så fort som möjligt
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
OBS! Jag bytte även till KN-filter i samband med yoshimura-bytet.
Hej alla där ute!
Var och inhandlade en gsxr750 -97 häromdagen där ett Yoshimura Helsystem följde med. Som många vet så måste man konfigurera hojen för att få det att funka optimalt, samma med nyare insprutningsmodeller men då med power commander och dyl(?)..
Så. När jag bytte från originalsystem till yoshimurasystemet så tyckte jag att hojen betedde sig lite hackigt vid låga varv/stadskörning osv, något som säljaren även intygade på när jag senare ringde upp honom.. Alltså behövs hojen optimeras för systemet, vilket innebär ställa in bränsleflöde och vadå? Vad jag har hört ska det vara en stor kostnadsfråga.
Eftersom hojen gick som en dröm innan, men ljudet är lite tråkigt så vill jag lösa det här på bästa sätt.
Nu till frågan:
Kommer hojen att bete sig likadant MED slip/bolt-on eller är det helsystemet som påverkar? Vill inte beställa/köpa något dyrt avgasrör innan jag vet så det sedan inte visar sig att jag måste göra samma operation med det som jag hade behövt med helsystemet.
I så fall lägger jag hellre ut pengarna nu och behåller prestandan man får med helsystemet.
Tack på förhand och tacksam för snabbt svar då jag vill åtgärda det här så fort som möjligt
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
OBS! Jag bytte även till KN-filter i samband med yoshimura-bytet.
Last edited: