DiZi
Ny medlem
GSXR 750 '98 visar Check FI under körning?
Hejsan!
Har nu två dagar i rad fått upp Check F1 i rutan och har båda gånger slagit av motorn direkt i tron om att det är oljetrycket. Enligt min manual så skall både den röda indikatorlampan och oljetrycks-symbolen lysa om så vore fallet. Första gången vart jag bara rädd och stängde av, rullade hem bågen och fyllde på väldigt lite olja (även om nivån såg helt okej ut), bara för att vara på den säkra sidan.
Startar upp hojen, inga missljud, inget tecken på fel, låter den gå i 5min på tomgång och gasar även en del för att lyssna efter missljud. Stänger sedan av och låter den stå för natten.
Idag, på väg hem från jobbet lyser lampjäveln IGEN och det är efter detta jag letat i manualen efter svar (är dock INTE lätt då jag bara har en PDF-version på datorn, haha) Hur som helst så BÖR det inte kunna vara oljenivån, men kan även vara oljetrycket den klagar på. Startar upp hojen och kör i cirka 5 min, inge tecken på fel...
Nu till min fråga: Vad i helsike kan CHECK F1 innebära när du har kört hojen i ungefär 10-15 min och är uppe i 74c temp och allt rullar på bra, pressar den inte ens.
Vet såklart att CHECK F1 visas när man har växel i innan man startar, om stödet är nere osvosv, men har f*n inte en aning om vad det kan innebära och tyvärr har jag inte heller blivit smartare av manualen.
Lär väl säkert vara nått jättelätt och dumt fel men säkrast är ändå att fråga här, eller hur?
Kan tillägga att jag har startat bågen nu precis som igår och inget fel/missljud när den går på tomgång och lampan lyser givetvis inte då heller...
Tack på förhand grabbar!
EDIT: Tittade som sagt inte andra gången om oljesymbolen i displayen lös, utan såg bara ett rött sken i mitt synfält och stängde av igen då jag inte vill chansa. (Skall givetvis kolla om det är så nästa gång jag kör, men känner att jag bör vara försiktig då det KAN vara så att oljetrycket spökar.)
Hejsan!
Har nu två dagar i rad fått upp Check F1 i rutan och har båda gånger slagit av motorn direkt i tron om att det är oljetrycket. Enligt min manual så skall både den röda indikatorlampan och oljetrycks-symbolen lysa om så vore fallet. Första gången vart jag bara rädd och stängde av, rullade hem bågen och fyllde på väldigt lite olja (även om nivån såg helt okej ut), bara för att vara på den säkra sidan.
Startar upp hojen, inga missljud, inget tecken på fel, låter den gå i 5min på tomgång och gasar även en del för att lyssna efter missljud. Stänger sedan av och låter den stå för natten.
Idag, på väg hem från jobbet lyser lampjäveln IGEN och det är efter detta jag letat i manualen efter svar (är dock INTE lätt då jag bara har en PDF-version på datorn, haha) Hur som helst så BÖR det inte kunna vara oljenivån, men kan även vara oljetrycket den klagar på. Startar upp hojen och kör i cirka 5 min, inge tecken på fel...
Nu till min fråga: Vad i helsike kan CHECK F1 innebära när du har kört hojen i ungefär 10-15 min och är uppe i 74c temp och allt rullar på bra, pressar den inte ens.
Vet såklart att CHECK F1 visas när man har växel i innan man startar, om stödet är nere osvosv, men har f*n inte en aning om vad det kan innebära och tyvärr har jag inte heller blivit smartare av manualen.
Lär väl säkert vara nått jättelätt och dumt fel men säkrast är ändå att fråga här, eller hur?
Kan tillägga att jag har startat bågen nu precis som igår och inget fel/missljud när den går på tomgång och lampan lyser givetvis inte då heller...
Tack på förhand grabbar!
EDIT: Tittade som sagt inte andra gången om oljesymbolen i displayen lös, utan såg bara ett rött sken i mitt synfält och stängde av igen då jag inte vill chansa. (Skall givetvis kolla om det är så nästa gång jag kör, men känner att jag bör vara försiktig då det KAN vara så att oljetrycket spökar.)
Last edited: