Skulle själv välja 1000 alla gånger men då har jag ju redan en sådan också
750 är dock snyggare fram enligt min mening då lyset ser bättre ut.
För att köra upp med så rekomenderar jag ingen av dessa hojar men skall du ha någon av dem så tycker jag att det är riktigt vettigt att du lär dig köra på den hoj du senare kommer att köra med. Under manöverövningarna kommer du att lära dig hantera bromsarna och även få känsla för övrig hantering i lagliga hastigheter. Tyvärr så tror jag att du som så många andra lär testa hur fort den går och DÅ kan de kunskaper du förvärvat genom att ha blivit lite mer "bekant" med just din hoj ha en direkt avgörande betydelse.
Jag pysslar lite med MC-utbildning och försöker se till att eleverna får en någorlunda uppfattning om var deras gränser går och att det alltid går att försöka köra/svänga sig ur många situationer istället för att "frysa" och åka rakt av eller in i "objekt". Mycket av träningen ligger på mentala sidan, dvs att alltid se till att man KÖR sin hoj dit man vill istället för att falla på orationella panikreaktioner. Det finns egentligen få likheter mellan en 125:a och dessa K7-modeller då de har enorm prestanda så det är lätt att köra av i första kurvan om man inte tänker sig för ordentligt.
Lycka till med valet, vilken du än väljer av alternativen kommer du att gilla med de referensramar du har nu, i längden är nog ändå 1000cc maskinen roligast men som sagt det är ruggigt mycket att köra med för en som är ovan.