sportbike
Guest
Min cykel står stadigt iallafall
De e för att den är så stor och tung
Min cykel står stadigt iallafall
Jag undrar hur är en GSXr 750 -99 att köra för en som
är 185 cm lång!
Har eventuellt tänkt och byta till mig en sådan!
Hejsan,
Har precis köpt mig en Gsxr 750 98.
Undrar lite kring tre-mod på denna modell. Gör det någon skillnad på denna modell osv, vet att på TLen var det stor skillnad. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Mvh // Per
Undrar om någon vet hur man får bort bultarna i de främre motorfästena? Sitter så in i..... Finns det ngt man borde göra mer än att lossa pinnbult ( hö sida). Stål mot alu verkar kunna mer eller mindre bli ett....för svag är jag inte!
Har en 98 och är 185, funkar prima
Vad är tre-mod?
Hojen är strypt 1-2-3an tror jag, tändingen blir framflyttad har jag för mig.
Humm, har man någon användning för 3mod om man redan kör en mappad PC3a?
Eller gör dom helt olika saker?
Humm, har man någon användning för 3mod om man redan kör en mappad PC3a?
Eller gör dom helt olika saker?
Dom gör olika saker. Tre-moden tar bort begränsningen på de lägre växlarna genom att lura hojen att den konstant går på en högre växel.
pc3 + tre-mod = en hoj som både är optimerad och ostrypt...
TRE'n gjorde märkbar skillnad på min '98a men den har inget med en PC3 att göra. Den ger dig vassaste tändkurvan på alla växlar bara vilket kan ge en ojämn tomgång framförallt vid kallstart.Hejsan,
Har precis köpt mig en Gsxr 750 98.
Undrar lite kring tre-mod på denna modell. Gör det någon skillnad på denna modell osv, vet att på TLen var det stor skillnad. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Mvh // Per
TRE'n gjorde märkbar skillnad på min '98a men den har inget med en PC3 att göra. Den ger dig vassaste tändkurvan på alla växlar bara vilket kan ge en ojämn tomgång framförallt vid kallstart.
TRE-n kopplas in i en vit treledarkontakt innanför vänster bakre sidokåpa, rakt under sadeln. Den har en blå, en rosa och en svartvit kabel.
Jag har visst inte lagt upp nån bild på min 750 sen jag renoverat den (vintern 08/09) Nån som har ett bolt-on till salu?
och här är min....
Någon som kanske även kan förklara k9, k8, k7 etc för mig - vilka beteckningar avser vilka år, om det nu går att klargöra detta. De olika storlekarna 600, 750, 1000 resp k.... Hur hänger det ihop?
k9 = 2009, k8 = 2008, k7 = 2007.
Hallå! Tänkte höra om det är någon som vet vad färgkoden
heter till min hoj det är den mörkblåa till en gsxr 750 -02 har fått tillvärkarens kod som är L99 men denna kod hjälper ej hos en lackverkstad.
tacksam för tips och svar. mvh!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |