Någon på nyare gixxrare (k8-k9) som har tips på ebay-kina-fotpinnar som rockar hårt? Tänkte lyxa till japanskan lite.
Problemet är att det finns liksom inget "fabrikat" att tipsa om. Kina-grejorna säljs genom olika ebay-handlare, sen när folk blir förbannade på skräpet, så byter de bara ebaybutik och fortsätter sälja. Jag köpte ett rätt vanligt Kina rearset som ser ut precis som Japanska Sato, dålig passform, dåligt inpressade lager i spakarna.... Jag skulle nog lägga på en tusenlapp och köpa Valtermoto t.ex. eller något som håller hyfsad kvalité.
Kanske en principsak för mig att inte köpa Kina-skräpet. De står inte för sina egna produkter utan säljer genom ebay och andra näthandlare. De plagierar andras design rätt av. Jag vill inte ge dem mina pengar helt enkelt. Jag vill ha ett varumärke, en tillverkare, som står för sina produkter med egen utveckling och design och inte stjäl från andra.... men i Folkrepubliken Kina är det OK tydligen....
Var och köpte en gixxer idag, 96a som rullat 3300 mil
View attachment 362288
Någon med en senare (>K8) som har ett främre depåstöd att tipsa om? Söker något att lyfta under kronan med, testat Biltemas variant, men det lyfter för lite (framhjulet lättar preeeeecis).
Det är rätt trångt mellan framskärm, nospartiet och krona...
Någon med en senare (>K8) som har ett främre depåstöd att tipsa om? Söker något att lyfta under kronan med, testat Biltemas variant, men det lyfter för lite (framhjulet lättar preeeeecis).
Det är rätt trångt mellan framskärm, nospartiet och krona...
Biltemas(åtminstånde det äldre 82545) är justerbart i höjdled och fungerar hur bra som helst. Min K8 har stått på det i två vintrar. Dessutom har jag använt det i maxläge till min DR med 21 tums framhjul men fick ta hjälp av två 45 * 120 plankor. På gixxern är det trångt att få det på plats.
Var och köpte en gixxer idag, 96a som rullat 3300 mil
hej o hå...vad får man (ungefär) betala för en 750 motor i dagens läge ? årsmodell utan insprutning.
//M
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari