GSXR Panikfegisbygge utan vidare finish :)

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
:) Sjunga kan jag göra när jag har monterat bort den jättestora regplåtsbelysningen och den lika stora reflexen. Den ser inte klok ut nu.

Jag skall försöka få till några bilder med en bättre kamera så ni kan få hjälpa till med åsikter om dekaler eller ej. Jag funderar på mattvita original SUZUKI på tanken och ev. vita fälgstripes...men jag vetetusan hur det kommer se ut.
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
:) Sjunga kan jag göra när jag har monterat bort den jättestora regplåtsbelysningen och den lika stora reflexen. Den ser inte klok ut nu.

Jag skall försöka få till några bilder med en bättre kamera så ni kan få hjälpa till med åsikter om dekaler eller ej. Jag funderar på mattvita original SUZUKI på tanken och ev. vita fälgstripes...men jag vetetusan hur det kommer se ut.


Faen Lever du??? Har du fått tummen ur och fixat kortet nu? ..

Bygget ser kanon ut.. Faen du är ju riktigt händig..

Vi höres // M
 

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
Det här håller inte gixxerbroder - upp med BILDER! :7peta

ojdå, jag har ju varit duktig och nyttjat knarren hela sommaren - inte hängt här och således har jag ju missat ditt önskemål. Men...den är ju inte 90% klar än (eftersom 100% är ouppnåeligt) men ok, jag skall fota den och bjuda på några bilder. Återkommer med det!
 

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
Vänta - Jag hittade en bild på tfn:en. Tagen när jag enkelt (läs; svärande, fräsande & spottande) monterade stripes på fälgarna. Det ser ut som om jag varit halvfull när jag monterade dem - dock startar hojen lika bra för det :)
 

Bifogat

  • bahh.jpg
    bahh.jpg
    183.7 KB · Visningar: 413

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
Igår monterade jag tillbaka originalstyrena...men nu har jag ju inte plats för backspeglarna (kom jag på EFTER jag hade monterat allt :huvet)

Så det lutar åt att antingen byta broms+kopplingshandtag (jag har för mig att det finns med fästpunkt för ex. backspeglar) eller slänga dit ett "rakt" styre och därmed kunna använda befintliga backspeglar.

Anledningen är att jag tycker crosstyre blev för högt och clipon lite väl lågt..=/
 

Bifogat

  • m clipon.jpg
    m clipon.jpg
    73 KB · Visningar: 304

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
Hursom så måste väl framlampan ner lite grann..jag tycker inte den följer "linjen" riktigt...eller?
 

Bifogat

  • sida.jpg
    sida.jpg
    139.9 KB · Visningar: 344

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Angånde speglar, ett alt är ju en styrändsspegel (eller två)...
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hursom så måste väl framlampan ner lite grann..jag tycker inte den följer "linjen" riktigt...eller?

Japp lite ner så att överkanten går i linje med tanken.
Jävla pillarbete, kommer den lite för långt ner så syns väl övre styrkronan och instrumenten frammifrån.

Riktigt balla dom där gammelgixxrarna.
Några nyare delar så håller stuket bra även mot dagens fabriksfighters.
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Tycker lyktan sitter som en smäck. :tummenupp
Ska den flyttas ner, så ska det vara jäkligt lite. Mycket schysst stuk du har fått på hojen! :tummenupp :yoparty
 

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
Saken är biff, den åker liite grann. Alla kablar, slangar och annat crap syns ändå :gnissla

Dock har jag problem med val av backspeglar. De jag har får ju inte plats längre. Styrändesmonterade sådana låter ju inte fel - jag får prova helt enkelt!
 

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
150 m fr öppet hav
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Ser riktigt bra ut med den kutsen, vart köpte du å vågar man fråga vad du betalade? Har nämligen en likdana hoj som jag skulle vilja fräscha upp.

Mvh Hans:tummenupp
 

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
Ser riktigt bra ut med den kutsen, vart köpte du å vågar man fråga vad du betalade? Har nämligen en likdana hoj som jag skulle vilja fräscha upp.

Mvh Hans:tummenupp

Tack! Jag köpte den av privatperson. Kraschkåpa inkl. undertail och sedan fyndade jag tillhörande baklampa - har för mig att det totalt gick på 1500kr. Helt klart värt det (även om det var en hel del meck att bygga nya bakramen)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top