gsxr stryper sig

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Synkning kan göra mer nytta än du tror, det har jag sett exempel på. Grymt irriterande med hojar som vill slockna i korsningar och vid rödljus, så skall det inte vara, 600 eller ej.

Gjort några andra förändringar, avgas, bestyckning? Hade samma problem på en äldre GSXR pga av att nålarna var höjda ett snäpp för mkt. Samma fenomen, fast den fick ju för mycket. Insugningsgummina hela och utan sprickor? Tycker det låter som att den kan ta tjuvluft.(Kan sraya lite startgas på dem med motorn igång och se om tomgången ändras). Kolla chokens funktion, sett när den bara chokar på tre förgasare och inte alls på den fjärde. Kan ju hänga sej så att den chokar lite på en (eller två) förgasare.

Tror mest på de förslag du redan fått annars.

Lycka till!

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Synkning kan göra mer nytta än du tror, det har jag sett exempel på. Grymt irriterande med hojar som vill slockna i korsningar och vid rödljus, så skall det inte vara, 600 eller ej.

Gjort några andra förändringar, avgas, bestyckning? Hade samma problem på en äldre GSXR pga av att nålarna var höjda ett snäpp för mkt. Samma fenomen, fast den fick ju för mycket. Insugningsgummina hela och utan sprickor? Tycker det låter som att den kan ta tjuvluft.(Kan sraya lite startgas på dem med motorn igång och se om tomgången ändras). Kolla chokens funktion, sett när den bara chokar på tre förgasare och inte alls på den fjärde. Kan ju hänga sej så att den chokar lite på en (eller två) förgasare.

Tror mest på de förslag du redan fått annars.

Lycka till!

slipon sitter e monterat kom jag på å vad jag vet är den inte ombestyckad efter det. för det måste man väl göra för att den ska gå optimalt:confused:
ok då har jag lite saker jag kan kolla när hojen kommit in i garaget, tack
så mycket för svaren:tummenupp
hade inte tid o felsöka i sommras för när man precis tagit kortet blir man ju
aningens körkåt....:rolleyes:

mvh/mattias

Mekken

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Gör en ombestyckning och rengör förgasaren samtidigt så blir det smutt! Börja med att sätta i större huvudmunstycke och prova.. När den går bra i det registret så ställer du luft/bränsle skruven så att den går snålt och bra på tomgång.. Ut och prova! Tvekar den fortfarande lite grann så testa höja nålen ett hack.. Testa dig fram till rätt resultat! :)

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
slipon sitter e monterat kom jag på å vad jag vet är den inte ombestyckad efter det. för det måste man väl göra för att den ska gå optimalt:

Har den gått så hela tiden?

Tror nog problemet är att man inte följt upp monterandet av slip-on med bestyckning. Bytte system på min och fick gå upp ordentligt på lågfarten. Har du originalljuddämparen så testa hur den går med den, funkar det så vet du ju vad som behövs för att den skall lira.

Mekken har rätt men har du kunskaperna för att göra det? (Så det inte blir en sönderskruvad hoj, no offense)
Edit; Såg nu att du är billackerare och noterade dina intressen, så det är väl ingen fara att prova, du torde ju ha meckarskillsen och försiktigheten.

En bänkkörning är ju inte så fel och kostar inte så många hundra, då får du lambdavärde och var i registret det fattas/är för fett. Kan bli rena snurren om vi,(Edit; läs jag) som inte är så vassa börjar flytta om nållägen och annat.

Hoppas inte Mekken tar illa upp?!

Fresten, vem är den där Edit som är och justerar i en massa inlägg?

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...