kasler
Ny medlem
- Gick med
- 22 May 2024
- Hoj
- Suzuki GSX-R1000 2017
Hej, totalt okunnig när det kommer till att fixa själv och brukar endast lämna in hojen för allt.
Vid senaste verkstadsbesöket så uppmärksammades ett ljud som inte alls låter bra och de på verkstaden trodde snabbt att det sitter i växellådan och att det skulle vara en kostsam process att fixa. Jag hoppas här hitta någon som har en tanke på vad felet kan vara och ifall det är värt att åtgärda.
Haft hojen sen 2020. Kört ~1300 mil
Aldrig lagt den ner eller krockat
Stått inomhus under vintrarna.
Har tyvärr inget stöd så jag kan ställa upp bakhjulet så behövde filma när jag sitter på.
Ljudet låter på samtliga växlar och försvinner när man lägger i neutral.
Ljudet kvarstår vid samtliga hastigheter
Skulle även vara intressant att veta värde på den (i nuvarande skick) då detta kanske är ett tecken att byta till något annat även om jag älskar min raket
Tack för all hjälp på förhand
Vid senaste verkstadsbesöket så uppmärksammades ett ljud som inte alls låter bra och de på verkstaden trodde snabbt att det sitter i växellådan och att det skulle vara en kostsam process att fixa. Jag hoppas här hitta någon som har en tanke på vad felet kan vara och ifall det är värt att åtgärda.
Haft hojen sen 2020. Kört ~1300 mil
Aldrig lagt den ner eller krockat
Stått inomhus under vintrarna.
Har tyvärr inget stöd så jag kan ställa upp bakhjulet så behövde filma när jag sitter på.
Ljudet låter på samtliga växlar och försvinner när man lägger i neutral.
Ljudet kvarstår vid samtliga hastigheter
Skulle även vara intressant att veta värde på den (i nuvarande skick) då detta kanske är ett tecken att byta till något annat även om jag älskar min raket
Tack för all hjälp på förhand