gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
mmm... fyra bröst istället för två : ): ) snyggt apan: ): )
Äntligen är mitt Bastard-Grenrör färdigt!!
Slipade färdigt det sista igårkväll, har sandblästrat det idag, noga och hårt!
Hade ju bestämmt mig sedan innan att prova att ha avgasbandage och nu när jag satt dit möget kan jag säga att jag ångrar mig INTE, blir ju hur coolt som helst...
Kopplingskåpan och sidostödet fick också följa med i blästerboxen.
Håll ögonen öppna i morgon kväll, då kommer nästa update!
kanske värt att kolla upp?
Snyggare än snyggast! Riktigt fett.
Det ska nog gå att börna nu.. gissa vem som gillar det
Idag har jag satt ihop grenrör och turbo...
Det var inte helt enkelt, min grenrörs-design ihop med detta avgashuset medförde att det var omöjligt att få in en bult i ett av hålen, från båda hållen... Stod och funderade länge på hur fan jag skulle lösa det innan jag kom på idén att ha en "lös" pinnbult, när jag väl fick till det sedan så gick det galant...
Det där ser ju finfint ut Hur funkade det med flänsplattan som såg ut som en banan? Blev det mycket avgaspasta mellan?
Har varit borta en sväng i garaget och pillat lite idag...
Beställde lite slangar i veckan som nu trillat ner i lådan, jisses vilka fina grejer. Det gillar brudarna..
Hursomhelst hunnit med följande idag:
*Monterat Top-End Oil-kitet med mina nya slangar
*Kopplingen slutmonterad (med 4st fjädrar och 2mm shims)
*Satt dit den ena kopplingen på slangen som skall oljeförse turbon.
*Monterat Crank-Triggern till Dyna 2000 systemet
*Fortsatt och slipa på/i mitt bastard-grenrör
Kommer nog bli en del byggande/bilder framöver då jag skall försöka hinna med så mycket som möjligt innan jag drar till Stockholm den 25/2
ursäkta en okunnig!
Vad är ett "Top-End Oil-kit" och vad vill vi att den skall göra som originalet inte gör,sedan såg jag någonstans att du har pumphjälp till turboreturen, hur
Kommer inte att använda pump-retur från turbon då jag lyckats bygga med ett sådant fall att det inte kommer att behövas...
Behöver inte ursäkta! Fråga på!
Top-End Oil Kitet förbättrar oljetillförseln till vipparmsaxlarna/vipporna dramatiskt jämfört med orginal då oljetillförseln sker via 2st mini-munstycken via cylinderfoten upp genom dragstångshålen längst ut. Vid kallstart tar det 35-45sek innan oljetillförseln är tillfredställande, med top-end kitet ca 5-10sek, iom att den tar olja från kylningnen/toppsmörjningnen som matas via Y-röret som kommer direkt från pumpen.
Kommer inte att använda pump-retur från turbon då jag lyckats bygga med ett sådant fall att det inte kommer att behövas...
hur högt över nivå kom du då
var köpte du Top-end kittet och vad fick du pröjsa
Säg som det är istället......du kommer wheeela hela tiden med dina 300+ hästar så returen kommer att följa dragningskraften.....
/J
Hoppas man får se besten på Amf1 nån gång i sommar...
Den risken är överhängande... Man måste ju ta sig hem och dit på ett SNABBT och smidigt sätt, vafan, X2000 gör ju bara 200...
det finns en sorts impregneringsspray till avgasbandage att köpa, kanske värt att kolla upp?
Är det någon som vet var man kan lägga vantarna på ett sådant spray?
Har letat... dalhems, Hansen racing mm men jag hittar inget alls...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |