Ta det lungt nu i början så man slipper läsa tråkigheter
HOJEN ÄR PROVKÖRD!!!
Efter att jag fixat mina kedjesträckare så slapp kedjan kugga över om man laddade mer än 0,4bar...
Fixade till en massa smågrejer och skruvade på allt som behövdes för en provtur. Turbon börjar ladda fint redan runt 4K varv och det går fint att ligga och cruisa på 0,2-0,4 bar...
Då älgar det på friskt men framhjulet håller sig i backan... Det känns tydligt att man gått upp en kugge fram och ner 4 bak... hehe
Men dra åt helvete vad det går över 1 bar... Då är den HELT GALEN, går ju knappt att ha den bland folk, framhjulet flyger till väders och folk på trottoaren tar två steg åt sidan...
Det gäller fan att hålla tungan rätt i mun när det laddas på..
Man "säljer" bort många meter att bromsa på per sekunds tokladd...
Accelerationen i statstrafik är helt ofattbar, och den låter så djävla mycket..
DET ÄR SÅ JÄKLA KUL!!!
Som vanligt vid provturer så visar sig alltid lite småfel, först och främst så är sopptrycket fortfarande för högt, den lyckas hålla tätt men den ryker svart som satan, speciellt efter lite kängru-hopp eller en 200m:s powerwheelie.
Stänger man av soppapumpen då så går den rent igen så det måste vara soppatrycket, finns det någon tumregel hur man ställer det eller måste jag införskaffa mätklocka?
Andra (standard) problemet är att det skrapar i när man slänger ner den från bakhjulet eller bromsar fullt... Det som tar i först är skärmen/IC men det är ju enkelt fixat, även om det känns lite sådar att sätta kapskivan i en hel och fin kolfiberskärm.. Sen tar däcket först (tror jag) i slangklämman/slangen från utloppet på turbon, ska försöka vrida kompressorhuset lite till vid tillfälle, och till sist tar hjulet i IC:n, den ligger inte dikt an mot oljekylet, där finns ca 2cm att vinna samt att gaffeln MÅSTE styvas upp rejält då den är duktigt svampig... Enklast är väl att byta till progresiva styva fjädrar???
Men man kan sammanfatta min provtur med ett enda jävla stort flin..
Fy fan va kul det är med turbo och imorrn fortsätter "provandet"...