Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:2503659Jaså, du lyckades få loss de sista till slut? Gick det åt mycket värme?
Jorå det gick till slut, mutterpicka (luft, modell bättre + Atlas Copco Monster-Kompressor med varsamt finger gör underverk... ) PS. Börjar bli en SK. Ninja med AGA Skärbrännarn nu... Vi kanske skulle ta och AGA-Diffa bakaxeln nu på volvon lasse när jag skall köpa 19T till den me...
andersbrink skrev:2503727Om det följde med upp lite aluminium med dragstängerna bör du helicoila de fyra med M10x1.25. Snåla inte... och ta inga chanser, våren är långt borta.
Jag vet anders, du har sagt det förr, och JAG VET... alla gängor såg 100% efter rensning med gängtapp M10x1,25 a lá feltema, alla utom en men jag chansar på att de andra 11 håller ihop ( har kollat med de mek firmor/motorrenoverare jag känner i trakten och ingen har Helicoil M10x1,25 och jag är inte speciellt sugen på att köpa en sats för 1K för ett hål), du får väl helt enkelt ha en hållhake på mig tills våren....[told u so...?]
raiderpatz skrev:2503862Hur måttar man in kolvarna i cylindrarna underifrån? På en bilmotor får man pilla ner det med kolvringskompressor när kolvarna ska i uppifrån, men här?
Samma sak fast underifrån, har man en kolvringskompressor är det ju "gött", har man ingen använder man fingerfärdighet, på hojmotoer skiljer det sig dock, vissa har separata cylinderrader, andra har det homogent ihop med blocket(ofta med hårdförkromat/NiCaSil)
Last edited: