Jag ryser när jag ser nån med handskar vid en svarv, min polare bröt nästan alla fingrarna när han bara skulle putsa lite med smärgelduk och båda handskarna sögs in... Jag använder iaf inte handskar när jag svarvar och fräser längre
jojje1963 skrev:2557638Jag ryser när jag ser nån med handskar vid en svarv
Fel läge att skratta kanske.men det där sista va SKIT-kul.jojje1963 skrev:2557703Jo, så brukade jag oxå göra. Fast helt plötsligt så stog jag där med smärgelduken i handen ändå, vet i fan hur det gick till
Och spånorna skär nog igenom dina handskar om dom är elaka nog, helst om dom är rostfria..
Det var inget påhopp, bara nått att tänka på. Gissa hur kul det är att gå och skita med båda händerna i gips (polaren har en förstående fru)
Fan vad blankt det blev... Jag måste nog sticka till garaget snart och polera lite jag också, aluminiumdelarna tappar lystern så fortSilverryggen skrev:2557633Köpte ett av gixxer_1255:s top end oil kit ( Genom Brinken ) och fick för mig att gå lös med lumpskivan på dem, blev grymt bra, bilderna är inte rättvisa, och NU fick jag äntligen lite puts på IC:n
( Satte lumpskivan i pelarborren och vek undan kordinatbordet, funkade skitbra!!! )
Silverryggen skrev:25608828 st Kamaxelöverfall som Brinken hade vänligheten att montera ny frisk M7-helicoil-gänga i.
Bitarna till motorn börjar falla på plats, kammarna skall timeas in i veckan 105/105.
Ventilerna justeras in, kopplingen plockas ihop, sedan skall motorn tillbaka i ramen till helgen förhoppningsvis .och det är ju då det roliga börjar!!
RPM lover skrev:2561090Silverryggen
Vad fick du ge för dreven till lådan från mc-shopen?
Jobbar du heltid eller deltid?
Silverryggen skrev:2561167Kommer inte ihåg exakt, hittar inte kvittot men ca 1000:- styck för dreven och ett par hundringar för brickor och låsringar.
Heltid: Service-tekniker Sv.Spel och ATG:s spelsystem
Deltid: Deltids-brandman Räddningstjänsten i Halmstad
X-tra: Harry´s Halmstad
X-tra: MEVI El-konsult (Svagströms-elektrikare..)
Rent och fint och helt, kan det bli bättre? Tajmning till 105/105, det gillar brudarnaSilverryggen skrev:25608828 st Kamaxelöverfall som Brinken hade vänligheten att montera ny frisk M7-helicoil-gänga i.
Bitarna till motorn börjar falla på plats, kammarna skall timeas in i veckan 105/105.
Ventilerna justeras in, kopplingen plockas ihop, sedan skall motorn tillbaka i ramen till helgen förhoppningsvis .och det är ju då det roliga börjar!!
lahi skrev:2561655Tajmning till 105/105, det gillar brudarna
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |