GSXR1127 Turbo-byggtråd

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jag ryser när jag ser nån med handskar vid en svarv, min polare bröt nästan alla fingrarna när han bara skulle putsa lite med smärgelduk och båda handskarna sögs in... Jag använder iaf inte handskar när jag svarvar och fräser längre

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
jojje1963 skrev:
2557638 Jag ryser när jag ser nån med handskar vid en svarv

Jo, men sen e jag en orädd jävel...:hihi

Skämt åsido, jag håller fingrarna borta och låter verktyget göra jobbet.. På sin höjd en fil men fingrarna håller jag borta.
Däremot så kan spånorna va vassa och elaka, därav handskarna...:tummenupp
Smaken är ju som baken

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jo, så brukade jag oxå göra. Fast helt plötsligt så stog jag där med smärgelduken i handen ändå, vet i fan hur det gick till ;)
Och spånorna skär nog igenom dina handskar om dom är elaka nog, helst om dom är rostfria..
Det var inget påhopp, bara nått att tänka på. Gissa hur kul det är att gå och skita med båda händerna i gips :) (polaren har en förstående fru)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jojje1963 skrev:
2557703 Jo, så brukade jag oxå göra. Fast helt plötsligt så stog jag där med smärgelduken i handen ändå, vet i fan hur det gick till ;)
Och spånorna skär nog igenom dina handskar om dom är elaka nog, helst om dom är rostfria..
Det var inget påhopp, bara nått att tänka på. Gissa hur kul det är att gå och skita med båda händerna i gips :) (polaren har en förstående fru)
Fel läge att skratta kanske.men det där sista va SKIT-kul.:arsele

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2557633 Köpte ett av gixxer_1255:s top end oil kit ( Genom Brinken ) och fick för mig att gå lös med lumpskivan på dem, blev grymt bra, bilderna är inte rättvisa, och NU fick jag äntligen lite puts på IC:n
( Satte lumpskivan i pelarborren och vek undan kordinatbordet, funkade skitbra!!!:tummenupp )
Fan vad blankt det blev... :tummenupp Jag måste nog sticka till garaget snart och polera lite jag också, aluminiumdelarna tappar lystern så fort :hihi

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
överfall...

8 st Kamaxelöverfall som Brinken hade vänligheten att montera ny frisk M7-helicoil-gänga i.:tummenupp
Bitarna till motorn börjar falla på plats, kammarna skall timeas in i veckan 105/105.
Ventilerna justeras in, kopplingen plockas ihop, sedan skall motorn tillbaka i ramen till helgen förhoppningsvis .och det är ju då det roliga börjar!!

Bifogat

• ÖVERFALL.JPG
    ÖVERFALL.JPG
    139.9 KB · Visningar: 252

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Silverryggen skrev:
2560882 8 st Kamaxelöverfall som Brinken hade vänligheten att montera ny frisk M7-helicoil-gänga i.:tummenupp
Bitarna till motorn börjar falla på plats, kammarna skall timeas in i veckan 105/105.
Ventilerna justeras in, kopplingen plockas ihop, sedan skall motorn tillbaka i ramen till helgen förhoppningsvis .och det är ju då det roliga börjar!!

Jävligt kul att se någon med lite fart på sitt bygge.
Kommer att fortsätta med min sp-1 så :tummenupp fort jag fått ordning i nya verstan !

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
RPM lover skrev:
2561090 Silverryggen
Vad fick du ge för dreven till lådan från mc-shopen?

Jobbar du heltid eller deltid?

Kommer inte ihåg exakt, hittar inte kvittot men ca 1000:- styck för dreven och ett par hundringar för brickor och låsringar.

Heltid: Service-tekniker Sv.Spel och ATG:s spelsystem
Deltid: Deltids-brandman Räddningstjänsten i Halmstad
X-tra: Harry´s Halmstad
X-tra: MEVI El-konsult (Svagströms-elektrikare..)

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Silverryggen skrev:
2561167 Kommer inte ihåg exakt, hittar inte kvittot men ca 1000:- styck för dreven och ett par hundringar för brickor och låsringar.

Heltid: Service-tekniker Sv.Spel och ATG:s spelsystem
Deltid: Deltids-brandman Räddningstjänsten i Halmstad
X-tra: Harry´s Halmstad
X-tra: MEVI El-konsult (Svagströms-elektrikare..)

Tack för det åker nog på att köpa fyran´s drev till min låda, ska slänga upp nån bild här så ska vi se om du kan gissa vad jag håller på med.

Heltid: styrkeledare/utbildningsledare räddningstjänsten Lindesberg

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2560882 8 st Kamaxelöverfall som Brinken hade vänligheten att montera ny frisk M7-helicoil-gänga i.:tummenupp
Rent och fint och helt, kan det bli bättre? Tajmning till 105/105, det gillar brudarna :tummenupp

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
NYTT GARAGE!!!!!

Har sista tiden jobbat ca 90h/vecka så har varken haft tid/kraft/lust att göra någonting med hojen men idag flyttade jag hojen från "Grottan" till ett nytt garage hos min gode vän Jögge.
Motivationen flödar igen och här finns ju allt, musik, TV, alla vertyg man kan tänka sig, liftar,bra ljus, gott om plats, kylskåp och matplats.

Nu känns det kul igen och framåt helgen skall jag vara helledig och skall försöka timea in kammarna , måla till motorn ( 2-komp färg denna gången:rolleyes: ) och stopp i den i ramen.

Sen nästa vecka kommer nog grenrör + turbo och då tar det fart ordentligt :tummenupp :yoparty

Bifogat

• IM000019.JPG
    IM000019.JPG
    101.7 KB · Visningar: 292
  • IM000017.JPG
    IM000017.JPG
    90.7 KB · Visningar: 209
  • IM000020.JPG
    IM000020.JPG
    91.3 KB · Visningar: 203
  • IM000016.JPG
    IM000016.JPG
    76.9 KB · Visningar: 182
  • IM000023.JPG
    IM000023.JPG
    74.5 KB · Visningar: 179
  • IM000022.JPG
    IM000022.JPG
    90.7 KB · Visningar: 205

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Silverryggen skrev:
2582686 NYTT GARAGE!!!!!
Fett! Där får ju nästan jag också plats :fattartil Menmen, ska se om jag också är ledig i helgen så det blir meck och öl.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Turbo + Grenrör

Snackade med Ronny Norgren en bra stund igår kväll och diskuterade vilket agg. jag skulle välja och hur grenröret skulle konstrueras iom att jag har "felvänt" IC-inlopp > tryckrör > plenumingång.

De grenrören han tillverkar efter jigg passar inte på min cykel om jag skall vända agget 180 grader.

Men Ronny är en trevlig prick så jag får köpa rostfria flänsar, stosar och rör + böjar av honom :tummenupp

Nu ska jag bara lära mig att TIG:a med rotgas också...:tungan (Har tillgång till en BAMSE TIG, Miller -80 tal)

Idag har det inhandlats 1 st beg. Mitsubishi TD04HL-16T med 7:ans RAKA turbinhus för att elimininera eventuella "felvinklingar" när jag vänder agget ( om jag inte vill ha det på hojen, eller byta till 18,19T senare så passar det bolt on på min Volvo...:D )

Tänkte höra om det är någon här på SH som har handlat prylar av Weirdperformance, tänkte då på deras BLACK SATIN , som jag tänkte Coata turbinhus ( kan ju se ut som arkeologiska fynd ..) och avgaspipan med, dels som (ett utmärkt) korrisionskydd men även för att minska värmestrålningen från turbinhuset vid långsammare körning, toppen, cyllen, oljekyl och IC är varma nog redan...

http://www.weirdperformance.se/weirdperformance/main.nsf/general/BBCD146303CBC350C12570CD00499E76

Bifogat

• bhk125ml.jpg
    bhk125ml.jpg
    10.3 KB · Visningar: 102
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2