Silverryggen skrev:2586592Snackade med Ronny Norgren en bra stund igår kväll och diskuterade vilket agg. jag skulle välja och hur grenröret skulle konstrueras iom att jag har "felvänt" IC-inlopp > tryckrör > plenumingång.
De grenrören han tillverkar efter jigg passar inte på min cykel om jag skall vända agget 180 grader.
Men Ronny är en trevlig prick så jag får köpa rostfria flänsar, stosar och rör + böjar av honom
Nu ska jag bara lära mig att TIG:a med rotgas också... (Har tillgång till en BAMSE TIG, Miller -80 tal)
Idag har det inhandlats 1 st beg. Mitsubishi TD04HL-16T med 7:ans RAKA turbinhus för att elimininera eventuella "felvinklingar" när jag vänder agget ( om jag inte vill ha det på hojen, eller byta till 18,19T senare så passar det bolt on på min Volvo... )
Tänkte höra om det är någon här på SH som har handlat prylar av Weirdperformance, tänkte då på deras BLACK SATIN , som jag tänkte Coata turbinhus ( kan ju se ut som arkeologiska fynd ..) och avgaspipan med, dels som (ett utmärkt) korrisionskydd men även för att minska värmestrålningen från turbinhuset vid långsammare körning, toppen, cyllen, oljekyl och IC är varma nog redan...
http://www.weirdperformance.se/weirdperformance/main.nsf/general/BBCD146303CBC350C12570CD00499E76
Tjenare Silverryggen !!
Jag har använd exakt den färg som du visar som coating till mina headers på en kompressormatad Plymouth RoadRunner 518cui och det var en ruskig färg att sitta samt att efter en körning med plyman kunde jag nästan genast gå ut, lyfta på flippen och smeka headersen, dom var bara fisljummna. Men jag vet inte hur det blir på en turbosnurra men på kompressorbil var värmeavledningsförmågan kollosalt imponerande
Det tråkiga var att sätta dit dom efter caoating då färgen var synnerligen trög att torka då den behöver ett visst antal grader för att härda.
Lycka till med bygget, mycket imponerande, har själv en R750 som skall tvångsmatas vad det lider så jag följer detta med spänning.
Mvh Magnus