Gubbhoj, vad har vi ändrat åsikt om med åldern? (Inte MC-specifikt)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
När man blir äldre tycker jag att man alltmer uppskattar bottendrag. Känns mer och mer tårtigt att skotta igenom hela lådan efter en rondell. Det ska gå på trean och fyran hela dan. Så gott med en spis som hämtar upp. Tillochmed @sportbike tycks ju ha grottat ner sig i bottendrag och två burkar?! ;)
I second that :fakta

Min Ultra :tummenupp
20220424_185204.JPG

:yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När man blir äldre tycker jag att man alltmer uppskattar bottendrag. Känns mer och mer tårtigt att skotta igenom hela lådan efter en rondell. Det ska gå på trean och fyran hela dan. Så gott med en spis som hämtar upp. Tillochmed @sportbike tycks ju ha grottat ner sig i bottendrag och två burkar?! ;)
Tårtigt, bra ord.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vet inte om man bör använda denna tråd till sådant man INTE ändrat uppfattning om vilket möjligen kan vara lite gubbigt, men alltså ärligt:

Kollade igenom de mest streamade låtarna någonsin, vilket skämt.

Ingen ny musik är ens nära 80-90, eller <80.

Denna lista innehåller typ fem låtar jag hört förutom om jag är inne på HM och köper en strumpa.

Flera av dessa låtar har tydligen streamats mer än en MILJARD gånger, no shit samhället förfaller.

fy fan

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På ämnet musik.

Tydligen är min lyssning på Spotify sån att jag tillhör topp tre procent av de som lyssnat på AC/DC 2022. Mina favoritpoddar är p3 dystopia, Skyldig? och Plånboken i p1

Ja, gubbigt kanske? Smaken för annat än musik i lurarna har ändrats oavsett FM-radio eller podd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Denna lista innehåller typ fem låtar jag hört förutom om jag är inne på HM och köper en strumpa.

Du har sälert aldrig hört talas om alla kända rappare från Stockholm heller, du vet dom där som trillar bort en efter en i droguppgörelser nu..

Dom är ju alltid världsberömda och toppstreamade artister i tidningarna när dom omnämns.

Strumpbutiksmusik är inget som tilltalar mig heller...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fördelen är att vi slipper dem i Så mycket bättre i TV4.

Näe!? Vad skrev jag nu? ?

Det verkar ju IOFS finnas 14 på dussinet av "rap-artister" i stockholm, och så skriver SVT inte ens ut deras artistnamn så att dom kan casha in ett par streamningar på skottlossningarna...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har sälert aldrig hört talas om alla kända rappare från Stockholm heller, du vet dom där som trillar bort en efter en i droguppgörelser nu..

Dom är ju alltid världsberömda och toppstreamade artister i tidningarna när dom omnämns.

Strumpbutiksmusik är inget som tilltalar mig heller...
Det är skillnad, detta är alltså artister som är större än Rolling Stones, Metallica, Madonna, Queen och Beatles.

Och jag har hört talas om typ en av dem.

Jag är sååå gammal

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är skillnad, detta är alltså artister som är större än Rolling Stones, Metallica, Madonna, Queen och Beatles.

Och jag har hört talas om typ en av dem.

Jag är sååå gammal
Det är väl lite av en samhällsdiagnos när gangster-rap är en genre där man kan bli känd. ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl lite av en samhällsdiagnos när gangster-rap är en genre där man kan bli känd.
GuW blandade bort korten.
Detta handlar inte om svensk (nåja) gangsterrap, det handlar om att 95 av 100 av de mest streamade låtarna NÅGONSIN år helt okända för mig och många i min ålder. Hade inte trott denna typ av artister fyllde tältet i Berzeli Park på vattenfestivalen 1994 ens.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Angående topplistan på Spotify skulle jag kunna identifiera 5/100.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag spelade hip hop för mina yngre kollegor idag, men de tyckte att det lät omodernt.
Mina yngre kollegor förstår inte storheten i Agne och Svullo. De tycker bara att humorn är plump, kränkande och förstår inte hur SVT kunde ligga bakom serien.

De gillar inte heller Pang i bygget.

Förtappade själar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
GuW blandade bort korten.
Detta handlar inte om svensk (nåja) gangsterrap, det handlar om att 95 av 100 av de mest streamade låtarna NÅGONSIN år helt okända för mig och många i min ålder. Hade inte trott denna typ av artister fyllde tältet i Berzeli Park på vattenfestivalen 1994 ens.

Det kan bero på att dom som streamar musik 24/7 är mellan 11 och 30 år, i fallande mängd med ålder...

Dom som är 30år började lyssna på musik EFTER milleniskiftet, så inget före det är känt av den åldersgruppen.

Jag spelade musikquiz med en 30åring en gång, det märktes klart och tydligt att vår kompetens var från olika perioder

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det kan bero på att dom som streamar musik 24/7 är mellan 11 och 30 år, i fallande mängd med ålder...

Dom som är 30år började lyssna på musik EFTER milleniskiftet, så inget före det är känt av den åldersgruppen.

Jag spelade musikquiz med en 30åring en gång, det märktes klart och tydligt att vår kompetens var från olika perioder
Jag vet inte det jag, jag streamar hela tiden, men visst, vi kan ju väga in fler parametrar också. Men det är ju ingen som köper skivor längre så det är nog streaming man får titta på.

(Ja jag vet att någon köper en skiva ibland, även kassetter)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Mina yngre kollegor förstår inte storheten i Agne och Svullo. De tycker bara att humorn är plump, kränkande och förstår inte hur SVT kunde ligga bakom serien.

De gillar inte heller Pang i bygget.

Förtappade själar.
Snart får man väl höra att Benny Hill är sexistisk.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vet inte om man bör använda denna tråd till sådant man INTE ändrat uppfattning om vilket möjligen kan vara lite gubbigt, men alltså ärligt:

Flera av dessa låtar har tydligen streamats mer än en MILJARD gånger, no shit samhället förfaller.

fy fan
Blev nyfiken och kollade listan.

Är ju sådan musik folk slölyssnar på det allra flesta, inget någon annan än de som lyssnar nu kommer komma ihåg eller känna till om 10-20 år.

Då kommer de säga precis samma om den samtida musiken. :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...