Gubbhoj, vad har vi ändrat åsikt om med åldern? (Inte MC-specifikt)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det skulle inte vara helt fel med en sån...

Kan ingen tillverkare släppa en modern gat-tvåtakt?
KTM har ju tydligen lyckats lösa avgasbiten på sina tvåtktare.

Ska vi behöva vänta på att Allen Millyard svetsar ihop två eller tre KTM trehundror?
(jag tror inte man behöver en 1200cc tvåtakt, så fyra är att överdriva, vilket han IOFS gillar....)

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Snudd på OT, men vrid är da shit.
Varv hade man så det räckte på crossen när man var ung o gillade oväsen, nu vill man ha vrid och hk från botten så man kan krafthjula i 50 km/h på 2:an.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Langen är väl lite dyr, kanske.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, det skulle inte vara helt fel med en sån...

Kan ingen tillverkare släppa en modern gat-tvåtakt?
KTM har ju tydligen lyckats lösa avgasbiten på sina tvåtktare.

Ska vi behöva vänta på att Allen Millyard svetsar ihop två eller tre KTM trehundror?
(jag tror inte man behöver en 1200cc tvåtakt, så fyra är att överdriva, vilket han IOFS gillar....)

Nej, det har dom inte. Dom har löst problemet att få hojarna godkända och gatlegala sedan vill ju ingen köra hojarna i det utförandet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, det har dom inte. Dom har löst problemet att få hojarna godkända och gatlegala sedan vill ju ingen köra hojarna i det utförandet.

Nej, men vem fan kör någon hoj i orginalutförande då?

Det finns styrenheter och alternativa mappningar till alla fyrtaktare också.

Boris verkar ju ha löst det där med mappningen av KTM

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Snart får man väl höra att Benny Hill är sexistisk.
Jag har spelat Lars Ekborg, Roffe Bengtsson m fl från den tiden för mina nu vuxna barn, de trodde jag skojade när jag sa att det gick som underhållning på radio och TV.
Finns å Youtube bl a.
Lite mildare men ändå omöjligt idag var ju Karl-Gustaf Lindstedt.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har spelat Lars Ekborg, Roffe Bengtsson m fl från den tiden för mina nu vuxna barn, de trodde jag skojade när jag sa att det gick som underhållning på radio och TV.
Finns å Youtube bl a.
Lite mildare men ändå omöjligt idag var ju Karl-Gustaf Lindstedt.
För att inte tala om Johnny Bode. (reservation för stavning)

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Kvinnor. Som liten snoris innan skolåldern gillade jag bara Inga-Lill på daghemmet Humlan i Sundbyberg. Hon hade långt rakt brunt hår, kastanjebrun hy, underbara ljusbruna ögon, och luktade otroligt gott. Hon var väl runt 20 år, jag kanske 5-6. Kärleken var dessvärre ganska obesvarad annat än att jag fick en kram ibland. Och just det, vi får inte glömma ABBA-Agneta, hon var också på min korta lista.

På senare år har jag 'lärt' mig gilla fler typer av kvinnor. Personlighet är väldigt viktigt, men inte allt. Utseendet måste också finnas, men jag uppskattar fler varianter av frisyrer och ansikten dessa dagar än i mina yngre år.

Så detta med ålder, det är inte lika viktigt längre. Då jag själv är över 50 nu har jag konstaterat att det faktiskt finns kvinnor en bra bit över 50 som jag skulle kunna tänka mig, dvs om dom tagit "väl hand om sig". Kanske är dom inte lika många som dom från 30-uppåt, men jag har märkt hur mina ideal blivit mer ... flexibla.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kvinnor. Som liten snoris innan skolåldern gillade jag bara Inga-Lill på daghemmet Humlan i Sundbyberg. Hon hade långt rakt brunt hår, kastanjebrun hy, underbara ljusbruna ögon, och luktade otroligt gott. Hon var väl runt 20 år, jag kanske 5-6. Kärleken var dessvärre ganska obesvarad annat än att jag fick en kram ibland. Och just det, vi får inte glömma ABBA-Agneta, hon var också på min korta lista.

På senare år har jag 'lärt' mig gilla fler typer av kvinnor. Personlighet är väldigt viktigt, men inte allt. Utseendet måste också finnas, men jag uppskattar fler varianter av frisyrer och ansikten dessa dagar än i mina yngre år.

Så detta med ålder, det är inte lika viktigt längre. Då jag själv är över 50 nu har jag konstaterat att det faktiskt finns kvinnor en bra bit över 50 som jag skulle kunna tänka mig, dvs om dom tagit "väl hand om sig". Kanske är dom inte lika många som dom från 30-uppåt, men jag har märkt hur mina ideal blivit mer ... flexibla.
Kort sagt inser man att kräsen blir utan. ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jag tänker mer, att det får fan vara något riktigt extra, om man ska orka bry sig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Och det är dom bra kvinnorna, dom andra är värre, dom kommer med halva proppskåpet bränt redan vid leverans
Som en kinesisk motorcykel.
Set bra ut på håll, men inom tio meter ser man att det är mer som en faxad kopia av ett mästerverk, och det mesta är i plast.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
I fallet som sänkte mitt förtroende vann målsäganden, trots svajigt vittne och egna utsagor som ändrats tre gånger under resans gång. En oskyldig människa dömdes.
Rättsystemet och juridik handlar tyvärr inte om att ha rätt, utan att få rätt. De ofantligt låga straffen för grova brott är ju också anmärkningsvärda. Kollat några true crime serier på Netflix och i USA lägger man inte fingrarna emellan på straffskalan.

Skatter nämns ovan. Ett oskick i den mängd vi har i Sverige för vad vi får. Våga inte bli ickedödligt men allvarligt sjuk eller ha behov av operation. Det är en väntan utan dess like.

På trådämnet? Det är mycket som ändrats bland mina åsikter, det mesta tror jag. Känner att det är ett sundhetstecken. Desto mer jag lär mig, desto mindre inser jag att jag kan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På trådämnet? Det är mycket som ändrats bland mina åsikter, det mesta tror jag. Känner att det är ett sundhetstecken. Desto mer jag lär mig, desto mindre inser jag att jag kan.

Dit finns väl något talesätt som går typ:

"Röstar man inte vänster när man är ung saknar man hjärta, röstar man inte höger när man blir äldre så saknar man hjärna"

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA