Gubbhoj, vad har vi ändrat åsikt om med åldern? (Inte MC-specifikt)

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Katter.

Nu har jag svårt att leva utan krabaterna.
Till försäkringen kommer varje månad.

Kostar ungefär som att försäkra en Speed Triple 1200, för två katter...

Får helt enkelt leva utan Triumphen.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Kvinnor. Som liten snoris innan skolåldern gillade jag bara Inga-Lill på daghemmet Humlan i Sundbyberg. Hon hade långt rakt brunt hår, kastanjebrun hy, underbara ljusbruna ögon, och luktade otroligt gott. Hon var väl runt 20 år, jag kanske 5-6. Kärleken var dessvärre ganska obesvarad annat än att jag fick en kram ibland. Och just det, vi får inte glömma ABBA-Agneta, hon var också på min korta lista.

På senare år har jag 'lärt' mig gilla fler typer av kvinnor. Personlighet är väldigt viktigt, men inte allt. Utseendet måste också finnas, men jag uppskattar fler varianter av frisyrer och ansikten dessa dagar än i mina yngre år.

Så detta med ålder, det är inte lika viktigt längre. Då jag själv är över 50 nu har jag konstaterat att det faktiskt finns kvinnor en bra bit över 50 som jag skulle kunna tänka mig, dvs om dom tagit "väl hand om sig". Kanske är dom inte lika många som dom från 30-uppåt, men jag har märkt hur mina ideal blivit mer ... flexibla.
- När jag var i din dåvarande ålder, skulle jag hälsa på i min pappas affär där det jobbade ett antal "tanter"och en yngre tjej i just gissningsvis 18-20 åå. Henne hade jag en crush på.
Kom in där med mamma och frågade en av tanterna: "var är den söta tjejen?"
Tanten (~40 år) leende: "jamen jag står ju här"
Jag: "du? du är ju ful".

Gissar att morsan rodnade duktigt, men damen skrattade bara gott.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Samtliga jag känt närmare har haft emotionellt styrd logikkrets i hjärnan, ON/OFF lite hur som helst beroende på stämningsläget. Svårhanterligt.
För att inte tala om lingonveckan.
Man kan skära tårtbitar ur den irritationsfyllda atmosfären redan man vaknar var 28e dag.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
För att inte tala om lingonveckan.
Man kan skära tårtbitar ur den irritationsfyllda atmosfären redan man vaknar var 28e dag.
Ska ha, har eller har haft är ibland ursäkt till ett visst mått av ohyfs.

1. Det är inte mitt fel att dina hormoner är som de är. Skäll inte på mig om jag inte trampat i klaveret när det gäller bagateller.

2. Hävda inte att det inte är så du är egentligen när ditt "normalläge" inträffar max en av fyra veckor. Statistiken visar att du till största del är en bitch som inte kan hålla käft om nåt du tycker är fel/obehagligt/stötande eller kanske med god vinkling kan ses som det minsta obra.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA