Gubbsjuk, eller inte ??

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Gubbsjuk är ett fantastiskt fånigt begrepp skapat av ett ungdomsromantiskt samhälle som promt måste visa sin egen briljanta existens genom att nedkategorisera hotande beteenden i andra åldersgrupper. Tycker det är ganska tråkigt att vi i västvärlden är så förbaskat ålders- och generationsfixerade. Inklusive rörelsemönster och förhållningsregler för varje nytt decenium man påbörjar. Människor är människor, och vi har kan ha sånt otroligt utbyte av varandra bara vi ser bortom rynk-graden.

/Förutseende 26-åring :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hehe, nu e det så här grabbar, att min fru är VÄLDIGT stolt över att jag har en hoj, och hon tycker att den e jättefin, det var väl mest på skoj hon sa så, för att vara helt ärlig så kom frugan fram till mig när jag skulle åka en sista tur innan avställningen av hojen o sa - Robban , jag tänder extra på dig när jag ser dig i ditt skinnställ :D
Det var väl mest jag som fick en lite känsla av att man kanske börjar bli gammal, men va faan, livet börjar ju vid 40 säger dem :cool:

hur som helst så ser både hon o jag fram emot en riktig skön mc sommar, även att hon får dras med barnen medans jag e ute o åker me grabbarna :yoparty hahahahahha

hon kanske var lite orolig första gången hon såg dig i ditt skinställ sittande på järnhästen, hon vart lite varm i kroppen och då kom oroligheten upp. att fler kvinnor kanske kommer känna så när de ser dig ;) känns mer som hon e tantsjuk ;) vissa människor kan kläcka ur sig lite konstigheter när de känner konkurrans från andra.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tycker att det borde införas obligatoriska omprov för MC-förare över 30. Dels för att reaktionstid och motorik försämras drastiskt på så gamla människor, och dels för att skydda dom själva. Efter 30 så är skelettet lika starkt som en maräng, ungefär. Vurpar man så dammar det till, sen finns liksom inget att ens skruva titanplattor eller -stänger i. Nödslakt på 30+-människor! :yoparty

Det där tog skruv,,,,:va ,,, jag tror att du är ironisk annars är det fan varning för taskigt omdömme från din sida ,,,,,,, som exempel kan vi ju ta Peter Sköld, Peter Lindén den listan kan göras lång, gamla räver som hängt med i många,,,, ja till och med när din mamma fick torka dej i arselet,:arsele :arsele

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Tanten sa inte att du var gubbsjuk

Hon sa att hon ville ha ett gubbskjut ;)

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Väntar bara på att gumman skall fylla jämt, missade att byta in henna mot 2 nittonåringar sist. Hon fyller 40 detta året så då kan jag ju byta in henne mot två blonda 20 åriga nymfomaner med stooora:tuttar .

Längtar :tummenupp

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
När din dotter är 21 hoppas jag du vill att hon ska komma hem med nån som respekterar henne för den hon är o ger henne den kärlek hon är värd .Åldern som skiljer dom åt är väl ganska ointressant eller???:pannkyss
Bra tänkt där! :tummenupp Men jag har fortfarande svårt att se den åldersskillnaden... Jag är 31 i dag och har inget gemensamt med en som är 22 kan jag känna...

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Byt fru!

Nej men seriöst, jag måste isåfall vara enormt tantsjuk isåfall eftersom jag äger 2 gixxer 1000 vid 43 års ålder:va

...ok jag medger, jag är tantsjuk och jag är stolt över det!:tuttar

Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Ar 39 och kjøpte min hoj nar jag var 35...nar jag blir 50 ska jag fira at jag har fått god ekonomi efter barnen har flyttat ut och kjøpa en ny liter sporthoj....

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Bra tänkt där! :tummenupp Men jag har fortfarande svårt att se den åldersskillnaden... Jag är 31 i dag och har inget gemensamt med en som är 22 kan jag känna...

Hmm, måste nog erkänna att jag kände likadant framtills för ca 6-7 mån sen.
Ensamstående 22årig 2 barnsmor fick mig att ändra på mina värderingar.
Hon(2 kids) hade ju mer vuxenpoäng än vad jag har(0 kids),så nu känner ja väl inte direkt av ålderskillnaden, mer än att jag blir dubbelt så trött dubbelt så fort:D :D

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Helt normal

He he he,

jag förstår dig & din fråga:)

Jag är själv snart 35 och lever ihop med en 26 årig tjej som inte gör annat än drömmer om bröllop & barn.. Nu köpte jag förra helgen en 1000RR och trot elr ej så håller jag också på att ta mc-kort (har dock "övningskört" väldigt mkt tidigare..:)

Jag ställer mig ganska ofta frågan "borde inte jag fokusera på giftermål & barn???" Men tror inte att jag riktigt vill det än... Köra hoj är det bästa som finns, så jag väntar nog en skvätt med det andra!:tummenupp

Så mitt svar till din tråd är mao: Du är helt normal som bara gör det du vill & gillar! Tyvärr har vi för många i detta land som fogar sig efter massorna och "det man bör göra"

Kör snabbt och safe!

Mvh

Jonas

hodingen

hövdingen
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
zx9r-98 Sveriges snyggaste
Tog mc-kort när jag var 35,köpte en zx9r som första hoj!!!!!
Bara hur kul som helst.
Det enda som frun sa, skaffa livförsäkring:)

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Gubbsjuk är/låter lika korkat som vuxenpoäng, kommer nog alldrig sluta leka med snabba bilar och hojar.
Bara för att man ramlat över 30 så ska man väl inte sluta leva, och vilken snubbe kollar inte in en 19åring om hon är snygg, ser inget gubbsjukt i det man är ju inte munk.

Oldman

Guest
Gubbsjuk!!!!!

Tjena mannen!!!! Man få ta det som det är.
Själv är 45 och kört hoj sen 1979! Allt från en 125 och några HD, Hayabusor.
är nu inne på min tredje 1000R.
Med andra ord!!! Skit i ålder och ha en skojig sommar med din R6.

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag är 38 och gubbsjuk.. :tuttar

Om jag mot förmodan blev singel igen, skulle jag bara ragga tjejer mellan 18-20.. Ligga och bläddra i gamla hudveck när man kan studsa femkronor på en tonårsrumpa, sällan!

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Stolt, gubbsjuk och lomhörd

Hellre som en räka på en sushi, än att puttra fram i en motordriven förlossningsstol.:D :D :D

Är gammelsmurf, (55), och har en gixxer 1100 -91. Har alltid velat ha en sådan sedan den dök upp på marknaden, faktiskt den enda motorcykeln där jag, för första gången, känt riktigt "vill ha", trots att jag växte upp med filmen Easy rider.

Är väl ingen snigel och jag vet att det finns många som kör mycket fortare än jag, (har sett för många som kör över sin förmåga och det är ju tråkigt för de flesta av dessa brukar inte få njuta av att köra sporthoj så länge), och väljer oftast platser att gasa där man har lite koll.

Tycker man ska visa hänsyn, trots att det bästa spåret ligger på mötande trafiks sida, så man inte ställer till det för någon annan/andra, (fast i bland är man väl själv inte guds bästa barn och då växer hornen lite grand.:)

Hustrun tycker egentligen att jag skall hålla på med frimärken, eller varför inte modellbyggen, men har förstått att hon bara tröttar ut sig själv om det skulle börja "tuggas" om sådana här extensiella saker.

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400
sporthoj vs ålder

Jag tog körkort vid en ålder av 44 :D min fruga sa : skaffa för f_n en hobby ! & och så vare en Bandit 1200-01 hemma på gården..:tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras