Tittar just nu på reprisen i vm, och förundras över varför man dels har en öhlinsdämpare fram, och dels - gummiband? Borde inte öhlins ha resurser att ta fram någonting bättre än gummiband? Ja, vilken stötdämparfabrikant som helst för den delen...
naugas skrev:Tittar just nu på reprisen i vm, och förundras över varför man dels har en öhlinsdämpare fram, och dels - gummiband? Borde inte öhlins ha resurser att ta fram någonting bättre än gummiband? Ja, vilken stötdämparfabrikant som helst för den delen...
pang skrev:Bra fråga, jag vill också bli upplyst. Just nu kan jag tänka mig två allternativ 1) det finns en regel som föreskriver fjädringstypen, 2) dom har ett problem eller vet något vi inte har en aning om. Alla åker ju på konstruktionen så någon anledning finns det helt klart.
/pang
Och ingen tråkigare heller. Tractor Pulling råkkar i jämförelse.Pebl skrev:Om man säger som såhär:
Det finns INGEN motorsport i hela världen som är mer konservativ än speedway
valmers skrev:Och ingen tråkigare heller. Tractor Pulling råkkar i jämförelse.
valmers skrev:Och ingen tråkigare heller. Tractor Pulling råkkar i jämförelse.
Lurch skrev:Jag tycker att trial är aningen tråkigare.
.
Om man säger som såhär:
Det finns INGEN motorsport i hela världen som är mer konservativ än speedway
Qwerty skrev:Jag tror. Observera TROR att det beror på att i speedway behövs ingen fjädring fram men reglementet säger att det ska finnas. Då har man helt enkelt tagit den absolut lättaste fjädringen som finns (gummiband) och nöjer sig med denna.
Förr ja, på kolstybb. Men nu?
Fick detta förklarat för mej vid GP racet på stadion förra året, om personen i fråga hade en aning om vad han snacka om vet jag inte men det lät trovärdigt.
Glömde lite.
Och att den dämparen som sitter där är mer eller mindre stum, men sitter där endå och då finns det ingen dämpning som reglementet säger därav gummibanden.
69:an skrev:Både jag och Mine4fun tycker att speedway är rätt kul att kolla på - åtminstone på TV. Korta intensiva heat, det går att följa alla förare hela tiden.
(Litet likt galopp faktiskt ju... fast det skulle ingen av oss komma på tanken att titta på. )
69:an skrev:Både jag och Mine4fun tycker att speedway är rätt kul att kolla på - åtminstone på TV. Korta intensiva heat, det går att följa alla förare hela tiden.
(Litet likt galopp faktiskt ju... fast det skulle ingen av oss komma på tanken att titta på. )
kille_hojdille skrev:man kör väll speedway för att man gillar att styra åt motsat håll som man svänger....
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |