Häftigaste ljudet just nu

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tack för enna rpåden som jag helt missat och som innehökll mitt favoritobjekt Ducati med v4a men minan det är som en twin, n har fan rätt trimmad HD typ, men var/är väl HD ägare i Ducati med.

Komikernivå, och det där skiten kostar 400 papp eler nåt va?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Denna tråd verkar inte handla om motorcyklar. Därför nominerar jag[YOUTUBE-ID]Nt2OVAgkHBc[/YOUTUBE-ID]

Annars vet ju alla att cbx1000 hade vunnit alla dagar i veckan

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tja jo sexorna var ju coola faktiskt, trots sin ålder.

Jag tänkte köpa en 79a en gång så jag provåkte, men vilket jävla bojsänke och motorn är bred som hojen är lång ungefär, så det blev ju inget.

Men motorljudet med öppet sytem är coolt.

Vi ska väl inte glömma att Benelli tillverkade en 750-900cc morot med som var en rad 6a, jag har dock inet hört hur de låter riktigt.

Jag är annars ganska enkel jag gillar en högvarvande V8a inte nåt bigblock på 8liter, och jag gillar fyror som bara vrålar hejdlöst, ånga säger ju att radfyror bara låter som symaskiner, men de sitter antagligen hemma med sina HD och vägrar höra nåt annat.

Sprttwinn är ok med för mig men inte HD, det låter helt oinspirerande för mig.

Stånkor kan vara lite kul när de får lite kubik, vanliga twinnar är väl rätt ointressanta.

3 cylindrigt som tex Triumph är ganska obegripligt, vad är det roliga med en morot som låter som den stanat på en cylinder?

2taktare? kul med fuöllgas och 4 cylindrar annars väldigt meycket moppeljud.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
125cc cross kan vara som väl komponerad musik, inte så mycket för motorljudet utan mer för dom nästan obefintliga avslagen.
[YOUTUBE-ID]NLleaWwbVIM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ISQpYz7s6sk[/YOUTUBE-ID]

Och bara som jämförelse när DeCotis från film 2 kör touringhoj, antagligen snabbare varvtider men det ser och låter betydligt långsammare.
[YOUTUBE-ID]pnx-4PS_ngE[/YOUTUBE-ID]

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nä håller inte med där faktkst, och ju sämre ju mer kubik när det gäller encylindiga 2taktare.

Det riktiga colla 2taks ylet fans på GP maskinerna i högsta klassen ofta 3 eller 4 cylindrar, inget kan erdätta det.

Gathojar, nja alltså de med 4 cylindrar de få som finns låter coolt när de drar ur hojarnba i övrigt låter de imo som stora mopeder bara med sitt knatter.

Crosshojar måste an nog vara speciellt inriktad för att gilla då tex en 5000 2t låter så mycket tristare än en 4taktare på säg 600cc.

Det handlar om låga varv och en jävl vibratormiljö typ.

SEn vässade en del sina 2t 500or en hel del förstås, men jag kommer då inte överens med dem ändå.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tack för enna rpåden som jag helt missat och som innehökll mitt favoritobjekt Ducati med v4a men minan det är som en twin, n har fan rätt trimmad HD typ, men var/är väl HD ägare i Ducati med.

Komikernivå, och det där skiten kostar 400 papp eler nåt va?

Fattar inte riktigt vad du skriver men menar du Ducatis Desmosedici så var det en MotoGP-replik (så nära det går att komma prismässigt och för att få det gatlegalt). Runt 200 hk och priset låg på 539.900:- år 2007 om jag minns rätt. Då ingick ju 3 års service också... :)
Om det är komikernivå vet jag inte men alla (1500 byggda) sålde ju slut direkt så jag tycker det var en lyckad modell iaf.
Hade jag haft gott om pengar hade jag lätt köpt en. Nu har jag inte det och fortsätter att drömma.

Geniale! Naturalmente! :Rockbanan

Visst bor det en italienare i dig som vill ut? ;)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati