Hälsa eller ej?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag brukar tuta när jag ser par gå hand i hand, sen vinkar jag frenetiskt till tjejen och gör tummen upp.

Ofta brukar man kunna se en något bekymrad pojkvän i backspegeln.

MUAHAHAHAHA! ekar då i min hjälm...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag brukar tuta när jag ser par gå hand i hand, sen vinkar jag frenetiskt till tjejen och gör tummen upp.

Ofta brukar man kunna se en något bekymrad pojkvän i backspegeln.

MUAHAHAHAHA! ekar då i min hjälm...
Det där är som Johnny Thunders för oss förortsungar!
Jag brukar alltid skrika "nice ass" åt par som kvistar längs kajerna jag befar med tändkulan. När killen irriterad vänder sig om följer jag alltid upp med: Yea you Billy Boy!:Rockbanan
Sjukt mycket puddingar i Sthlm...
 
Last edited:

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag hälsar på alla utom HD, dom är ju "för coola" eller rättare sagt för osäkra för att hälsa tillbaka.
 

Str3 R

Guest
…Fast… Jag tycker nog att fler hälsar på mig nu när jag åker runt på den nya moppen men det beror väl på att jag sitter och ler brett kanske. :)
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Mötte en MC-polis i går på väg hem från jobbet i Värtahamnen, de flesta brukar ju hälsa när man hälsar på dem, men detta var absolut första gången jag möter en som hälsar först :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Mötte en MC-polis i går på väg hem från jobbet i Värtahamnen, de flesta brukar ju hälsa när man hälsar på dem, men detta var absolut första gången jag möter en som hälsar först :)

Haha. Jag bruka vinka till mcpoliserna här i jkpg men dom brukar inte vinka tillbaka. Det brukar se ut som deras spindelkänsla hoppar igång på max och dom stirrar tillbaka och funderar på vad dom kan plocka in mig för.

En gång konfronterade jag en polis med varför ha inte hade vinkat tidigare på dagen.. Han blev sur och kontrade med att börja fråga om jag ville ha barn i framtiden:va och att CBR ja det är sådana du dör på.
 

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
Jag köpte min allra första MC idag och är fortfarande för nervös för att själv ta initiativet till att hälsa så jag hälsar bara på de som först hälsar på mig. Inga glidare har hälsat än utan bara landsväg och sporthojar på det jag hunnit köra idag. "Känns iaf som att man är en i gänget nu" :D
 

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Blåsta
Hoj
GSXR 1000 K8
I dag mötte jag en kråmare som hälsade på mig, vart så himla förvånad.
Kollade på hojjen och såg de klassiska piskflätorna på styrändarna..

Jag hälsade inte tillbaka pga av min förvåning av allt detta... :gnissla
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
* * * * *
En gång konfronterade jag en polis med varför ha inte hade vinkat tidigare på dagen.. Han blev sur och kontrade med att börja fråga om jag ville ha barn i framtiden:va och att CBR ja det är sådana du dör på.
:rofl
Hur gick det till? Klev du helt enkelt fram med myndiga steg, knackade på kåpan och sa "Hallå där! Stäng av motorn och ta ur nyckeln, så får jag tala med dig lite!" :D
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
:rofl
Hur gick det till? Klev du helt enkelt fram med myndiga steg, knackade på kåpan och sa "Hallå där! Stäng av motorn och ta ur nyckeln, så får jag tala med dig lite!" :D
:D:tummenupp

Nä han stod på en lång raksträcka på gamla riks1:an söder om hyltena och kollade så inga sådana som jag körde för fort antar jag. Jag såg något konstigt vid sidan av vägen så jag höll igen.. :tungan och vinkade när jag rullade förbi. Senare dag när jag skulle hem så körde jag på e4 precis bredvid och dom stod med radar i buskarna mellan körbanorna. Jag kom lite väl fort, han stod på nästa avfart och han körde ifatt och stannade mig. Hörde dock när dom rapporterade att dom inte fått någon giltig läsning på mig :Bugar Detta i kombo med min kommentar gjorde honom inte glad..:va

HAHA tänk om man hade sprungit fram och ryckt nycklarna, precis som dom gjorde när man var 15
 
Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
:D:tummenupp

Nä han stod på en lång raksträcka på gamla riks1:an söder om hyltena och kollade så inga sådana som jag körde för fort antar jag. Jag såg något konstigt vid sidan av vägen så jag höll igen.. :tungan och vinkade när jag rullade förbi. Senare dag när jag skulle hem så körde jag på e4 precis bredvid och dom stod med radar i buskarna mellan körbanorna. Jag kom lite väl fort, han stod på nästa avfart och han körde ifatt och stannade mig. Hörde dock när dom rapporterade att dom inte fått någon giltig läsning på mig :Bugar Detta i kombo med min kommentar gjorde honom inte glad..:va

HAHA tänk om man hade sprungit fram och ryckt nycklarna, precis som dom gjorde när man var 15

Stackarn... ingen bra dag på jobbet där inte! :D
 

creare

Guest
Kärringar på övergångsställe: :tummenupp
Vuxen människa på EU-moppe: :ajjabajja
Gubbe i strut på veteranmoped: :tummenupp
Snorvalp utan livrem på skateboard: :ajjabajja
Veterantraktor utan störtbåge: :tummenupp
Skördetröska (modern, lerig): :ajjabajja

Listan kan visserligen vara längre än så, men det här funkar lite som pi: Det börjar med 3,14 men sen fortsätter det i all oändlighet. Förstår du nu?
:krama





Moppe... som... övningskörde... nämen snälla du... vad ska vi ta oss till... så mycket hostmedicin tror jag inte det finns i hela världen...!
Nu måste jag lägga mig, känner mig yr...

Exakt, har nu tömt ett par 3-14 dunkar och har fortfarande återkommande mardrömmar... Senast inatt.. Tur att man lyckades bli sjukskriven. Hur mår du nu då? Lite bättre? Fortfarande yrsel?
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Exakt, har nu tömt ett par 3-14 dunkar och har fortfarande återkommande mardrömmar... Senast inatt.. Tur att man lyckades bli sjukskriven. Hur mår du nu då? Lite bättre? Fortfarande yrsel?

Tack, det reder sig... bara aningens yrsel nu, men svårartade wobbeltendenser vid möte av tvåhjuliga fordon. Hälsa? Hälsa inte? Kör väldigt defensivt, dvs hälsar nästan bara på kromslädar o guldvingar för att inte riskera att ta fel igen. Vågade nästan hälsa på en litercykel av något slag, men började wobbla och svettas och var tvungen att stanna. Känns så.... tomt på något sätt... :3freak
 
Last edited:

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda CBR 600 -97
Hälsar till 99% på alla motorcyklister jag möter. Undantag gör jag för testosteronknuttarna med störtkruka på huvet, samt jultomtarna på släde. Har lärt mig att det inte är lönt att bemöda sig med dem.

När det gäller customåkare skulle jag säga att 3 av 4 hälsar tillbaka. Sport och touring hälsar alltid med några få sällsynta undantag.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top