Jag hälsar på alla hojar och skiter i om de inte hälsar tillbaks De vågar väl inte släppa styret.....eller så njuter de såååå av åkningen, möjligt att de bara har en dålig dag!Morgue skrev:2118368Halloj!
Har i alla år undrat hur det funkar egentligen. Vissa hälsar, andra inte. Finns det några "regler" runt detta eller? Custom hälsar på custom, men inte off-road. Fighters hälsar inte på någon eftersom de är "outlaws-hårdingar". Nu har jag upplevt att många har "lämnat mig hängande" som ett miffo med handen i luften så jag har övergått till att bara hälsa om den andre hälsar först, hur många av er gör samma sak Är det i så fall ni som inte hälsar på mig och tänker ni samma sak - otrevlig j*vel som inte hälsar?
RocketQueen skrev:2300229Ja, jag hälsar men ofta hälsar fasen inte folk tillbaka. Då sitter jag och muttrar i hjälmen och känner mig som ett fån.
Fast jag fortsätter att hälsa på alla olika mc förare.
Stuff skrev:2304580Jag hälsar på alla förutom kromslädar.
Vurpan 40 skrev:2304508Jag vinkar hej vilt till alla....men det är svårt att vinka tebax kanske när man ligger med ena knät i asfalten..
Känn dig inte som ett fån...det är de som är ouppfostrade...
Andrésen skrev:2120054Du får tänka på att killen sitter på en masagestav till hoj. antagligen vibrerade det så att hans löständer skallrade så mycket att han inte hörde..
Se diskusionen om vajerräcken. Man fokuserar på räckena och området mellan dem, allt som finns utanför räckena finns inte i verkligheten.micke85 skrev:2401685hällsar ni inte över mitt räcket ?
blev en tur ner till sundsvall för nån vecka sen och ingen hälsade över mitt räcket än hur mycket man vinkade med handen
så e de nått man inte gör eller e de bara sundsvalls bor som inte hällsar ?
Stortryne skrev:2401792Se diskusionen om vajerräcken. Man fokuserar på räckena och området mellan dem, allt som finns utanför räckena finns inte i verkligheten.
Hur hälsar man på någon man kör om?? Det smidigaste vore ju med högern, men då måste man ju släppa gasen och det är ju inte så lämpligt mitt i en omkörning.
Se diskusionen om vajerräcken. Man fokuserar på räckena och området mellan dem, allt som finns utanför räckena finns inte i verkligheten.
Hur hälsar man på någon man kör om?? Det smidigaste vore ju med högern, men då måste man ju släppa gasen och det är ju inte så lämpligt mitt i en omkörning.
Brukar ge en liten nick, och handen upp fast på gasen
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |