Hälsa på mc-förare?

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
minimoto/snart barnvagn
vinkar åt alla jag ser

men gillar inte när man möter en kromsläde man vinkar men dom törs ju inte
släppa styret så dom stirrar bara :3freak dom tyffa killarna :rofl

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Ja, jag hälsar men ofta hälsar fasen inte folk tillbaka. Då sitter jag och muttrar i hjälmen och känner mig som ett fån. :rolleyes:

Fast jag fortsätter att hälsa på alla olika mc förare. :)

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
eftersom jag åker touring som det heter i papprerna å har inte massa skräp på hojen (kåper) :arsele å runt lyse så vinkar dom flesta. MEN kommer jag i 180 vinkas det mindre men åker man å fiser i 100 så vinkar till och med glidarna..

Galle

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
FJ 1200
Morgue skrev:
2118368 Halloj!
Har i alla år undrat hur det funkar egentligen. Vissa hälsar, andra inte. Finns det några "regler" runt detta eller? Custom hälsar på custom, men inte off-road. Fighters hälsar inte på någon eftersom de är "outlaws-hårdingar". Nu har jag upplevt att många har "lämnat mig hängande" som ett miffo med handen i luften så jag har övergått till att bara hälsa om den andre hälsar först, hur många av er gör samma sak :confused: Är det i så fall ni som inte hälsar på mig och tänker ni samma sak - otrevlig j*vel som inte hälsar? :tungan
Jag hälsar på alla hojar och skiter i om de inte hälsar tillbaks :) De vågar väl inte släppa styret.....eller så njuter de såååå av åkningen, möjligt att de bara har en dålig dag!

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Jag vinkar hej vilt till alla....men det är svårt att vinka tebax kanske när man ligger med ena knät i asfalten.. :lol

RocketQueen skrev:
2300229 Ja, jag hälsar men ofta hälsar fasen inte folk tillbaka. Då sitter jag och muttrar i hjälmen och känner mig som ett fån. :rolleyes:

Fast jag fortsätter att hälsa på alla olika mc förare. :)

Känn dig inte som ett fån...det är de som är ouppfostrade... :hihi

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83
Jag har hälsat på alla, men i Stockholm är det många som struntar i att vinka tillbaka. Nu låter jag bli att vinka på motorvägen. Det är ingen som svarar och det kan vara bilar och sånt i vägen. Så tyvärr... möts vi där vinkar jag inte.

Men annars så...... om jag inte är för koncentrerad på vägen :hihi

Thinktwice

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
XJR1300
Givet att man hälsar!!

Läste nå'nstans ett inlägg från en okänd mänska:

"Varför skulle jag hälsa? Den jag möter kan ju ha snott polarens båge, eller nå't....."

Vad säger man om det? Man känner andra som man känner sig själv, eller?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Stuff skrev:
2304580 Jag hälsar på alla förutom kromslädar.

Hälsar på alla - ibland även på moppar och retarder! :)

Märkligt nog verkar kromslädegubbarna bli extra glada när man vinkar med sitt mörka visir på. Kanske sitter de där i skuldfällan och ångrar sitt mc-val, vem vet? :hihi

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Jag vinkar till alla mc jag möter, men "fransfolket" är jäävligt dåliga på att vinka tillbaks. När jag började köra cykel (1978) blev man nästan lynchad om man inte vinkade tillbaks.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Vurpan 40 skrev:
2304508 Jag vinkar hej vilt till alla....men det är svårt att vinka tebax kanske när man ligger med ena knät i asfalten.. :lol

Känn dig inte som ett fån...det är de som är ouppfostrade... :hihi

Ja faktiskt! :hihi

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Vinkar till dom flesta gärna och ofta :)

Roligt o möta ett "Onsdags" gäng på 15 hojjar o alla hejjar..det är kul :)

En nick..litet lyft på huvet eller ut med handen som man kände på vinden lite ;)

Svemack

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Kawa
Trevligt att vinka lite.
Förr så hälsade folk med Mercedes på varandra också. Men vartefter folket i Svedala blev rikare och rikare så blev det helt enkelt lite för många Mercedes, så nu hälsar de inte längre på varandra. Nu har plånböckerna i landet svällt så pass att ca 100 000 män över 50 lagt ett par hundra tusenlappar på en kromad bike. Det blir ett jävla vinkande när man är ute å kör nu för tiden...............

Lite komiskt med dessa städade familjfäder i radhus som leker otäcka outlaws några mil om året.... :tungan

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
hällsar ni inte över mitt räcket ? :va
blev en tur ner till sundsvall för nån vecka sen och ingen hälsade över mitt räcket än hur mycket man vinkade med handen
så e de nått man inte gör eller e de bara sundsvalls bor som inte hällsar ?

0scar

Guest
Andrésen skrev:
2120054 Du får tänka på att killen sitter på en masagestav till hoj. antagligen vibrerade det så att hans löständer skallrade så mycket att han inte hörde..

shit vilka klockrena kommentarer en del har... satte morgonkaffet i halsen fär tredje gången för det här inlägget... :corn

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
micke85 skrev:
2401685 hällsar ni inte över mitt räcket ? :va
blev en tur ner till sundsvall för nån vecka sen och ingen hälsade över mitt räcket än hur mycket man vinkade med handen
så e de nått man inte gör eller e de bara sundsvalls bor som inte hällsar ?
Se diskusionen om vajerräcken. Man fokuserar på räckena och området mellan dem, allt som finns utanför räckena finns inte i verkligheten.

Hur hälsar man på någon man kör om?? Det smidigaste vore ju med högern, men då måste man ju släppa gasen och det är ju inte så lämpligt mitt i en omkörning.

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Stortryne skrev:
2401792 Se diskusionen om vajerräcken. Man fokuserar på räckena och området mellan dem, allt som finns utanför räckena finns inte i verkligheten.

Hur hälsar man på någon man kör om?? Det smidigaste vore ju med högern, men då måste man ju släppa gasen och det är ju inte så lämpligt mitt i en omkörning.

brukar vinka lite med högerfoten eller så kör jag om och hejar med vänster hand.

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Se diskusionen om vajerräcken. Man fokuserar på räckena och området mellan dem, allt som finns utanför räckena finns inte i verkligheten.

Brukar ge en liten nick, och handen upp fast på gasen :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...