Hälsa på mc-förare?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
När jag är ute och glider med finhojen så brukar de flesta heja tillbaka. Var ute och körde med offroaden idag och mötte då ett glidargäng på säkert 50st hojar, jag vinkade glatt men endast ett fåtal hejade tillbaka.

Min slutsatts är att när jag kör offroad så tror alla gubbar och tanter att jag kör cross/moped och skiter därför att heja, och när jag kör sv:n så hejar folk tillbaka för att de vet att det är en mc de möter.

Själv hejar jag på allt utom mc-scootrar.:hej
 

überkill

Guest
Någon nämnde tidigare att man lär sig hälsa på andra hojjar på körskolan...Hmm på de tre jag gått på lärde man sig inte mycket mer än att maniskt stirra överallt trots att hojjen knappt hade fart så den spårade för jämnan för att man så krampaktigt skulle hålla fartgränserna. Att man inte ens lärde mig motstyrning är jag starkt förvånad av än idag...

***Körskolorna är kanske rädda för att tjäna mindre om folk "lär sig köra" för snabbt?***

SOrry om det var OT men jag tyckte bara det där med den körskolan som lär eleverna att hälsa var lite väl tramsigt på sätt och vis...
 

Bananen

Guest
Hej Hej!

Bättre att hälsa en gång för mycke än en för lite.
Det kostar inget att vara trevlig.

MVH Bananen :hej
 

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Östersund
Hoj
Triumph STR-R *grå*
Halloj!

Hälsar på alla, börjar med er...efter att ha smygläst...lite för länge kanske....
:hej

hej hej!

/ Jocke
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Haller krampaktigt i styret med bada handerna, av ren skrack. Vagar ibland lyfta fingrarna pa vanster hand. :gnissla









:lol klart man vinkar med bada handerna : :banana
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Klart man hälsar på alla!!!! :banana
Så länge dom kör vettigt (tja.. ni vet ;) ) så är de bara kul.

Passar även på att vinka till alla här, första inlägget på forumet! :hej :hej :hej
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Mats FZR1000 skrev:
2128885 Hälsar på alla... :hej Hinner jag se att det är en moppe så kanske jag undviker det, men oftast får de sig en vink de med...

Har också hänt att man dunkar handen i sidorutan när man upptäcker att man sitter i bilen och hälsar på hojjar.... :rolleyes:

Håller med dig. Det där i bilen blir lite pinsamt, men det händer. MEN jag blev förvånad en gång när mc:n hälsade först när jag satt i bilen...tror inte att jag kände honom.. :va

Men några jag ofta hälsar på som blir glada är småkillar i 4-6 årsåldern. :)
 

_audi_4_ever_

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Finland
Hoj
Hojlös nu just
Sukalimpan skrev:
2119504 det var bland det dummaste jag hört på länge! :mad: eftersom det inte var särskillt länge sen jag själv var moppepojk tar jag illa upp!
Kan man inte vara hövlig eller trevlig mot någon som inte har möjlighet att köra lika stora hojar som andra???
Jag hälsar på allt och alla när jag kör om dom håller sig på rätt sida av vägen och inte verkar rattfulla(då vill jag att dom håller båda händerna på styret!:D)
När jag körde moppe var ja likadan, hälsade på motorcyklar hur stora dom än var och ibland fick man en vink tillbaka :Bugar , det gjorde mig mer sugen på att ta MC-kort och man kände sig inte så förbannat nedvärderad.....så alla ni som dissar mopedister bara för att dom inte är lika stora som er, sluta! :huvet


Absolut ngt av det bästa som har blivit sagt i denna diskussion. Alla har som sagt inte ålder ännu att köra mc. We are the next generation.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Felix skrev:
2136110 Hälsar på alla inklusive kuståm och guldwinge. Brukar hälsa på polisen med!

jag hälsar alltid på polisen, men det är ytterst sällan dom hälsar tillbaks ;) Iofs hälsar jag på alla, om man inte pallar på i motorvägsfart++ då känns det fel o lyfta vänsternäven ;)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Fan jag har en riktig kvalitetshälsning å bjuda på. Har en handske som är vit på handflatan. Så man kan stödja handen på styret å bara släppa upp labben.

:bow

Funkar fint. Det verkar synas bra å för många hälsar tillbaka. Då går det ju å höghastighets hälsa å om man nu skulle får för sig nått så dumt.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Folk som kör goldwing, hur gör dom när dom hälsar? vevar ner vindrutan och sätter på autopiloten?
 

Thinktwice

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XJR1300
vbg_snake skrev:
2136940 Folk som kör goldwing, hur gör dom när dom hälsar? vevar ner vindrutan och sätter på autopiloten?

Dom som kör Guldvinge börjar med att blinka höger, letar efter närmaste busshållplats, svänger in och undrar varför han som vinkade inte stiger ombord..... :hihi
 

SUKI_RF900

Inte längre aktivt nick!(snail_shell)
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ducati ST3 -06 "Väldigt Röd"
Försöker hälsa på allt och alla!
Vinkar lite extra åt skäggiga gubbar på skottkärra!
Men kan fan inte va lätt och se nåt på mötande sida med allt de håret i ansiktet..

Det blir lite bökigt bara när man skall hälsa på folk man kör om..
Har varit nära och sluta i tragik flera gånger..
Så det överväger jag att sluta med...
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hälsar på alla i stort sett..
Möter jag en annan hornet blir det : :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top