Hälsa på motorväg, WTF

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
var faen är popcorn smileyn?!?!?!?!?!
där..
popcorn.gif

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vafan vilket oproblem man vinkar när man kan och känner för de! Motorväg eller 2-1 väg är i regel jävligt tråkigt så deblir höjdpunkten.
Man kan inte åka omkring o bli sur för att folk inte vinkar tillbaka undantaget om de är hd åkare jävla fisförnäma tror de är nått:mad:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hälsar överallt och då även på motorväg.Över 140 km/h räcker det ju med att lägga ut vänster handflata utan att släppa styret helt.Om man sedan ser denna hälsning pga en stor bred mittremsa på många ställen är ju en helt annan femma.Men hälsar på motorväg det lär jag fortsätta med även om många verkar se ut som om de inte sett eller ville se att jag mossade på dom. :crash

Kom i HÖG fart en gång härförleden och mötte en övningskörare på mc med lärare bakom sig där jag liggandes över tanken la ut vänsterkrattan utan motsvar och skrattade hjärtligt i hjälmen.Den stackars övningsköraren hade väl fått reda på rätt och fel genom båda öronen om han / hon släppt styret och mossat tillbaka. :lol

Last edited:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Hmm.... Jag hälsar bara för att tala om att "kusten är klar" från det håll jag kommer.... Kan vi inte hålla oss till det?:tummenupp

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Jag hälsar på alla och när ni inte hälsar tillbaka börjar jag sjunga för mig själv i hjälmen...
:rodnar

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Själv funderar jag mest på vad som döljer sig bakom troskanten....:tuttar

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Det är ju som mest skoj att hälsa när man kommer i 200 med full nerlägg och möter nån som krampaktigt håller sig fast i styret när dom gör laglig hastighet, bara för man kan. :D :arsele
Precis!

Så här ska det se ut :D

Motorcycle%u00252BCornering%2Bin%2BCurves.jpg

Inte för att jag kan då :rodnar men ändå.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vem var det som inte vinkade på mig idag i korset utanför Universitetet!!?!??! :mad:
Jag vinkade iofs inte heller, men det hör inte hit.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag vinkar t.o.m till mopeder. Tycker det är skitkul för de blir så förvånade, då skrattar jag högt för mig själv inne i hjälmen. Det roligaste är att vinka med hela armen, en air-high-five. :rock

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Den här hälsningsgrejen har gått för långt! Visst det är väl trevligt att morsa på folk när man är ute och mysåker på nån avlägsen landsväg. MEN vafan lixom, hur många hojar passerar man inte under en ~2 timmars hojtur i en storstad?

Värst är det när man kör tex bulten i alldeles för hög fart och folk ska hejja, komigen! ser ni inte att man har viktigare saker att göra.

(Jag vet att jag inte behöver hälsa tillbaka men man vill ju inte va oartig haha)

Är du en sådan som inte säger något om du stöter in i någon av misstag på stan? Det är ju så jobbigt att öppna munnen menar jag :7peta

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Rent generellt borde det inta vara säkrast att hälsa på motorväg..:tungan

För övrigt hälsar jag alltid. Blir så löjligt glad över gemenskapen:banana:kär

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Klart man hälsar när man kan, jag brukar möta en snubbe på en gul hoj med sidvagn vet ej märke, tror HD, vi hejar. Idag på väg hem ifrån jobbet mötte jag en kromsläde med en snubbe med väst med massa märken på, han hejade inte. Tråkigt mumlade jag inne i hjälmen. :tungan . Stod i bilkö satt två barn i baksätet på en bil, dom titta storögt, dom fick en hälsning, två gånger tom för dom kunde inte sluta vinka, roligt. Man ska ha det trevligt i trafiken och speciellt hälsa på sina "kollegor" på hoj.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mitt lilla nöje är att tuta och vinka på folk som står och glor längs vägen.
Alltid lika kul när de står kvar som frågetecken efter att ha vinkat tillbaka.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!