Hälsar du?

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag hälsar.
Tycker det är tråkigt när andra inte hälsar, då säger jag fula ord i hjälmen.

Utom när man kör i Västervik sista helgen i juli... :tungan

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag tycker sommaren har varit helt okej med hälsningar för min del i alla fall. Samtliga hojar har hälsat på mig under sommaren (vad jag kan komma på), Ni har även några kring kungälv / göteborg hälsat på mig när ni kört bakom mig (trots att jag har POLSK reggad mc), o det tackar jag för.

Jag hälsar alltid sålänge de inte ser ut som en moppe (dvs scooter samt vissa 125cc cross där föraren klär sig som ett moppefucko).

Jag hälsar inte (oftast inte) på motorväg, de e landsväg o stan som gäller =)!

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Att inte hälsa är ouppfostrat. H-D åkare hälsar minst, i synnerhet när de åker i flock.........
Tom poliser hälsar glatt.
Ma de............Per:squid

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Att inte hälsa är ouppfostrat. H-D åkare hälsar minst, i synnerhet när de åker i flock.........
Tom poliser hälsar glatt.
Ma de............Per:squid

Körde nyligen om en mc polis på motorvägen som samlat en lång kö bakom sig och mossade glatt på honom utan respons.När jag går in en bit framför denna mc polis ska han om direkt där jag fortfarande vinkade till denna målade mc utan respons.Efter det så förföljde jag han i flera mil.Där fick han. :lol

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Tänk också på att hälsa på våra 125:eek:r, det är extra viktigt - de är framtiden.

Sedan tror jag det är en myt att inte guldvingar och liknande hälsar tillbaka, det är helt enkelt svårt att se om de gör det - om de inte sträcker ut hela armen.

Däremot tycker jag att Hd-åkare verkar vara lite motvilliga om de åker i grupp. Men det är nog för att de tycker det är pinsamt att inte de kan köra på bakhjulet på sina maskiner (tror jag :tungan)

PS - Personligen hälsar jag endast på hojfolk som kör sina fordon privat, de som kör i tjänsten är så att säga mest ute för att jaga mig. Om inte man hälsar på det här sättet som i detta klippet, då är det ju helt okej såklart.

Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Att riktiga knuttar hälsar på varandra är en gammal god tradition som måste hållas vid liv

Ni som säger att sporthojsåkare inte hälsar,
det kan vara så att ni inte ser de fyra fingrarna som släpper handtaget

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Många som skriver att dom hälsar på alla över 125cc.
Hur f-n hinner ni se att det är en 125????

Ingen hälsar på en motard:( Kanske så att dom ses som 125cc:va:gråta:gråta:gråta

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Att riktiga knuttar hälsar på varandra är en gammal god tradition som måste hållas vid liv

Ni som säger att sporthojsåkare inte hälsar,
det kan vara så att ni inte ser de fyra fingrarna som släpper handtaget

Visst är det en gammal fin tradition som definitivt inte får dö ut och det tror jag inte den kommer att göra heller när en majoritet av de jag själv mött glatt mossat tillbaka.Om sanningen ska fram så tror jag att den som möts av en hälsning på hoj och inte hälsar tillbaka antingen är lite off i tankesättet eller mår lite allmänt dåligt för stunden. :crash

Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Många som skriver att dom hälsar på alla över 125cc.
Hur f-n hinner ni se att det är en 125????

Ingen hälsar på en motard:( Kanske så att dom ses som 125cc:va:gråta:gråta:gråta

Jag hälsar på alla som ser ut att vara knuttar

ex: lyset på, hastigheten anpassad efter vart man kör, bra skyddskläder

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Jag hälsar alltid på alla, om jag inte är mitt i en manöver :D

Bara gubbar som sitter och sover eller inte vågar släppa styret som inte hälsar tillbaka...

ps. Just dom gubbarna är ubernice att köra om på slangen :hihi

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Förr i tiden hälsade jag aldrig på glidare, för dessa gubbar hade fått körkortet på ett bananskal när dom tog för bil. Men jag börjar ge upp det såhär 40 år efter att den lagen togs bort... Min åsikt är dock än idag att man inte är någon riktig motorcyklist om man inte har tagit mc-kort. ...Så glidare får nobben :hihi

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Klart man hälsar. När jag kör bil med släp brukar jag även hälsa på andra släpdragare, dock inte husvagnar. Att köra med släp är en livsstil. :rock

Jimmy

Guest
Klart man hälsar. När jag kör bil med släp brukar jag även hälsa på andra släpdragare, dock inte husvagnar. Att köra med släp är en livsstil. :rock

Obromsade släp hoppas jag? De är så outlaw på något sätt, så att inte hälsa känns som en bra markering!

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
För mig är det självklart att hälsa om man är ute på nån skön kurvig liten landsväg man hittat, och där möter en likasinnad! Inne i typ stan känns det inte så motiverat att hälsa på 5 stycken jobbpendlare under de 3 km jag har till skolan. Men gör det ändå. Plikt osv.

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Hoj
En dekaltrimmad en..
Hälsar man bara på mötande hojar? Vid rödljus tittar ju alla bara stumt framåt.. Eller är det nån rejs-invit
om man hälsar stående bredvid varandra?:confused:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...