Hälsar du?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Hälsar alltid om läget medger det.

Tycker alla tråkmånsar som inte hälsar liksom missat grejen med hoj.

Grejen är ju att även om vi inte känner varandra, kör olika typer av hojar och aldrig kommer att mötas igen så kör vi alla hoj och det tycker vi alla är jävligt roligt, klart man skall hälsa på alla andra som också tycker att det är jävligt roligt.:tummenupp

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Hälsar alltid, till alla. Dom man märker som ofta inte hälsar är vissa custom åkare, oftast med skinnväst på sig hehe. och enstaka goldwing förare... :p

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Hälsar och vinkar alltid på/till alla när omständigheterna tillåter.
Dessutom vinkar jag alltid till/åt de småbarn som ibland storögt tittar på ifrån barnvagn eller baksäte...man måste börja påverka tidigt.

Last edited:

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Hälsar på alla förutom stelnisse med aphängarstyre , om han nu inte hinner hälsa först .
En tidig hälsning återgäldas alltid .
Har blivit sparsam med yviga rörelser dock då armen slitits loss från axeln ( har det känts som ) vid ett antal tillfällen :huvet

M

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Hälsar alltid.. Är händerna upptagna med broms å koppling brukar ja ge en tydlig nickning med huvet istället.. Funkar de med! :) Dock verkar de som krom-pråmarna är de som är sämst på att hälsa tebax..

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hälsar alltid också, med näven eller med huvudet beroende på situationen. Tycker det är en trevlig företeelse. :krama
Inte lika trevligt är det att kromslädepiloterna verkar ha gjort det till sin grej att aldrig hälsa tillbaka dock. Varför är det så? Vi har ju alla samma intresse och kör alla hoj, är det så jävla jobbigt att höja näven?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hälsar tills armbågen domnar. Och jag tycker som vanligt tvärtemot att glidarfolket hälsar oftare än 200km/h piloterna. Eller dom kanske tror dom hälsar fast 500m efter mötet?

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Jag hälsar på allt över 50cc, även, precis som Börje, till småbarn som stirrar.

Manglish

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2012
Hoj
2007, Suzuki SV1000S (2001, KTM Duke såld)
Tyckar man det är för mycket hojar och inte vet vem man ska hälsa på (sporthoj, kormsläde, cross) en lördageftermiddag kanske man kan sno en arm från en skyltdocka och hänga upp på sidan som alltid hälsar på allt. :tummenupp

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Ser jag dig i stan skall jag glatt hälsa! :hej
Kul. Jag ska hålla utkik efter en Daytona, Kawasaki GPz 900r är väl inte så vanlig i Borås, så mig kanske du ser lite lättare :)

Jag håller med om det som många skriver att vi som kör hoj är ett kollektiv och har en egen "gemenskap" via hojen och då är det givetvis roligt att hälsa på sina "bröder och systrar".
Håller med bla jejjsoft, att hälsa på barn som tittar på en från baksätet är en höjdare, dom tittar storögt och med undrande min, sedan får dom en vink och hela ansiktet förändras till ett stort leende. Oslagbart och ger en positiv bild av mcfolk tror jag. :tummenupp .
Och jag håller med om att många kromsläde och custom inte hejar tebax, då tänker jag att han kanske är för fin att hälsa :confused: :tungan .

Den grejen jejjsoft gjorde mot :tuttar som vinkade var ju grym och det är sådant som alltid kommer att finnas kvar, att möta en helt gäng motorcyklar och alla hejar, barn som lyser upp, kommer man minnas likaså.

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jag hälsar alltid och vill nog påstå att jag 95% av gångerna får en hälsning tillbaka.

Roligaste incidenten är en custom med rejält aphängarstyre som hälsade med benet i en kurva, han fick rejäl slagsida och det såg ut som att han var på väg att trilla av hojen, det var så nära att jag drog efter andan och han nästan var nere i diket. Tack och lov gick det bra :)

En annan som jag skrattade gott åt var en snubbe med skinnväst som gav mig fingret (enda gången det har hänt), jag tyckte det var jävligt lustigt med "tuffa killen" med beteende som normala människor slutar med i högstadiet :hihi

Sista anekdoten var när jag mötte en klunga med runt 10 skinnvästar, den enda som hälsade var en snubbe mitt i klungan och jag tänkte att nästa gång de stannar får han säkert däng "Vafan hälsar du på japsar!" :crash

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
hälsar på alla, och får i princip alltid hej tillbaka. :)
Tom av poliser och kromslädepiloter.

Hälsar alltid på barn. :fakta
Står jag parkerad får dom provsitta eller tuta.
Obetalbart! :tummenupp

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Hälsar alltid, till alla. Dom man märker som ofta inte hälsar är vissa custom åkare, oftast med skinnväst på sig hehe. och enstaka goldwing förare... :p

Du får tänka på att Goldwing inte är en mc utan en lastbil...

Jag hälsar på alla. Jag kör ju enduro/motard och de som hälsar minst tillbaka är kromtruckarna. Tycker det är jävligt tråkigt men oftast är det gamla gubbar som förmodligen tycker alla som kör motard är bara idioter.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Kan bero på att dom inte vill riskera att krascha. Har en kollega på jobbet med HD och aphängarstyre. När han beskriver hur den är att köra så förstår jag att han inte hälsar. I varje fall inte över 30km/h. :)
Hälsade på en ängel. Han viftade glatt tillbaka med foten.:tummenupp
Safety first.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hälsar med alltid, tycker det signalerar ett skönt band mellan oss hojåkare:).

Råkade hälsa på en Mc polis en gång och det är nog inte många som hälsar på dem för han blev så glad så jag tror han skulle hälsa av axeln:D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin