PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Hedrande ? Röd/svart hoj ligger i diket = jag ?Röd hoj & fladdrande byxben = Brink
Hedrande ? Röd/svart hoj ligger i diket = jag ?Röd hoj & fladdrande byxben = Brink
Nästa gång jag möter en C1 lovar jag att hälsa.Jag hälsar alltid när jag är ute och lägger bombrepor med C1an. Sällan någon hälsar tillbaka. Dåligt.
"Hojåkaare" har blivit ett alldeles för stort begrepp. Från början åkte man hoj för att man inte hade råd med bil (min far körde Silverpil på 50-talet), sen för att man gillade att åka tvåhjuling och man hade tröttnat på moppe. Men nu har det blivit en statussymbol, det är inget billigt nöje längre. Jag är säker på att det står fler hojar framför villorna i Djursholm, Lidingö och Värmdö, än vad det gör framför hyresportarna i Alby, Hallunda och Norsborg.Självklart! Sluta vara gnällkukar ni som tycker det är jobbigt, vi hojåkare håller väl ihop?!
Ni är väl samtliga bilister också...hälsar ni på mötande bilister?
(jag hälsar på alla mc-åkare, för det är no effort)
Tror att jag redan skrivit exakt det här i den andra tråden, men ändå. När jag körde Mustang hälsade jag på andra som körde Mustang. När jag bytte till en praktisk Ŝkoda kombi hälsade jag inte på någon annan bilist. Nu när jag kör hoj så hälsar jag på andra hojkörare. Det finns nog nån slags elitistisk eller särintresse-relaterad föklaring.Ni är väl samtliga bilister också...hälsar ni på mötande bilister?
(jag hälsar på alla mc-åkare, för det är no effort)
Samma med båtfolk tycker jag, man hälsar glatt i båten, och även på bryggan! Men så fort man har fötterna på fast mark är man främling igen.Tror att jag redan skrivit exakt det här i den andra tråden, men ändå. När jag körde Mustang hälsade jag på andra som körde Mustang. När jag bytte till en praktisk Ŝkoda kombi hälsade jag inte på någon annan bilist. Nu när jag kör hoj så hälsar jag på andra hojkörare. Det finns nog nån slags elitistisk eller särintresse-relaterad föklaring.
Det behöver ju inte vara svindyrt. Det beror ju på vad man har för hoj och hur gammal man är (försäkringen) - och hur man kör förstås. Klotar man 3ggr per säsong lär det ju bli dyrt och göra ont."Hojåkaare" har blivit ett alldeles för stort begrepp. Från början åkte man hoj för att man inte hade råd med bil (min far körde Silverpil på 50-talet), sen för att man gillade att åka tvåhjuling och man hade tröttnat på moppe. Men nu har det blivit en statussymbol, det är inget billigt nöje längre. Jag är säker på att det står fler hojar framför villorna i Djursholm, Lidingö och Värmdö, än vad det gör framför hyresportarna i Alby, Hallunda och Norsborg.
Och vem räknas som hojåkare. När jag luftar min GP125 tas jag sannolikt för en mopedåkare och ingen hälsar. Och vem hälsar på en EU-scooter eller en Ciao-moppe?
Det var NSU Ro80-ägare som visade antalet motorbyten…
Eller var det OCKSÅ en skröna?
Vi som kör tvåtaktare ibland ligger illa till, "mopeder" anses nog inte vara riktiga hojar. En spinkig MC med blårök bakom vill ingen kännas vid. ?Det är ingen som hälsar på mig när jag kommer på moppen, men det är väl för att det går så jäkla fort på småvägarna så dom inte hinner ?
Eller så har jag kört om dom någon gång så dom är sur för det ?
View attachment 470256
I fortsättningen blir det att bara heja på tvåtaktare då ?Vi som kör tvåtaktare ibland ligger illa till, "mopeder" anses nog inte vara riktiga hojar. En spinkig MC med blårök bakom vill ingen kännas vid. ?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|