Hälsningar från Robban

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Har varit nere på Sveriges framsida för lite semester (ifall någon har tyckt att det har varit lite för lite OT skitsnack här på SH) och passade på att sticka in huvudet en sväng för att snacka lite med aRWe!

Han satt upp i TV-rummet när jag kom vilket ju ändå måste vara positivt men han kan fortfarande inte röra på något under nacken och har andningshjälp. Trots allt som har hänt blev jag väldigt glad att se att det är samma gamla Robban som satt där. Här vilar inga ledsamheter! Det är klart som fan att han inte är glad i att sitta där han sitter men under den stund vi snackade så kände jag inte heller någon bitterhet. Jag frågade hur länge de tänkt hålla honom där nere och han svarade att de hade sagt 12-15 veckor men att de flesta han snackat med hade sagt att det brukar bli längre.

Jag hälsade från alla och sade till honom att komma hem snart så att vi kan besöka honom i Västerås och han bad mig hälsa tillbaka till alla. Breven han fått nämndes och jag märkte att de är uppskattade så fortsätt att skicka och för de som inte gjort det än... dra iväg en rad. Det behöver inte vara något långt utan det är nog bara roligt att se att det finns ett gäng människor som faktiskt tänker på honom från och till!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Bra rapportering Trixarn. Kul att höra att Robban håller fanan och humöret uppe trots omständigheterna. Alla håller tummarna att han repar sig till det bästa!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bra gjort:tummenuppVi hade planer att åka nedåt på semester till Göteborg ett par dar då hade jag tänkt hälsa på, nu blev det reviderat uppåt landet istället.

Din sista uppmaning hoppas jag alla tar vid och genomför som har eller haft någon form av personlig relation till Robban och inte låter det stanna vid en tanke, personligen har jag varit med på en hälsning från flera på STORT vykort, samt att jag skrivit ett personligt brev med.
 
Last edited:

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Pratade med Robban igår i telefon...han va lite förbannad för han får tydligen dela datorn med fler på avdelningen......skulle vara för dyr att ge honom en personlig.....

kommer att kämpa för att han får en egen det är väl för f##n ett hjälpmedel och det ska man väl ha rätt till......när man inte kan andvända armar händer.......eller vad tycker ni???

Han är sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå tacksam över att folk tar sig ner ända till Göteborg för att besöka honom....kan säga att det ger honom mer kraft att kämpa på med rehabiliteringen....enligt honom själv........så ni som vill åka ner.....ÅÅÅÅÅÅKKKKKKKKKKKKKKK

LILLSYSS..........//aRWe

Vad kostar en dator??
Kan man inte söka bidrag via någon fond eller så startar vi en insamling.

Min personliga åsikt/Janne
 

Keno

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -01
Pratade med Robban igår i telefon...han va lite förbannad för han får tydligen dela datorn med fler på avdelningen......skulle vara för dyr att ge honom en personlig.....

kommer att kämpa för att han får en egen det är väl för f##n ett hjälpmedel och det ska man väl ha rätt till......när man inte kan andvända armar händer.......eller vad tycker ni???

Han är sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå tacksam över att folk tar sig ner ända till Göteborg för att besöka honom....kan säga att det ger honom mer kraft att kämpa på med rehabiliteringen....enligt honom själv........så ni som vill åka ner.....ÅÅÅÅÅÅKKKKKKKKKKKKKKK

LILLSYSS..........//aRWe

Vad är hans adress? Ska/kan vi ringa innan så vi inte kommer helt oanmälda?
Jag och Robban (JD) tänkte hälsa på någon dag i veckan som kommer.
Hälsar / Lilly
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Klart han ska ha en egen dator. Det är väl 100 ggr viktigare (minst) att ha en egen dator när man befinner sig i Robbans tillstånd.
 
Last edited:

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil
Vad är hans adress? Ska/kan vi ringa innan så vi inte kommer helt oanmälda?
Jag och Robban (JD) tänkte hälsa på någon dag i veckan som kommer.
Hälsar / Lilly

Hej Lilly..........man kan komma helt oanmäld....vi från Västerås brukar nämligen få dispans med besökstider eftersom vi åker så långväga ifrån....men om du vill ringa och prata med Robban så går det bra....

Vi jag min man och min dotter åker ner på torsdag och blir där till söndag........:)

Lillsyss/aRWe

Vad kostar en dator??
Kan man inte söka bidrag via någon fond eller så startar vi en insamling.

Min personliga åsikt/Janne
 
Last edited:

pia

Ducatimoster
Gick med
24 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB9S -03, Vespa PX125
Robban uppfyller till fullo allt för att kunna få bidrag från SMC:s skadefond
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=292

Jag önskar att jag kunde lova att SMC-Västmanland skulle hjälpa Robban att få en egen dator. Men jag har skickat en förfrågan till styrelsen om att lägga en grundplåt till att starta en insamling. Så fort jag fått svar av övriga styrelsen återkommer jag i ärendet och hoppas ha positiva besked.

Pia Thulin
Ordf. SMC-Västmanland
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Robban uppfyller till fullo allt för att kunna få bidrag från SMC:s skadefond
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=292

Jag önskar att jag kunde lova att SMC-Västmanland skulle hjälpa Robban att få en egen dator. Men jag har skickat en förfrågan till styrelsen om att lägga en grundplåt till att starta en insamling. Så fort jag fått svar av övriga styrelsen återkommer jag i ärendet och hoppas ha positiva besked.

Pia Thulin
Ordf. SMC-Västmanland

Härligt Pia! :yoparty

Klart som fasen Robban skall ha en dator, fattas bara...
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Robban uppfyller till fullo allt för att kunna få bidrag från SMC:s skadefond
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=292

Jag önskar att jag kunde lova att SMC-Västmanland skulle hjälpa Robban att få en egen dator. Men jag har skickat en förfrågan till styrelsen om att lägga en grundplåt till att starta en insamling. Så fort jag fått svar av övriga styrelsen återkommer jag i ärendet och hoppas ha positiva besked.

Pia Thulin
Ordf. SMC-Västmanland

Bra, en egen dator ska han ha.

Lägg upp detaljer om insamlingen här så ska han ha en dator som tidig födelsedags present.
 

pia

Ducatimoster
Gick med
24 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB9S -03, Vespa PX125
Bra, en egen dator ska han ha.

Lägg upp detaljer om insamlingen här så ska han ha en dator som tidig födelsedags present.

Ängel vill inte ha någon insamling eftersom det inte är klart mellan Västerås-Göteborg vem som ska betala. Det borde väl respekteras vad familjen säger.

//Pia
 

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil

JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Pratade me Robban nyss, han FÅR en egen dator dom var där från hjälpmedelcentralen och då talade hon om att västerås har redan betalat datorn så göteborg kan inte säga någonting om att den är gemensam...........JIIIIIIIIIIIHAAAAAAAA.....

Datorn kommer installerad och klar vecka 33

Lillyss//aRWe :tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Pratade me Robban nyss, han FÅR en egen dator dom var där från hjälpmedelcentralen och då talade hon om att västerås har redan betalat datorn så göteborg kan inte säga någonting om att den är gemensam...........JIIIIIIIIIIIHAAAAAAAA.....

Datorn kommer installerad och klar vecka 33

Lillyss//aRWe :tummenupp

:tummenupp:tummenupp
 

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Pratade me Robban nyss, han FÅR en egen dator dom var där från hjälpmedelcentralen och då talade hon om att västerås har redan betalat datorn så göteborg kan inte säga någonting om att den är gemensam...........JIIIIIIIIIIIHAAAAAAAA.....

Datorn kommer installerad och klar vecka 33

Lillyss//aRWe :tummenupp

Härligt :):):):tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Pratade me Robban nyss, han FÅR en egen dator dom var där från hjälpmedelcentralen och då talade hon om att västerås har redan betalat datorn så göteborg kan inte säga någonting om att den är gemensam...........JIIIIIIIIIIIHAAAAAAAA.....

Datorn kommer installerad och klar vecka 33

Lillyss//aRWe :tummenupp

Hälsa att han finns i tankarna ständigt.
 

pia

Ducatimoster
Gick med
24 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB9S -03, Vespa PX125
JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Pratade me Robban nyss, han FÅR en egen dator dom var där från hjälpmedelcentralen och då talade hon om att västerås har redan betalat datorn så göteborg kan inte säga någonting om att den är gemensam...........JIIIIIIIIIIIHAAAAAAAA.....

Datorn kommer installerad och klar vecka 33

Lillyss//aRWe :tummenupp


Underbart :tummenupp :tummenupp
 

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil
I torsdags tog vi tåget ner till Robban, hade inte träffat honom på 5 hela veckor..så jag var jättepirrig över att få se min älskade bror igen.

Han var pigg som en mört och väldigt rörd över att se oss igen.
Det blev utflykt med fika, första gången han var ute ska jag tillägga.

På fredagen var vi in till stan och köpte lite dvd filmer så grabbarna har något att titta på.

Det blev bestämt att Robban skulle bjuda sina kompisar på pizza på lördagskvällen och själv valde han en kebabpizza och jag kan säga att han drog i sig hela pizzan själv....nåja han gav bort en liten liten bit...coca cola till förstås och så lite godis...ha ha..de är min Robban det.

Lillsyss//aRWe
 

Bifogat

  • DSC01359.jpg
    DSC01359.jpg
    223.3 KB · Visningar: 166
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top